Ryze nem egy egyszerű karakter, Bjergsen azonban segít útmutatójával, hogy ő miként szokta játszani a kék mágust és ha valaki ért hozzá, akkor az ő!
Ryze, a kék mágus talán az egyik legtöbb változást látott karakter a játékban. Mostani formája, bár apróbb finomhangolásokat kapott, de egy ideje már egész stabilnak tűnik, persze a háttérben mindig keresik a megoldást. A 8.5-ös patch-re reflektálva, a világ egyik legjobb Ryze játékosa, a TSM-ben lévő Bjergsen osztotta meg tanácsait a karakterrel kapcsolatban.
A számok alapján Rekkles a világ legjobb játékosa a tavaszi alapszakasz után!
Aioween | 18/03/20 11:22 Az EU LCS-ben is bőven kitűnik mostani teljesítményével, de a többi nagy régió legjobbjaival összehasonlítva is kétségtelenül Rekkles rendelkezik a legjobb számokkal! Rekkles pár éve már azért aktív részese a profi környezetnek, már 16 évesen is a legjobbak között versenyzett.
Kezdjük rögtön a rúnákkal. Az esetek nagy részében az Unsealed Spellbook/Nyitott varázskönyv szinte kötelező. Ezzel eleinte Heallel/Gyógyítással kezdhetünk, amit később TP-re válthatunk, ez nagyban segít a gyenge ösvényfázisán. Ezt követi a Magical Footwear/Mágikus Lábbeli, bár ha korai cipőre van szükségünk és nem tudjuk kivárni, akkor érdemesebb a Perfect Timingot/Tökéletes időzítést választani. A Minion Dematerializer/Minion Dematerializáló fontos eszköz lehet a minionok takarításában, ráadásul kombózni is lehet az E-vel (Spell Flux). Végezetül Cosmic Insight/Kozmikus tudás plusz 5% CDR-je nagyon hasznos egy varázslatokat szóró karakteren.
A második ágon természetesen kimaradhatatlan a Manaflow Band/Manaáralmás öve, mivel Ryze-nak vannak egészen magas manaköltségei, abban pedig nagyot dob rajta. Ez főleg igaz az E-re, ami magasabb szinten már 100 manába kerül és 2 másodpercenként használható. Másodikként pedig a Celerity/Fürgeség jó választás, a plusz mozgási sebesség, valamint az ebből származó AP jól egészíti ki Ryze kitjét, mivel ő maga is tud mozgási sebességet szerezni magának a passzívjából.
A képességek terén általában az E-vel kell kezdeni, ezt követi a Q, majd a W. Esetlegesen kezdhetünk W-vel is, ha valaki nagyon agresszív, ez okozza a legtöbb sebzést, viszont magas a CD-je. Ha megvan a három alapképesség, utána négy szint jön a Q-ra, majd ezt követeően a 8-as szinttől maxoljuk ki az E-t. Ennek egyszerű oka, mint azt már említettem a rúnáknál, az E (Spell Flux) egy roppant drága képesség és eleinte egyszerűen nem lesz elég manánk rá.
Tárgyak terén nem árt kicsit bátrabbnak lenni. Saphire Crystallal/Zafír Kristállyal érdemes kezdeni, valamint az újratöltődő itallal. Arra viszont ilyenkor figyeljünk, hogy a Doran's Ring/Doran gyűrűje 80 HP-ját nem kapjuk meg, törékenyebbek leszünk, cserébe hamarabb kezdhetjük el a Teart/Könnycseppet. Mivel Unsealed Spellbookkal játszunk, nem probléma, ha ez a kezdés alapvetően gyengébb, hiszen bármikor visszatérhetünk TP-vel az ösvényre.
Ha megvan a Tear, azt követi a Catalyst és innentől két fejlődési útvonalunk van. Az egyik az Abyssal Mask/Mélységi maszk, vagy a Rod of Ages/Korok pálcája. Az előbbivel ugyan kisebb lesz a sebzésünk valamivel, de nagyobb biztonságot ad, főleg burst karakterek ellen és a csapatharcokban is bátrabban mehetünk előre. A Rod of Ages hasznosabb lehet, de ahhoz 10 perc kell, hogy kiteljesedjen és ha rizikós a meccs, nem biztos, hogy megéri. Ezt követően a Seraphot érdemes befejezni, amint tudjuk, onnantól pedig teljesen helyzetfüggő, hogy mit is veszünk.
