Útmutató a jobb flash dobáshoz

Útmutató a jobb flash dobáshoz

Meccseket dönthet el egy-egy flash, így érdemes jobban kiismerni, hogyan is működik.

A vakítógránát az egyik legolcsóbb, de egyben legfontosabb eszköz a játékban, így nem árt, ha jól tudjuk használni. A következőkben alaposan körbejárjuk, hogy mit szeretnénk elérni a flashbanggel, milyen használati módjai vannak és milyen típusokkal találkozhatunk a meccseken.

Mire jó a vakítógránát?

Bár egyszerűnek tűnik a gránát, nem csak pusztán az a célja, hogy vak legyen tőle valaki. Igen sok mindenre használhatunk egy jól időzített flash-t: megfutamíthatjuk az ellenfeleinket, kicsalhatunk tőlük füstöt/molotovot, terelhetünk, időt nyerhetünk egy lerakó elfoglalásánál/védésénél és természetesen megvakíthatjuk ellenlábasainkat, hogy könnyebben megölhessük őket.

Példaként vegyünk egy általános esetet, ahol egy tetszőleges pályán a kör korai szakaszában használjuk a flashbanget. Ha az előző körökből nem sejthetik azt a védők, hogy csak terelni akarsz, akkor nagy valószínűséggel eszközhasználattal válaszolnak majd, pl. kidobnak egy füstöt a lerakó bejáratához. Nézzünk egy másik példát, ahol elfoglaltuk a pálya egy fontos részét. Ha vissza szeretnénk vonulni onnan, akkor egy újabb vakító használatával elhitethetjük azt, hogy még mindig ott tartózkodunk. Természetesen ennek csak akkor van értelme, ha van olyan ellenfél a közelben, akit elvakít, hiszen ha nem látja senki, akkor nem éri el a kívánt hatást. Véletlenszerűen össze-vissza nem szabad flash-t dobálni, hiszen az pazarlás.

Dobási módok

Sokan még mindig nem tudják, hogy nem csak egy vagy háromféleképpen dobhatunk vakítógránátot, hanem öt változat létezik. A bal egérgombos hajítás mellett létezik a jobb egérgombos "ejtés" és a kétgombos variáns, ami közepes hatótávolságú a simákhoz képest. Nem ér véget itt a lehetőségeink sora, ugyanis azzal, hogy a kétgombosnál melyiket engedjük fel először, befolyásolhatjuk a gyorsulását és a dobás távolságát is. Ha a bal egérgombot tartjuk lent tovább, akkor a közepes és a nagy közötti távolság között variálhatunk, ha pedig a jobb egérgombot, akkor kicsi és a közepes között. Természetesen ahhoz, hogy jól használjuk utóbbi kettőt nem árt egy kis gyakorlás, ugyanis valamivel nehezebb konzisztensen dobni őket, mint az alap triót.

Pattintás

A játékban legjobb tudomásunk és forrásunk szerint sincs véletlenszerűség abban, hogy hogyan befolyásolja egy flash útját, ha valamilyen felülettel találkozik. Függetlenül attól, hogy melyik változatot használjuk, mindig a fény tükröződéséhez hasonló egyenes vonalban pattan meg, mint az az alábbi ábrán is látható. Ennek köszönhetően elég jól kiszámítható, hogy merre halad tovább az egyenletes falnak vagy földnek vágott vakítógránát. Amennyiben nem egyenletes, hanem ívelt a felületnek pattintjuk, akkor nyilvánvalóan nem érvényes ez. Ha már ráéreztünk a dolog ízére, akkor előnyünkre válhat sok esetben, viszont egyszerűen gyakorolhatjuk, ha mégsem menne, mondjuk egy tetszőleges versenypályán, offline módban.

Anti-rush flash

Most pedig nézzük meg példákon keresztül, hogy milyen típusai lehetnek a valós, gyakorlati használatnak. Elsőként az anti-rush flash-t ismerhetitek meg, melynek célja, hogy időt nyerjünk. A sikerhez úgy kell dobjuk gránátunkat, hogy azt ne tudja ellenfelünk könnyen kikerülni. Remek szemléltetés erre az alábbi eset Trainen:

Vezérlőért/Ivy-ért kemény küzdelmek alakulnak ki a CT-k és T-k között, ha előbbiek gazdasága romokban hever vagy elvesztették a pálya más területeit. Kompenzálásként könnyedén lerohanhatják a támadókat ebből az irányból, de a fenti flash-sel elvakíthatjuk őket, mielőtt kiérnének, ami komoly előnyt jelenthet a számunkra.

Popflash

A következőt aligha kell bemutatni, valószínűleg mindnyájan hallottatok már a popflash kifejezésről, ami arra utal, hogy az ellenfél számára alig látható vagy hallható a gránát, mielőtt az működésbe lépne. A profik leggyakrabban arra használják ezeket, hogy szorult helyzetekben előnyt szerezzenek és mindenkit elvakítsanak, aki feléjük siet, majd lelőjék őket. Jó lehet arra is, hogy lerakófoglalásnál vagy párbajnál meglepetést okozzunk, de fontos megjegyezni, hogy a popflash csak akkor hasznos, ha nincs lehetőség elfordulni előle.

Példánkban is látható, hogy a CT nem tud reagálni a vakítógránátra, hiszen nem látja vagy hallja annak érkezését. A védők arra is használhatnak ilyen flashbanget, hogy agresszívek legyenek egy pozícióban, ami akkor lehet a legokosabb döntés, ha emberhátrányba kerülnek vagy túl passzívak és ez körökbe kerül nekik.

Magad mögé dobott flash

Kevésbé hagyományos megoldás ez, de lehetőségek híján a legjobb opció lehet abban az esetben, ha nem tudsz olyan popflash-t hajítani, amit nem hall vagy nem lát az ellenfeled. Az alább látható példánál elég sok ideje van reagálni a lent álló játékosnak, így remek csavar lehet, ha a gránát után ugrunk, hiszen jó eséllyel háttal áll majd nekünk ellenfelünk. A legjobb az egészben pedig az, hogy még csak nem is muszáj "jól" dobni, hiszen a hangsúly azon van, hogy feltűnő legyen és választ kényszerítsen ki.

Támogató flash

Nevéből is leszűrhető célja, vagyis ezt azért dobjuk, hogy a csapattársainkat segítsük peekelésnél, ölésnél vagy visszavonulásnál. Általában ezek nem olyan kifinomultak, mint a popflash-ek, de elérik a kívánt hatást: lelassítják az ellenfeleinket, mert el kell nézzenek róla vagy telibe vakítja őket. A példánk remekül megmutatja, hogyan is működik mindez a gyakorlatban. A társunk el tud menekülni az érkező támadok karmai elől, hiszen azok a flash-sel vannak elfoglalva.

Mint sok mindennél, itt is kulcsfontosságú a gyakorlás. Tele van az internet vakítógránát útmutatókkal, videókkal és képekkel. Sokan alulértékelik ezt, de ha csak pár percet áldozunk rá időről időre, az a javunkra válhat megannyi szituációban. A teljes felkészülés része természetesen az is, hogy a füstöket, a molotovokat és a gránátokat is kellőképp megtanuljuk a flash-ek mellett. Mindenkinek sikeres gyakorlást kívánunk, reméljük tudtunk segíteni!

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!



Közvetítések