Manapság egyre inkább válik divattá az, hogy egyes játékosok nem élnek a megadott ban lehetőségével. Ez kissé furcsa, hisz sokáig ment a huzavona arról, hogy miért csak három-három hőst küldhetünk kispadra.
A jelenség nem új keletű, annak idején is létezett, még akkor is, mikor nem volt no-ban, azaz a lehetőség arra, hogy nem élünk a bannolással, de nem csak feledékenységből. Ilyenkor általában szegény amúgy is eleget ignorált Aatrox került bannolásra, mint a lista első hőse. Mindenesetre, az egész őrület csak az utóbbi időkben kezdett el nagyobb körű népszerűségnek örvendeni. A professzionális csapatok játékosaival kezdődött és tőlük terjedt el később a közönségre is. És hogy miért jó ez nekünk? Egyáltalán az-e?
5 fontos időpont a játékban, amivel nem árt tisztában lenni
A játék hevében sokszor elfeledkezhetünk fontos időpontokról, amik nagyban befolyásolják a játékot. Nem mondom, hogy nagy titkot osztanék meg, de érdemes tudatosítani ezeket magunkban! Mostanság egyébként már sokkal könnyebb dolgunk van, mint pár szezonnal ezelőtt.
A ban mellett
Egyik legnépszerűbb eset, mikor egy felkapott hősről beszélünk és bár örülnénk az első választásnak, nem mi kerültünk előnybe. Ilyenkor jobb biztosra menni és kirakni a népszerű hőst ahelyett, hogy a kevéske reménybe kapaszkodunk hogy majd csak nem viszik el előlem.
Másik lehetőség, ha nagy népszerűségnek örvendő hősről beszélünk, de a csapat egyik tagja sem kívánja elhozni, vagy olyanról, amelyik adottságai révén, képes lenne értelmetlenné tenni a csapat taktikai felállását. Általában az ilyen taktikai bannok a legnépszerűbbek.
Harmadik lehetőség, mellyel szerintem mind együtt tudunk érezni, mikor attól való félelmünkben tesszük ki a hőst, hogy a mi csapatunk fogja választani, de nem tud majd vele játszani. Az ilyen esetek száma meghatványozódik egy-egy új hős kijövetelekor.
A ban ellen
Ez a lista már kevésbé szokványos, hisz mégis, mi oka lehetne valakinek arra, hogy lemondjon egy ekkora előnyről? A válasz pedig...
Első indok, a minden ellen játszani akarok. Ha belegondolunk ez tényleg elég logikus. Egyes játékosok szeretik tesztelni magukat minden nemű kihívással szemben. Elvégre hogy lehetne valaki tökéletes egy-egy hőssel, ha nem tudja egyes szituációkat hogyan kezeljen, hogyan reagáljon le? Még ha egy-az-egy ellen az ösvényen nem is győzhetünk mindig, létfontosságú, hogy tisztában legyünk azzal, mire számíthatunk a csapatharc alatt az adott felállás tekintetében, ezt pedig gyakorolni kell. Ezt egyébként Faker szinte minden solo queue meccsén alkalmazza és nem tilt hőst, inkább hidakat épít a hősválasztás alatt.
Másodszor, ha valaki nem akar hibás lenni egy csapattárs hősének kirakásáért, ezzel elkerülve a fölös dühöngést és esetleg trollkodást.
Végül pedig a magabiztos indok, amikor valaki úgy érzi az a legjobb, ha minden hős elérhető a számára. Hisz akármit hoz az ellenfél, arra muszáj tudnom valami megfelelőt választani.
Hogy ezek mennyire számba vehető indoklások?
Véleményem szerint egyedül az első indok sorolható az elfogadhatóak közé. Tanulnia valóban muszáj az embernek és azt egyedül így teheti meg a leghatékonyabban és leggyorsabban. De én szívem szerint még ezt is csak rangsorolt játékon kívül ajánlanám.
A második indok ott elvérzik, hogy a kliens jelenlegi verziójában a játék bejelöl egy-egy hőst, amennyiben azt egy társunk el akarja hozni. De azért szép próbálkozás volt...
A harmadik pedig egyértelműen csak kifogás. Mi van, ha nem ismered a hőst, akit hozni akarsz? Attól, hogy valahol azt írták, jó lesz majd az illető ellen, még nem feltétlen fog beválni, ha használni viszont már nem tudod. De az is megeshet,hogy valaki logikusan használja a bannt és kirakja azt, akivel jól el tudnád verni. Ekkor pedig csak magadat tetted lépéshátrányba.
Végül pedig ha már ennyire nem fog meg a dolog, legyen meg a napi jócselekedeted és dobj ki egy hőst egy csapattagodnak! Hidd el, értékelni fogja!