Az új Rabadon nagyon hasznos lett, sokszor jobb, mint a Void Staff/Üresség botja, illetve a Liandry is helyzetfüggő. A védelmünket kiegészíthetjük még Banshee's Veillel/Bansheek Fátylával, Zhonyaval, vagy akár egy Morelloval, ha sok a gyógyulás az ellenfélnél.
Eleinte annyi a dolgunk, hogy farmoljunk bizonságban. Ez nem azt jelenti, hogy minden cserét el kell kerülni, de ne keressük annyira az agressziót, mert nincs elég manánk és a minionok is blokkolhatják a képességeinket. Arra figyeljünk, hogy éljük túl 400 aranyig, hogy meg tudjuk venni a Teart minél hamarabb.
Mid game-ben sok lehetőségünk van, mely a csapat összeállításoktól. Szóba jöhet nála a spitpush is, bár az ulti Zhonya kombót már nem lehet használni, szóval óvatosabban kell játszani, de ettől függetlenül 1 v 1-ben nagyon erős, főleg a Seraph után. Oldalba támadni is lehet vele az ulti segítségével, így könnyen elkaphatunk figyelmetlen carryket akár védelmi pozícióban is. Bjergsen állítása szerint Ryze-nak az egyik nagy gondja, hogy túl sok lehetőség rejlik benne és nem mindenki érez rá arra, hogy mikor mi a szerepe. Nem annyira egyértelmű, mint másoknál, ezért is ilyen alacsony a győzelmi aránya. Sokat kell gyakorolni és ezáltal jobban kiismerjük majd.
Az ulti használata egy külön művészet. Splitpush-nál most már óvatosabbaknak kell lennünk, hiszen ha CC-t kapunk, nem megyünk sehova. Arra is figyeljünk, hogy ne akarjuk mindenáron a teljes csapatot a backline-ba teleportálni, nem biztos, hogy minden alkalommal örülni fognak ennek. Solo queuq-ban nincs meg az az összhang, amit LCS-ben is láthatunk, így nehezebb a koordináció. Érdemes megtartani a roamolásra, vagy minionokat továbbvinni tornyokhoz, lehetünk vele kicsit "önzőbbek" vele.
A képességkombók fontos részét képezik a karakternek. Egyértelmű guide nem nagyon van hozzá, ez is gyakorlás és helyzetfelismerés kérdése, hogy mikor mire van szükségünk. Egyes esetekben a legtöbb sebzést szeretnénk kiosztani, ilyenkor csak a Q CD resetjére figyelünk és minél többször sütjük el, máskor pedig érdemes a pajzsot és a mozgási sebességet kihasználni és csak utána Q-zni.
A legtöbb sebzést ezzel az összesítéssel érjük el, de azt szem előtt kell tartani, hogy 7 képességről van szó, a lekötés pedig csak a negyedik, a legtöbb célpont nem fogja ezt kivárni nekünk. Ami biztos, ha tudunk, kezdjünk a Q-val, hiszen az "ingyen" van, a következő képességünk úgyis lenulláza a CD-t. Farmolásnál pedig az E-t terjesszük tovább, vagy az E-vel még egyszer, vagy ha a Q-val ölünk meg egy miniont. Bjergsen szerint van egy kombó amit ritkábban használnak.
Ha hosszabb lekötést akarunk, akkor érdemes előbb E-vel eltalálni az ellenfelet, viszont ilyenkor a legtöbben rögtön E-W-t használnak, pedig ha elég gyorsak vagyunk és a pingünk is jó, akkor még egy ingyenes Q befér a második helyre, mielőtt lekötnénk. Ezt követően ismét van Q-nk, majd jöhet az E és ha még range-be van a célpont egy újabb Q a végére.
Összességében egy nagy tanácsot adott, a karakter összetettségére való tekintettel. Sokat gyakoroljuk. Egyes meccseken megszerezzük az előnyt, bemegyünk az ellenfél közé és simán kiszedjük őket, rengeteg pajzsunk van a passzívból, meg a Seraph-ból, máskor pedig pont nem leszünk elég erősek, hogy bármit is csináljunk. Ezért fontos tisztában lenni az erőnkkel és hogy mikor mire vagyunk képesek, illetve kivel tudunk hatékonyan küzdeni!
Ha igazán jók akarunk lenni vele, az nem két meccs alatt alakul ki, talán ezért is olyan alacsony a winrate-je, mert sokat próbálkoznak vele.