Ahri, Zed, Kha'Zix, Rengar és még sokan mások folyamatos átalakulásban vannak a PBE-n. Kicsit mintha kapkodna a Riot Games.
Láthatóan nem nagyon tud megállapodni a Riot Games a hősei kapcsán, azon belül is az orvgyilkosok okoznak nagyobb gondot. Az utóbbi napok PBE változtatásai alapján legalábbis ez olvasható le, hiszen nagyon nehezen kötelezik el magukat egy-egy változtatás mellett és szinte folyamatosak a visszavonások. A mostani patch március 9-én jelent meg, azóta pedig nem változtattak rajta, talán ez lesz a végleges?
A sok hősfrissítés mellett teljesen új és frissített hatású rúnákat is kaptunk PBE-re
Több rúnától is búcsút veszünk, de kapunk helyette újakat, emellett pár meglévő rúna is elég jelentősen módosulni fog. A hősök sem maradtak érintetlenek: Ahri mozgékonyabb lesz, mint valaha. Gőzerővel dolgozik a folyamatos változásokon a Riot Games, néha már tényleg nehéz követni, hogy most akkor mi is történik éppen a játékban.
Mielőtt beleugranánk a hősökbe, az új Galio kinézet, a Birdio chromákat is kapott. Kreativitásból 10/10.
Továbbra is marad az a változat, miszerint a Q (Orb of Deception) nem ad mozgási sebességet visszatérésig.
A W (Fox-Fire) CD-jét növelték 9/8/7/6/5-ről 10/9.5/9/8.5/8-ra, ez a lategame-ben lehet fontos, illetve a sebzés sem lesz azonnal, aktiválás után 0,25 helyett 0,4 mp kell ahhoz, hogy célpontokat keressenek a lövedékek. Az viszont továbbra is igaz, hogy a CD-t a castolástól számolja, és nem az utolsó lövedék eltűnése után, valamint növelték a sebzést is a magasabb CD miatt, 40/65/90/115/140 (30% AP)-ról 40/65/90/115/140 (40% AP)-ra.
Az E (Charm) képességre egy régi kiegészítés tér vissza, ugyanis az eltalált ellenféllel szemben 5 mp-ig Ahri képességei 20%-kal több sebzést osztanak ki, cserébe csökkentették az alapsebzést és az AP rátát 60/95/130/165/200 (+60% AP)-ról 60/90/120/150/180 (+40% AP)-ra.
Növelték az ulti (Spirit Rush) CD-jét 110/95/80-ról 120/105/90 mp-re, a sebzését pedig úgy alakították át, hogy alapból kisebb legyen, de tárgyakból többet kapjon, így 70/110/150 (+25% AP) helyett 70/100/130 (35% AP)-t sebez. Szintén új hatás, hogy minden ulti töltet használat után az összes meglévő CD-jét (ultit leszámítva) csökkenti 1,5 mp-el.
Kai'Sa hotfixet kapott, amit már ki is toltak az élő szerverekre.
A Q (Taste their Fear) erősre sikeredett, az AD rátát 150%-ról 120-ra csökkentették, ami azért érthető, hiszen így igazán megállíthatatlan lenne egy korai előnnyel rendelkező Kha'Zix. Cserébe az elcsatangoló célpontokat jól büntetik, 65%-ról 100%-ra növelték az izolált célpontok elleni plusz sebzést.
Lee Sin-re korábban már írtuk, hogy kapott buffokat a passzívjára, itt is van a következő, az ulti (Dragon's Rage) sebzése 150/300/450-ről150/400/650-ra növelték.
Növelték az alap AD-t 65-ról 67-re, az E (Bola Strike) AD rátáját 70-ről 80%-ra növelik és mindkét esetben, vagyis az erősítettnél is.
Az ulti (Thrill of the Hunt) ugrásának sebzése 30-ról 50% teljes AD rátára növekszik, tehát még inkább érdemes óvakodni tőle.
Rumble esetében már korábban is voltak buffok ebben a ciklusban, ezúttal a Q és az ulti került sorra. A Q (Flamespitter) teljes sebzése 135/180/225/270/315 (+110% AP) helyett 150/200/250/300/350 (+110% AP) lesz, vagyis még inkább tárgyfüggetlenné válik lemaradásnál is, hiszen ezek elég magas számok. Hogy ne legyen túl jó a waveclearben, a minionok elleni sebzés 75%-ról 70-re csökken.
