Tahm Kench jelenleg is egy jól helytálló karakter, főleg a profik között. Megnéztük, hogy mik is ennek a pontos okai, miért szeretik őt ennyire annak ellenére, hogy ösvényt ritkán nyernek vele.
Az utóbbi hetekben, sőt hónapokban Tahm Kench újfent aktívan feltűnt a profik választásai között, természetesen támogatóként. Anno a megjelenésekor olyan számai voltak, hogy még topon is megállta a helyét, de ezek az idők már rég elmúltak. Nézzük meg tehát, mik az előnyei és mit is rak le az asztalra, amiért ennyire gyakran kerül kiválasztásra bizonyos felállásokban.
Embertelen számokkal lett Rekkles a tavaszi szakasz MVP-je!
Fantasztikus, amit ez a játékos az egész szezonban és még a döntő során is letett az asztalra. Abszolút megérdemelt címmel mehetett haza, ráadásul a győzelem is meglett!
Mostanság egyre gyakoribb, hogy topra nem egy tankot, hanem bruisereket hoznak a csapatok, olyanokra kell gondolni, mint Gnar, Fiora, esetleg Camille, vagy legújabban Swain. Ezek a karakterek elég számottevő sebzéssel rendelkeznek, amivel jócskán fel tudják borítani a meccs egyensúlyát és nem olyan törékenyek, mint egy mides mágus, vagy egy lövész, de ettől függetlenül tanknak nem nevezhetőek. Itt jönnek a képbe a tankosabb supportok, mint amilyen Tahm Kench is.
Tahm Kench a támogatók között igencsak tankosnak mondható és erre csak rásegít az E (Thick Skin) képessége, amivel további tankosságra tesz szert. Ezáltal majdnem meg tudja duplázni lényegében a saját életerejét, pontosabban a sebzésfelfogó képességét, hiszen kétszer kell leütni a HP-ját, ha jól időzít. Sőt mi több; HP-t is jobban tölt vissza ezzel a képességgel, így elég sokáig tud ösvényen maradni. Ezek miatt a csapata nem fog akkora hátrány szenvedni, ha esetleg egy bruiser top mellett teszi le a voksát, hiszen a kiesett tankosságot többé-kevésbé Tahm Kench tudja pótolni.
A másik jó dolog Tahm Kench-ben, hogy tank létére egész jó sebzéssel rendelkezik még most is, ez csak durvább volt, mikor topon játszották, de még így is tud meglepetéseket okozni boton. A Q-ja (Tongue Lash) és a W (Devour) is képes viszonylag messziről sebzést kiosztani, egy törékeny lövész szempontjából nem is keveset. Ez különösen akkor veszélyes, ha a jelzőit is fel tudja pakolni az ellenfélre, majd a W-vel bekebelezni. Falhoz vágást követően fájdalmas élményben lehet részünk, de ugyanígy egy-egy hozzánk vágott minion sem kellemes, a nyelvcsapása pedig szintén nem játék. Ezzel a két eszközzel elég agresszívan lehet játszani, csak arra érdemes figyelni, hogy ha a W-t agresszióra használjuk, nem tudjuk egy ideig menteni a lövészünket.
A magas sebzése egyébként abból is fakad, hogy a passzívjának köszönhetően maximum HP alapján százalékosan is sebez a Q-ja, valamint az alaptámadásai.
A legerősebb fegyvere azonban mégis a bendője, amivel rengeteg veszélyforrást tud elhárítani a csapattársairól. A legtöbb tank support legfőbb feladata az egy személyre való kezdeményezés, elég csak Thresh-re gondolni, vagy Braumra, illetve Alistarra. Persze ezeknek megvan a lehetősége akár több embert is CC-zni egyszerre, de alapvetően inkább egy-egy célpontot szemelnek ki maguknak. Braum lövedékeket tud levédeni, míg Thresh a lámpásával tud kihúzni valakit a csávából, de egyikük sem tud úgy kimenteni egy szövetségest, mint Tahm Kench.
Mivel képes bekebelezni csapattársait, olyan helyzetekből is kimentheti őket, ahonnan más nem nagyon. Legyen az egy WW, vagy Malzahar ulti, vagy egy épp érkező Ezreal ulti, a legtöbb gank stb. Ő az abszolút megtagadó karakter, aki a legtöbb számítást képes keresztbe húzni. Ezzel a megtagadással sok más esetben hátrányos helyzetet tud megfordítani és új lendületet adni neki, hiszen ha sok képesség kimegy mondjuk a lövész kiszedésére, onnantól lehet akár fordulni is. A profiknál, ahol ezt kifejezetten figyelik, hogy melyik képesség mikor elérhető éppen, ez a képesség felbecsülhetetlen és olyan lehetőségeket teremt, amik mellett nem lehet elmenni.
Csak ezért a képességekért is megérné már elhozni, ha nem is lenne egy ütős ultija, -de van. A legtöbb support, aki bármennyire is szeretne roamolni a pályán, vagy nagy távokat megtenni, érdemes Mobi Boots-ot vennie a rengeteg csatán kívül kapott mozgási sebességért. Ez egyben azt is jelenti, hogy semmilyen más statot nem szerezhetnek, tehát nincs plusz páncél a Ninja Tabiból, vagy plusz CDR, esetleg plusz MR és CC ellenállás. Tahm Kench ezt könnyedén meg tudja oldani, hiszen ott az ultija, az Abyssal Voyage.
Ezzel könnyedén tud más ösvényeket meglátogatni, akár a bázisról visszatérve is, sőt, jó időzítés mellett, akár a dzsungelessel együtt jöhet vissza botra, de gankelni is könnyű ezzel a képességgel, baitelni is tökéletes, megfelelő időzítéssel pedig menekülni is lehet. Egy szóval, képzeljük el úgy, mint a Ryze ultit, csak két személlyel. A profik között pedig a makró játék nagyon nagy értéket képvisel, ez pedig direkt arra lett kitalálva.
Összességében tehát nagy erőt képvisel Tahm Kench a profik között, mert rengeteg jó eszköze van, amit többféleképpen fel lehet használni. A tankosságának és sebzésének aránya is kifejezetten jónak mondható, amivel felülmúlja a tank támogatókat. Kezdeményezésben tény, hogy nem a legerősebb, de a nyelvcsapásai is elég lassítással rendelkeznek sokszor, a mentési potenciálja pedig szinte végtelen, hiszen bizonyos falakon keresztül is át tud harapni.
Arra azért figyeljünk, hogy nem egyszerű vele játszani. Nagyon be kell tanulni a matchupokat, hogy mikor lehetünk agresszívak és mikor nem, illetve hogy pontosan mennyi sebzést vagyunk képesek felfogni. Egy kis gyakorlás után azonban biztosan a lövészek kedvencei leszünk, ha odafigyelünk rájuk és kimentjük őket a csávából újra meg újra. Az egyetlen veszélyforrás leginkább az, ha az ellenfél csapata eleve ránk fókuszál, mert magunkat már kevésbé tudjuk védeni.