Hirdetés

Jhin és a Guinsoo együtt annyira erős, hogy az LCK döntőben megtiltották a használatát

A vicc az egészben az, hogy külön-külön sem Jhin, sem a Guinsoo nem bugos a szó szoros értelmében. Ketten együtt viszont annyira felborítják az egyensúlyt, hogy inkább megelőzték az egészet.

Hirdetés

Idén egy új szervezet, a Kingzone DragonX és a már ismert Afreeca Freecs nézett farkasszemet egymással az LCK döntőben. A Kingzone lényegében a tavalyi Longzhu felállása volt egy új égisz alatt, Busanba pedig az Afreeca érkezett a döntőre. Mivel a Kingzone az első helyen végzett az alapszakaszban, rájuk csak ez az egy Bo5 várt, így mondhatni kaptak egy három hetes szünetet, ami alatt természetesen fáradhatatlanul gyakoroltak.

Jhin és Guinsoo, a párosítás, amivel akár 3500-as kriteket is kiadhatsz magadból!

Aioween | 18/03/28 11:24 Jhin azon ritka lövészek közé tartozik, aki nem nagyon profitál a támadási sebességből és mégis, egyre többen vesznek rá Guinsoo Dühpengét. Mint már korábban írtuk, a 8.6-ban a Guinsoo's Rageblade/Guinsoo Dühpenge átalakításon esett át.

Meg is lett az eredménye, a szériát végül 3-1-re nyerték, PraY ráadásul beújított rendesen, többször is Kai'Sa mellett tette le a voksát. Az eredmény pedig elképesztő volt, ahogyan lekaszabolta az ellenfeleket a late game-ben. Egyszerűen bámulatos, hogy pár tárgy után a rengeteg támadási sebességgel, pozícionáló képességével és persze a passzívjával milyen könnyedén takarította fel a harcokat Kai'Sa szakavatott kezek között.

Ettől függetlenül a széria nem indult a legjobban az Kingzone-nak és sokak meglepetésére az Afreeca hozta el az első és mint utólag kiderült, egyetlen győzelmét. Ezt követően viszont a Kingzone felszívta magát, PraY-jel az élen és lemosták az ellenfeleket a pályáról. Nem is csoda, hiszen az alapszakaszt is 16-2-ben zárták. Az egész összecsapás egy PraY montázs volt, aki folyton látványos megmozdulásokat produkált, elsősorban a már említett Kai'Sa-val.

Ha valaki szeretné bepótolni a meccseket gyorsan, az alább megtalálja mind a négy meccs highlight videóját!




És ha már Kai'sa, valamint lövészek, egy szomorú dolgot is meg kell említeni, ez pedig nem más, mint Jhin. Korábban már írtunk arról, hogy mennyire broken lett Jhin és az új Guinsoo kapcsolata, ha bővebben érdekel a téma, a fentebbi cikkben olvashatsz róla. Nos ez nem csak nekünk, illetve a játékosoknak, hanem az LCK szervezőinek is feltűnt. Olyanra már láttunk példát, hogy egy-egy karakter kitiltásra került valamilyen hiba miatt. Ilyen volt például Gragas Q hordó bugja, ami miatt a 2015-ös VB második felében már nem volt elérhető, pedig az akkori metában elsődleges választás volt.

Olyat viszont még nem láttunk soha, hogy egy tárgy és egy hős kapcsolata miatt nem mindkettőt szedték ki külön-külön, hanem Jhin számára volt csak elérhetetlen a Guinsoo. Mint köztudott Jhin passzívja minden támadási sebességet és kritikus csapást AD-vá változtat. Mivel a Guinsoo most már százalékos AD-t ad a mi AD-nk alapján, a sok stackelés annyira összeadódik, hogy embertelen sebzésekre képes. Nagyon szélsőséges esetben, három Infernal Drake, egy Elder Drake és egy Baron mellett akár 3587 AD-val is rendelkezhet. Ha ilyen mennyiség mellett bekapunk egy negyedik lövést, szinte biztos, hogy azonnal meg is halunk.

Egy ilyen fegyver a profik kezei között konkrétan játszhatatlanná tenné az egészet, még jobban, mint Azir fénykorában. Ez a 3587 csak az alapszám, ebben még nincsenek olyanok, mint mondjuk egy Janna pajzs és hasonlók. Elég szomorú, hogy ilyen eszközökhöz kellett folyamodni és úgymond mesterkélt környezetben játszatni a profikat pusztán azért, mert a Riot nem vette figyelembe az összes következményt. Persze a legújabb patch-ben emelték a Guinsoo árát 300-al, de mindez mit sem számít, ha 30 perc után még a tankoknak sincs válasza a sebzésére. 

Ez nem maradhat így, nem lehet az az állandó megoldás, hogy oké, akkor Jhin számára elérhetetlenné teszik a tárgyat, mert ez egy csomó más esetnek teremthetne precedenst. Valamivel meg kell oldani a helyzetet, de hogy mivel az jó kérdés. Ha a Guinsoo-t alakítják vissza az előző verzióra, akkor megint Kog'Maw és a Varus lesznek megállíthatatlanok, pontosan ezért kellett a tárgy változtatása. Ha viszont marad így, ahogy most van, akkor Jhin passzívjával kellene valamit kezdeni, az pedig megint nagy macera, amíg kitalálnak egy épkézláb megoldást, hogy az ne rontsa el teljesen a karakter mostani "ízét".

Akárhogy is, a Riot most vakarhatja a fejét, hiszen egy szokatlan megoldással egy LCK meccset - ami hatalmas téttel rendelkezik - ugyan megoldott, de ez egyben egyenes üzenet a játéknak magának, hogy igen, ez kezelhetetlenül erős, solo queue-ban pedig ugyanúgy bárki megveheti, onnantól pedig hova lesz a fairplay?

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Ezeket olvastad már ?