A Riot mintha kivételezne Syndra-val és egyáltalán nem jó értelemben

A Riot mintha kivételezne Syndra-val és egyáltalán nem jó értelemben

Syndra győzelmi és választási aránya is meglepően alacsony, mégsem kapott mostanság semmilyen buffot, pedig sokan jobban teljesítenek nála, mégis erősítik őket.

Egy érdekes összehasonlítás látott napvilágot a napokban, elsősorban Syndra-val kapcsolatban. A profik között már nem látjuk gyakran, maximum Bjergsen veszi elő néha, hiszen neki az egyik kedvenc karaktere. A solo queue teljesítményét illetően azonban nem lehet túl büszke magára.

Miért ennyire népszerű választás a profik között Tahm Kench?

Aioween | 18/04/10 12:27 Tahm Kench jelenleg is egy jól helytálló karakter, főleg a profik között. Megnéztük, hogy mik is ennek a pontos okai, miért szeretik őt ennyire annak ellenére, hogy ösvényt ritkán nyernek vele. Az utóbbi hetekben, sőt hónapokban Tahm Kench újfent aktívan feltűnt a profik választásai között, természetesen támogatóként.

Syndra-nál mindig az ulti merül fel, mint "no skill" képesség, és talán a Riot is pont ezért nem mer annyira kísérletezni vele, mert van egy, azaz egy erős point and click képessége. Amiről sokan elfeledkeznek azonban, hogy ezt leszámítva egy nagyon technikás hős, akit nem könnyű elsajátítani igazán. Minden egyes képessége skillshot és az sem mindegy, hogy mikor nyomjuk meg az ultit rajta, mert az alap három gömb, ami körülöttünk kering, nem mindig ad megfelelő mennyiségű sebzést. 


Az illető, aki "panaszkodott", értetlenül áll az események előtt, hogy miért nem foglalkozik senki Syndra-val, mikor a számok abszolút indokolnák. Jelenleg Syndra 2,25%-os választási arány mellett 46,67%-os győzelmi aránnyal rendelkezik. Őt azért többen ismerik, többet láttuk és még úgy is, hogy sokkal kevesebben játszanak vele, senki sem nevezi OTP választásnak. Nem úgy mint Aurelion Solt, aki a profik között nagyon ritkán mutatja meg magát, de ha őszinték akarunk lenni, solo queue-ban nincs akkora különbség a két karakter között. 2,07%-os választási arány mellett 57,38%-os a győzelmi aránya. Persze lehet azt mondani, hogy ASollal csak az OTP-k játszanak, de a választási arányban nagyon kicsi a különbség, győzelemben pedig mégis majd 10%-ról beszélünk, ez pedig rengeteg.

Így már teljesen más fényben merül fel az, hogy a Syndra játékosok sorsa pont úgy jó, ahogy most van. Mindezt úgy, hogy a Presence of Mind-ot is nemrég alakították át, ez pedig sokat vett el ASol 2-es szintjének erejéből.

Aztán itt van még Zed is, aki buffot buff hátán kap az utóbbi időben, mondván nehéz vele nyerni, meg az assassinok amúgy is gyengék. Ehhez képest jelenleg 8,79%-os választási arány mellett a meccsek 53,12%-át nyeri meg, Syndrához képest ez több mint négyszer nagyobb jelenlét és még emellett is majdnem 7% különbség a győzelmi arányban.

Azirról már számtalan alkalommal írtunk mi is és mások is, hogy milyen komoly gondokat okoz még mindig a kiegyensúlyozása a profi és amatőr mezőny között, de még a kapott nerfek ellenére is 7,33%-as választási arány mellett  47,48%-ban nyer meccseket. Pedig papíron Azir az egyik legnehezebben elsajátítható karakter a játékban, amit csak tanúsítani tudok, de még ő is jobban teljesít Syndra-nál.

Ezek alapján jogos lehet a felháborodás, hogy Syndra miért kap "különleges bánásmódot", annak ellenére, hogy a számok egyértelműen mutatják, valami gond van vele és kellene neki egy kis szeretet. Egyes Syndra mainek szeretnék visszakérni a Q előző passzív részét, jelenleg 2 másodperccel tovább maradnak a gömbök a földön, ha ötös szintre fejlesztjük a képességet, vagyis hat helyett 8 másodpercig. Az ulti maximum hét gömböt vág a célponthoz, jelenleg ezt még így is elég nehézkes lehet megvalósítani és folyamatosan "készülnünk" kell az ultira, hogy minél több gömb legyen a közelünkben, ha valakit fel akarunk robbantani.

Az is érdekes, hogy az emberek mennyire verik az asztalt a Syndra ulti miatt, ami tény, hogy nem igényel célzást. Cserébe egy embert céloz, míg ezzel szemben az Annie ulti, ami ráadásul azonnali hatás, majdnem ugyanennyit sebez egyszerre több emberre és ezzel nem olyan nehéz betalálni.

Szerencsére a Riot Games is reagált a szituációra, ha más nem, legalább most, mert korábban hiába ellenkeztek a mainek a mini rework ellen, a Riot csak végigcsinálta. RiotRepertoir válaszolt a posztra:

"Most jöttem ki egy meetingről, ahol pont arról beszéltünk, hogy a 8.8-ban valamit visszaadnánk, és persze más dolgokról is. Hozzá fogunk adni pár dolgot a 8.8-hoz, amik nagyban fogják befolyásolni Syndra kihívóit és azt követően megnézzük, hogy van-e még tér arra, hogy Syndrat közvetlen módon erősítsük.

A Q passzív lehetne az egyik olyan dolog, amibe belenyúlnánk. Legjobb tudásom szerint senki sem ragaszkodik túlzottan jelenleg a mostani passzívhoz. "

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!