Doublelift beszélt a trashtalk művészetéről és hogy miért is szól be sokszor

Doublelift beszélt a trashtalk művészetéről és hogy miért is szól be sokszor

Nem mindegy, hogy mikor szúrunk oda az ellenfélnek. Aki igazán bátor, az a meccsek előtt teszi ezt meg. Ha valaki csak a győzelem után tud ilyet, az egyszerűen személyeskedik.

Bár a végeredmény 3-0 lett a Team Liquid javára a múlt hét végén a Cloud9-nal szemben, azért a meccsek szorosabbak voltak. Sokszor nem sokon múlt egy-egy mérkőzés kimenetele, de végül a mérleg mindig a Team Liquid javára dőlt háromszor egymás után. Ezzel már biztosan eldőlt, hogy az idei NA LCS tavaszi szakaszát egy új csapat fogja nyerni, hiszen a korábbi nyertesek mind kiestek.

A győzelem után Doublelift a TheShotCallernek adott interjút magáról a szériáról és hogy mit is gondol a trashtalkról, amiről híres lett az évek során.

Hazánk két legnagyobb csapata egy napon vesztette el toposait!

Mind a THR, mind a WiLD megvált felső ösvényes játékosaitól, véletlen egybeesés lenne?

3-0-ra nyert a Team Liquid a Cloud9-nal szemben. Tudnál mesélni kicsit az első mérkőzésről és a soha véget nem érő Baron táncról?

Az első meccsen elég furcsa győzelmi opciónk volt, mert jó ideig egyikünk sem volt elég tankos, ha valakit elkaptak egy CC-vel, az biztosan meghalt, beleértve Skarnert is, pedig ő volt a legtankosabb közülünk. A Baron tánc nagyon fontos volt. A Cloud9 oldaláról nézve, nem mertek erőltetni semmit, mert azzal egy reset is jöhetett volna, ami által még tovább tart a meccs és nem igazán volt megfelelő eszközük a kezdeményezésre. Elég rossz helyzetben voltak szerintem, de ha mi nem játszunk tökéletesen és elkövetünk egy hibát, akkor a játéknak ott vége. Az a csapat, aki előnyben van biztosan megnyerni a meccset, ha hozzájuk kerül a Baron, aki pedig vesztésre áll, fixen kikap.

Nem igazán tudom ezt jobban leírni, jók a shotcallereink. Én is és Xmithie is jó hívásokat hozunk a célpontok körül. Xmithie nagyon jó formában volt és erős volt a hangja a csapaton belül. Lehet, hogy nem ő mond mindig mindent, de ha mégis, az általában nagyon fontos. Az ő hangja vezet minket sokszor. Én inkább helyzeti hívásokat hozok, mint hogy most menjünk, vonuljunk vissza, figyeljetek erre, stb. Xmithie pedig irányítja a tekintetünket, hogy hova érdemes nézni.

Ha már gyors döntésekről van szó, Olleh azt mondta, hogy ha te azt mondod, hogy ne menjünk be, akkor ő biztosan akkor megy be. Ez inkább neked szól, mint játékos, vagy inkább annak, hogy te vagy az ADC?

Játékosként sokkal megfontoltabb vagyok mindenben. Az elejétől fogva a mechanikámra hagyatkoztam és nem az eszemre. Akkoriban nem gondoltam volna, hogy egy fő hang lehetek és makró szintű döntéseket kell hoznom a következő percekre előretekintve. Most már elképzelni sem tudnám az egészet enélkül. Sokkal inkább számolok, de a játék is sokat fejlődött.

Ami Olleht illeti, szerintem ott valamit félrefordítottak, mert gyakorláson csak arról van szó, hogy le akarja tesztelni néha azt, hogy igazam van-e egy adott helyzetben, mert ha ezt egy jobb csapat ellen teszed meg, nem mindig fog kifizetődni. Ezt az erőt inkább ésszel kell használni a megfelelő pillanatban. Játssz megjósolhatatlanul és kiszámíthatatlanul, de azért tudatos módon. Lehetsz te egy kezdeményező támogató, mert az fontos, de tudd, hogy mit csinálsz. Amikor először játszottam vele, sokszor eldobott meccseket, mikor nyerésre álltunk. Ha pedig vesztésre álltunk, akkor még gyorsabban dobta el a meccseket.

Én mindig is az a játékos voltam, aki tudja mit kell tenni, ha veszítésre állunk, hogy megállítsuk a helyzet rosszabbodását. Amikor meg nyerésre állunk, tudom, hogy tudok még jobban odatenni az ellenfélnek.

Impact nagyon sok nyomást nyelt el az összes mérkőzésen mind a tiltási fázisban és a meccseken is. Mennyire befolyásolja ez a te stílusodat az alsó ösvényen?

Az első meccsen a dzsungeles leginkább az alsó ösvény körül játszott, mert tudták, hogy szükségük lesz segítségre a Cait és a Nami ellen. A második és harmadik meccsen Ezrealt választottak, így topot tudták gankelni, mert botra már nem volt szükség erre. Ezreal a legjobb hős, ha egálra szeretnéd kihozni az ösvény, bármilyen párosításban, teljesen mindegy mennyire nehéz, vagy egyszerű.

