A Riot továbbra sem szeretne visszaszámlálót az ellenséges idézői képességekre!

A Riot továbbra sem szeretne visszaszámlálót az ellenséges idézői képességekre!

Több éve már annak, hogy nem kell fejben tartani a kék, piros, sárkányok és a Baron megjelenésének idejét, pedig régen semmi ilyen nem volt. Miért nem akarnak mindenre ilyet rakni?

Eleinte nem nagyon kaptunk plusz információkat a játéktól, hogy mi mikor tér vissza az Idézők szurdokába. Nem mutatta a térkép sem, ha egy dzsungeles tábor, amiről volt információnk, mikor fog pontosan újra megjelenni, nem voltak red és blue buff visszaszámlálók, nem hallottunk az egész pályán hangot, ha meghalt a sárkány és így tovább.

A Riot mintha kivételezne Syndra-val és egyáltalán nem jó értelemben

Aioween | 18/04/10 13:30 Syndra győzelmi és választási aránya is meglepően alacsony, mégsem kapott mostanság semmilyen buffot, pedig sokan jobban teljesítenek nála, mégis erősítik őket. Egy érdekes összehasonlítás látott napvilágot a napokban, elsősorban Syndra-val kapcsolatban. A profik között már nem látjuk gyakran, maximum Bjergsen veszi elő néha, hiszen neki az egyik kedvenc karaktere.

Azóta sok minden változott, ez elsősorban a dzsungelesek dolgát könnyítette meg, akiknek már régóta nem kell olyanokat beírni, mint hogy OB (our blue - a mi kékünk), vagy TR (their red - az ő pirosuk), esetleg D (dragon - sárkány), majd azt követően vagy a leölés időpontja, vagy a megjelenésé. Ezt a részét megkönnyítette a Riot, és ha TAB-ot nyomunk, akkor fent máris láthatjuk mindkét oldalt, feltéve, ha van információnk arról, hogy mikor lett leszedve az említett buff, de egy bizonyos idő eltelte után azért a térkép segít ebben.

Ezzel a Riot azt szerette volna elérni, hogy például a dzsungelesek ne a "játékkal" küzdjenek, hanem az ellenfelekkel, és így könnyebben alakulhatott ki egy-egy harc például az ellenfél kék erősítése körül, stb. Sok játékosban az is felmerült, hogy ha már ez így van, miért ne kaphatnánk több infót, például az ellenséges játékosok idézői képességeiről, ultijáról, stb. mondván, ezeket úgyis követjük. 

"Pár évvel ezelőtt a Riot úgy döntött, hogy felfedi a dzsungeltáborok időzítőjét, eltörölve ezzel a követésük szükségességét. A gondolatmenet mögötte az volt, hogy a játékosok inkább egymással küzdjenek és ne magával a játékkal. Miért nem alkalmazható ugyanez a logika az idézői képességekre? A játékosok követik ezeket ugyanúgy, mint ahogy követik a dzsungelbuffok megjelenését és ugyanúgy nehézkes vezetni ezt a chaten belül. Amikor egy ellenség használ egy idézői képességet a te rálátásodban, miért ne kaphatnánk rá egy visszaszámlálót az eredményjelzőn?"


Ez volt az alapvető kérdés egy játékostól, amire a Riot is válaszolt Fearless személyében, aki a játékon belüli rendszerek működésének vezetője.

"Én nem vagyok meggyőződve róla, hogy minden időzítőnek látszódnia kellene a játékon belül és inkább annak vagyok a híve, hogy minden egyes időzítőt külön kell kezelni ilyen téren. A dzsungel időzítők, ha az egész csapat látja őket, akkor alapvetően javítja a csapatjátékot és több konfliktushoz vezetnek az ellenséggel. Ez persze azzal is járt, hogy kicsit csökkentettük a szintbéli különbségeket a tudás és a játék jutalmai között, hiszen minden dzsungeles rendelkezik ezekkel a tábormegjelenési információkkal.

A League of Legends egy elég érzékeny játék egyensúly szempontjából. Egy nagyon mély stratégiai játék, izgalmas taktikai elemekkel. Vannak olyan játékosok, akik egyik, vagy másik felét szeretik inkább a játéknak és fontos, hogy mindig legyenek olyan módok a játékon belül, amik segítségével az egyes játékosok bizonyos képességei ki tudjanak emelkedni.

Ami az idézői képességeket illeti, ha kiadnánk a pontos időpontokat ezekre is, az sokkal több információ lenne, mint amit a többi időzítő ad jelenleg. Az idézői képességek CD-i nagyban befolyásolják a történéseket játékosról játékosra, valamint az egyes tárgyak és rúnák is befolyásolják őket. Nagyon sok szükséges tudást dobnánk ki az ablakon, ha megadnánk ezeknek a képességeknek a pontos megjelenését, mivel az az erő, illetve lehetőség, amivel ezeknek a képességeknek az elérhetőségét változtatjuk, nagyban befolyásolhatja a képességhasználatok tempóját. Én vitatkoznék azzal, hogy ezen időzítők nyilvánosságra hozása sok jót tenne hozzá a játékhoz."


Ha végiggondoljuk az itt felsorolt tényeket, el kell ismerni, hogy valóban hatalmas eszköz lenne ez mindkét oldalnak, ugyanakkor sokkal kiszámíthatóbbá is tenné az egészet. Ha pontosan tudjuk, hogy kinek, mikor, milyen idézői képessége van, akkor a dzsungelesek is sokkal inkább ennek hatására mozognának a pályán. Az tény, hogy az idézői képességek CD-jét nagyrészt mindenki tudja, bár ez inkább magasabb eloban tudatosul és akkor nem vettük számításba ténylegesen az egyes rúnákat (Cosmic Insight, Unsealed Spellbook), vagy a CDR cipőt, amik mind-mind módosítják ezeket. Ezzel pedig simán lehet, hogy miden egy gank alatt azt hisszük az ellenfélnek még nincs Flash-e, de valójában már van.

Ha mindezt az infót csak úgy hozzávágnák a játékosokhoz, az tényleg kicsit "csalás" szagú lenne, igenis vegyük a fáradtságot és figyeljünk ennyire az ellenfeleinkre. Szintén, ha látjuk, hogy nekünk mondjuk Unsealed Spellbook rúnánk van, esetleg még CDR cipőnk is, míg az ellenfélnek egyik sem, akkor ez is egy taktika lehet, amit kihasználhatunk. Lehet, hogy ő figyelmetlen és nem tűnik fel neki, vagy csak nem veszi számításba. Cserélünk egy-egy Flash nagyjából ugyanabban az időben, de mi már akkor tudjuk, hogy a miénk előbb lesz elérhető, vagyis pár perccel később egy elég előnyös ganket lehet előkészíteni. Ezek azok az apróságok, amik nagyon sokat számítanak és amelyek elválaszthatják a jó játékosokat az igazán jóktól. Ez adja a League of Legends mélységét is egyben; hogy annyi változó van, annyi helyzet, ami mindig máshogy alakul -kár lenne ezt a sokszínűséget elrontani egy abszolút kiszámíthatósággal, ahol fix minták mentén játsszuk a játékot.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!