Nem a jó irányba megy Lux módosítása, mi lehet a megoldás?

Nem a jó irányba megy Lux módosítása, mi lehet a megoldás?

Túl gyorsan tölt újra a CD? Buffoljuk tovább! Vagy inkább ne.

Néhány nappal ezelőtt a Riot fejlesztői ráijesztettek a közösségre azzal, hogy az amúgy is gyorstüzelő (és ezt most értsük az ultijának a CD-jére) Lux R-jét még tovább erősítik úgy, hogy ha megöl vele ellenfelet, a töltési idő egy részét visszakapja. Ez első szinten 10% volt, de nemrég fel akarták húzni 30-ra. Végül rájöttek, hogy ez nem a legjobb ötlet és gyorsan vissza is vonták a változtatást. De a kérdés maradt: mit kezdjünk Lux-szal?

Lucian erősödik az early-ben, Lux pedig még gyakrabban ultizhat majd!

Aioween | 18/03/16 11:15Lux még csak-csak, de Lucian egyáltalán nem volt életképes mostanság még a solo queue létrán sem, vagy legalábbis nagyon kevesen próbáltak vele szerencsét. Legutóbb ez a két karakter kapott erősítéseket a PBE-n, mindamellett, hogy LeBlanc összes változtatását visszavonták, így azt csak egy későbbi patch-ben kapjuk meg, tehát marad a mostani változat.

A mostani PBE Lux és az élő szerveren levő Lux közötti legfontosabb különbség az ulti hatásában keresendő. A CDR-t most engedjük is el, azt már egészen megszoktuk, de most a mi drága lézersugarunk hatását némileg módosították: nem kell, hogy a lézerbe azonnal belehaljon valaki a CDR aktiváláshoz, hanem elég, ha az eltalált ellenfelek bármelyiket meghal a sebzést követő 1,75 másodpercben. 

Elsőre jól hangzik, de

A fenti változtatás kényelmesen nevezhető buffnak: gondoljunk csak egy olyan csapatharcra, amelynek már a legelején szétrobbantotok valakit. Tegyük fel, hogy a Lux ulti nem öli meg, de az azt követő 1,75 másodpercben meghal, a CRD így érvényesül, és Lvl16 után, 40% CDR-rel még marad idő arra, hogy a teamfight végére újratöltsön és elsüsse a lézerágyút még egyszer. Viszont teamfight-on kívül semmi hatása nincs: ha egymagad szállsz szembe valakivel, hogy felrobbantsd, akkor Q/E/R és már küldöd is pihenni az ellenfeled, itt teljesen mindegy, hogy van-e késleltetett hatás vagy sem.

Ugyanakkor egyáltalán nem passzol a mostani waveclear metába. Taliyah, Vlad, Ryze, Azir, mind-mind olyan hősök, akik egy spellkombóval pillanatok alatt fel tudják tolni az ösvényt. Ezzel szemben Luxnak ott az E- amivel a legjobb esetben is (tehát ha eltalálja az összes miniont), még 3 AA kell a 3 caster minionba, és még egy E-t vagy Q-t + AA-t kell használnia a melee minionokon, hogy kitakarítsa az ösvényt, minion dematerializer ide vagy oda. És akkor még nem beszéltünk arról, hogy ennyi képességhez mennyi mana kell. Ha valaki jól tudja a képességeket kerülgetni, akkor nagyon könnyű ellenfél neki Lux, nem véletlenül az egyik leggyengébb mides jelenleg. 

Mi lehet a megoldás?

Több lehetőség is van arra, hogy Luxot életképesebbé tegyék a fejlesztők, de a legfontosabb az lenne, ha az E-n növelnék a minionok elleni sebzést/csökkentenék a manaköltséget. Azért csak a minionok ellen, mert a játék kései szakaszában, 3-4 tárggyal azért már igen szép burst-öt tud kiosztani. Ahhoz viszont, hogy 1v1-ekben is életképesebb legyen, a Q sebességén kéne gyorsítani, mert a jelenleg élő verziót simán lehet dodge-olni. A Riot dev csapata pedig már egy ideje ötletel azon, mit kezdjenek a csajszival, de ezidáig azért nem merték meghúzni a ravaszt, mert attól félnek, hogy utána követelni fogják más hősök is, hogy hasonlóan nyúljanak hozzájuk. 

Egy biztos: a mostani Lux inkább csak aramon életképes, éles meccsen nem egy megbízható választás. A változtatáson már gondolkodnak, de mi kíváncsiak vagyunk, ti hogy nyúlnátok hozzá?

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!



Közvetítések