Nagyon hálás vagyok, amiért van egy toposunk, akik ennyire magába tudja szívni a nyomást és nem feedel. Nagyon jól végzi a dolgát ilyen téren. Impact egy mentálisan nagyon erős játékos és jól ráérez a gankekre.  Nem tudom elmagyarázni, egyszerűen jól rálát a játékra. Egy másik szériában lehet, hogy jobb előnyre tudnék szert tenni, de Ezreal ellen ez egyszerűen lehetetlen. Egy kicsit bűntudatom is van.

Ez egy visszatérő motívum a profik között, hogy a játékosok nem igazán akarják kritizálni egymást eleinte. Sokan nem érzik magukat annyira kényelmesen, amíg nem szoktak össze kicsit. Szerinted ez gondot jelenthet a csapatoknak?

Ezzel az történt, hogy senki nem akart egy p*cs lenni. Ez egy rossz mentalitás. Csak azért mert kritikát fogalmazol meg, még nem leszel p*cs, csak nyerni akarsz. Nagyon sokat számít, hogy miként adod a kritikát viszont. Ha úgy mondod, hogy az nem túl produktív, akkor csak valakit lehúzol és nem a problémák megoldásán dolgozol. Na ilyenkor tényleg egy p*cs az ember.

Az évek során megtanultam, hogy ha csak annyit mondok valakinek, hogy rossz vagy és javulnod kell, azzal semmit nem segítünk. Nagyon sok rossz csapattárssal játszottam már és sokszor tudtam nekik segíteni a fejlődésben. Ezt leginkább úgy lehet elérni, ha értékelhető tanácsokkal látjuk el őket. A legtöbb csapatnál ez azért problémás, mert a játékosoknak nincs elég tapasztalata ehhez, új a felállás, új környezet és nem akarják ezt szétrombolni semmi áron sem. Ez még inkább kiütközik, ha a csapatkörnyezet már alapból rossz, mert nem te akarsz lenni az, aki még jobban elrontja az egészet és a gyökere leszel a problémáknak azzal, hogy panaszkodsz.

A mi csapatunkban ugyanez volt, és én sem akartam egy s*ggfej lenni, mert amúgy is erről ismernek, de azt láttuk, hogy nincsenek jó eredményeink. Mindenkinek feljebb kellett kapcsolnia és most úgy érzem mindenki képes elfogadni a visszajelzéseket.

Ha már a hírhedtségről beszélünk, téged nagyon sokan ismernek a trashtalkodról. Szerinted erre szükség van a ligán belül? Talán több játékosnak kellene megtanulnia a trashtalk művészetét?

Úgy gondolom, hogy a trashtalk érdekes és szórakoztató a nézők számára, hiszen a csapatok kapnak egy kis plusz nyomást, hogy teljesítsenek. Sok ember viszont rosszul áll hozzá. Megvárják, amíg nyernek, majd azt követően jön a haha, ez a csapat szar dolog. Mint amikor Jensen megvert minket és tweetelt róla... nos... ezért meme-eli mindenki a tweetjét: "Azt hittem a Team Liquid egy jó csapat", miután megvertek minket.

Véleményem szerint a legjobb módja a trashtalknak, ha az a meccsek előtt történik, mert akkor benne van annak a rizikója is, hogy esetleg tévedsz. Ha azt mondod, hogy ezeket a srácokat simán lemossuk a pályáról és egy sima győzelem lesz, akkor kiteszed magad annak a lehetőségnek is, hogy egy idiótának fogsz tűnni utána, viszont annak is, hogy igazad lesz és akkor még jogosabban verheted a melledet, hiszen alá is tudod támasztani. Az nem menő. ha valaki megvárja a győzelmet és csak utána rúg bele a földön fekvő másikba. Az nem is igazán thrashtalk, akkor csak egy s*ggfej vagy. Én azért trashtalkolok a meccs előtt, hogy plusz hype-ot adjak a meccsnek. Ha ezek után azt látod, hogy a kedvenc játékosod nyer, majd belerúg abba, aki már amúgy is a földön van, az olyan semmilyen. Attól nem fogom magam jobban érezni.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!



League of Legends - Megint pocsék gépeken kell gyakorolnia a Fnatic-nak

Rendszeresen visszatérő probléma a nemzetközi eseményre látogató csapatoknak, hogy nem megfelelő teljesítményű számítógépeken kell gyakorolniuk az adott versenyre. Ebbe futott bele most már sokadik alkalommal Humanoid és a Fnatic.

League of Legends - Hihetetlen, idén még az MSI himnuszon is spórol a Riot

A League of Legends világbajnokság himnusza minden évben hatalmas figyelemnek örvend, sokszor még a játékkal nem is játszó embereknek is felkerül a lejátszási listájára egy-egy Worlds-ös zene. Az MSI himnuszára sajnos közel sem ennyire kíváncsiak a játékosok, a Riot 2019 óta most először nem is ad ki zenét a szezonközi eseményhez.