Az ulti (The Equalizer) Rumble és a játék egyik legerősebb fegyvere volt egykoron. Most újfent erősítik a teljes 5 másodperc alatt okozott sebzést 650/925/1200 (+150%AP)-ról 700/1000/1300 (+175%AP)-ra. Ez kettős erősítés, hiszen nem csak az alapszámok nőttek, hanem a tárgyakból származó bónuszok is, viszont a sebzés kiosztását visszaállították 0,5 mp-kéntre 0,25-ről. Cserébe ha kilépünk belőle, még egy másodpercig rajtunk lesz a hatás, az előző változtatásnál ez azonnal megszűnt, így még két jelzőt kapunk magunkra. Gyengítés viszont hogy 45%-ról visszavitték 35%-ra a lassítás mértékét.
A dzsungel bohóca is nagy figyelmet kap mostanság, korábban csökkentették a Q (Decieve) képességének CD-jét főleg a lategame-ben, de most meggondolták magukat, így újra 16/15.5/15/14.5/14 mp-et kell várni rá és az időtartama is visszaáll az eredeti 1.5/2.25/3/3.75/4.5-re a fix 3 helyett. Lehet, hogy mégsem lesz újra tényező a 8.6 során. Az első alaptámadás azonban változik a láthatatlanság után, ugyanis 20/30/40/50/60 (+80 bónusz AD)(+30% AP)-t fog sebezni és csökkenti a Q CD-jét 2,5 mp-el.
Az E (Two-Shiv Poison) sem marad érintetlen, a lassítását 10/15/20/25/30%-ról 20/22.5/25/27.5/30%-ra állítják vissza, ez leginkább a Q változásának köszönhető, hiszen eleinte ismét csak 1,5 másodpercig leszünk láthatatlanok.
A következő oldalon Zeddel, tárgyakkal, valamint rúnákkal folytatjuk!
Zed véleményem szerint az egyik legélvezhetőbb orvgyilkos a játékban és a skill capje nagyon magas. Az ő esetében a Q-val (Razor Shuriken) kísérleteztek, de inkább visszavonták a változásokat, vagyis az első eltalált célpont 110 helyett csak 90% AD rátával sebződik többet, míg a többi 66% helyett csak 54% pluszt kap. Szintén elvették azt a lehetőséget tőle, hogy nem csökken a shurikenek sebzése az első eltalált célpont után, így túl könnyen ment volna a minion tolás, valamint minionok mögött sem lettünk volna biztonságban vele szemben.
Az E (Shadow Slash) AD rájáta is 90-ről 80%-ra ment vissza.
Végezetül az ulti (Death Mark) erősödött, a sebzésbónusz itt 20/35/45%-ról 25/40/55%-ra nőtt, hogy ütősebb legyen ez a végső képesség.
Tárgyak terén a Deadman's Plate/Holtak Vértje számíthat frissítésre. A Dreadnought passzív már nem említi a mozgási sebesség eltűnését, ha lassítást kapunk, vagy ha alaptámadást hajtunk végre. Ezzel szemben a Crushing Blow már bármilyen jelzőszámnál elsülhet, ez az erősített támadás, amit kapunk és mostantól mágikus sebzést fog okozni.
A Guinsso's Ragablade/Guinsoo dühpengéje is változásokon esik át, a mostani állás szerint 3300 aranyba kerül, egy Amplyfing Tome, Recurve Bow és Pickaxe-ből, valamint 990 aranyból fog készülni, korábban ez csak 690 arany volt. 25 AD-t, 25 AP-t és 25% támadási sebességet nyújt viselőjének. A passzívja szerint pedig minden alaptámadás 5 + (10% bónusz AD) fizikai, valamint 5 + (10% AP) plusz mágikus sebzést okoz. Az egyedi passzív pedig 8% támadási sebességet, 4% bónusz AD-t és 4% AP-t ad 5 másodpercre, melyet hatszor szedhetünk össze jelzőnként.
A maximális jelzőszámot elérve pedig minden második támadás kétszer érvényesíti a találati hatásokat. Közelharci karaktereknél elég 3 jelzőt elérni, a következő után olyan, mintha meglenne mind a 6 jelzőnk.
A Bone Plating nevű közkedvelt rúna hatása 5-ről 3 mp-re csökken, vagyis csak erre az időre nyújt védelmet.
TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!
Borítókép: https://www.artstation.com/artwork/yAmxK