Az új rendszerben kevesebb farmmal is lehet több goldod, mint az ellenfélnek!

Az új rendszerben kevesebb farmmal is lehet több goldod, mint az ellenfélnek!

Rendesen megvariálták a minionok értékét az elmúlt patch-ekben, aminek hála a CS, avagy creep score elég csalóka lehet. Akár kevesebb farmmal is lehet sokkal több goldunk.

A hosszú évek során megszokhattuk, hogy a farmolás, illetve a creep score egy elég reális képet ad arról, hogy ki hogyan áll az ösvényén. Sőt mi több, az is elmondható volt, hogy aki jól farmol, az akár gyilkosságok nélkül is képes ösvényt nyerni, főleg az alacsonyabb elokban. Ez továbbra is így van, félreértés ne essék, de mivel megvariálták a minionok értékét, eléggé felborulhat az egyensúly néha és csalóka lehet arany szempontjából, hogy ki milyen hatékonyan farmol.

Elölről kezdhetjük a farmolás megtanulását, ha maradnak a legújabb PBE minion buffok!

Akik aktívan játszanak PBE-n, azoknak feltűnhetett, hogy hirtelen nagyon nehézkessé vált a farmolás. Ennek is megvan az oka; szívósabbak lettek a minionok, -de jó lépés ez? "Titokban", vagyis bejelentés nélkül erősödtek meg a minionok és több szemfüles kellett ahhoz, hogy erre fény derüljön.

Mint az köztudott jelenleg a távolsági minionok érnek a legkevesebbet, mindössze 14 aranyat. Őket követi a közelharci minion, aminek a fejpénzét kereken 21 aranyban határozták meg. Ami változott az előző rendszerhez képest, hogy ezeknek az értéke állandó a játék egésze alatt, korábban ez bizonyos időközönként növekedett. Az egyetlen "fejlődő" minion mostanra már csak az ágyús minion, ami 60 aranyról indul és minden soron következő 3 arannyal fog többet érni, mint az előző.

Ha ezeket számításba vesszük, már a második ágyús minion pontosan annyit ér, mint a három közelharci együtt és az első is jóval többet, mint a mögötte sorakozó 3 távolsági, amikért összesen csak 42-őt kapunk. Éppen ezért nagyon felborulhat az egyensúly, hiszen egyáltalán nem egyenértékűek a minionok. Ez persze eddig is így volt, de ekkora eltérés nem volt köztük. Nézzük meg ezt egy konkrét példán keresztül, ahol az első 18 hullámot vesszük figyelembe.

Ez azt jelenti, hogy összesen 54 közelharci és távolsági, valamint 6 ágyús miniont fogunk kapni az ösvényen, amik csak arra várnak, hogy eltüntessük őket. A közelharci minionokból összesen tehát 1134 aranyat szedhetünk össze, míg a távolságiakból 756-ot. A hat darab ágyús minion pedig önmagában 405 arany. Ezt persze akár tovább is lehetne vinni, de a példa kedvéért elég ha csak az első 18 hullámot nézzük meg, ez összesen 114 minion, ha mindegyiket elcsípjük. A valóság viszont az, hogy jó eséllyel nem fogjuk mindet elcsípni, hiszen tévedni emberi dolog, főleg sima amatőr meccsekben.

Tegyük fel, hogy az 54 közelharciból 48-at sikerült megölni, viszont egyetlen egy távolságit sem, de cserébe mind a hat ágyús miniont leütjük. Ez azt jelenti, hogy összesen 54 miniont öltünk meg, amiért 1413 arany üti a markunkat.

Az ellenfelünk pedig egyetlen közelharcit sem hoz el, viszont eltalálja mind az 54 távolságit, viszont egy ágyús miniont sem. Ő mindezért cserébe csak 756 aranyat fog kapni

Mi fog látszani az eredményjelzőn? Az, hogy a két játékos fej-fej mellett halad, hiszen mindkettőjük neve mellet 54 CS fog szerepelni. Mégis az egyikük 657 arannyal lesz gazdagabb, mint a másik, ami a meccs korai szakaszában nagyon is sokat számít, ez már egy alap tárgy plusz potionök, esetleg control wardok. Majdnem a duplája lesz az aranya, mint az ellenfélnek, mégis, amíg nem nézünk rá szerzett aranyra, addig ez nem fog kiderülni számunkra, mert azt képtelenség egyénileg követni, hogy milyen minionból hozott el hányat.

Persze ez nem éppen a legvalósabb példa, de bizonyos keretek között előfordulhat és ebből is látszik, hogy mennyire nem ad reális képet most már a játékról simán a CS mutató. Lehet, hogy 20 farm hátrányban van, mégis te vezetsz aranyban. Emellett az is könnyen előfordulhat, főleg amatőr meccseken, hogy ezt a csapattársaink is észreveszik, mármint a lemaradást és elkezdődik a flame, pedig simán lehet, hogy valójában jobban állunk és a fontosabb minionokra koncentráltunk. 

Az összességében elmondható, hogy a távolsági minionokért érdemes a legkevesebbet áldozni, míg korábban ezt pont fordítva volt, az ágyús minion pedig mindennél többet ér. Nézői szemmel, illetve a spectate-ben pedig érdemes lenne elgondolkozni egy másik mutatón, ami tisztább képet ad. Lehet ez akár egy minionokból szerzett arany, a három fajta minion külön kezelése valószínűleg túl bonyolulttá tenné a kijelzőt és a kommentátorok is folyamatosan számolhatnának fejben, hogy ki hogyan áll. A kapott aranymennyiség, –ami az egész farmolásnak a lényege– viszont egy tökéletes helyzetjelentés lenne arról, hogy éppen melyik ösvényen ki áll nyerésre.

Ti mit gondoltok? Érdemes lenne újítani?

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



League of Legends - Kifejezetten sótlan változtatást kap Ornn

A hegymély lángja nem egyszer csalt már mosolyt az arcunkra vagy volt késő esti Discord kvízek alapja egyedi tárgyneveivel, de a következő frissítéssel úgy tűnik ezt is elveszi majd tőlünk a Riot.