A RiotRepertoir; a live gameplay vezetője egyetértene a Frozen Mallet kivételével a játékból

A RiotRepertoir; a live gameplay vezetője egyetértene a Frozen Mallet kivételével a játékból

A kérdés a felső ösvény egyik legproblémásabb hőse kapcsán merült fel: természetesen Gnarról van szó, akinek szinte tökéletes tárgya a Frozen Mallet. Az ellenfelei számára már kevésbé.

Újabb elégedetlenkedő poszt érkezett a Riot hivatalos fórumaira, amire a cég egyik ismertebb alakja, RiotRepertoir is reagált pár válasz erejéig. A téma természetesen ezúttal is a solo queue és a profi mezőny közötti különbség és az ebből fakadó egyensúlyozások problematikáját boncolgatta.

Jhin és a Guinsoo együtt annyira erős, hogy az LCK döntőben megtiltották a használatát

Aioween | 18/04/15 14:30 A vicc az egészben az, hogy külön-külön sem Jhin, sem a Guinsoo nem bugos a szó szoros értelmében. Ketten együtt viszont annyira felborítják az egyensúlyt, hogy inkább megelőzték az egészet. Idén egy új szervezet, a Kingzone DragonX és az Afreeca Freecs nézett farkasszemet egymással az LCK döntőben.


Je suis Rubick posztja azt nehezményezte, hogy újfent a profi környezet miatt Galio, Ryze és Taliyah folyamatos gyengítéseket kapnak, míg Gnar továbbra is érintetlen, pedig ő is elég elnyomó tud lenni, sőt. A felvetés szerint tök jó, hogy próbálnak figyelni ilyen szinten az egyensúlyra, de azt továbbra sem érti, hogy Gnar miért nem kerül előtérbe a nerfek terén, mikor a toposok 90%-át countereli.

Ez azért így önmagában túlzás, vannak ellenválasztások Gnarra is, de azt el kell ismerni, hogy nagyon problémás ellene játszani és tényleg nehéz őt megfogni. Hogy miért? Kis formában rengeteg kite képessége van, kezdve a Q-val, aminek hatalmas hatótávja van, megbízható sebzése és beépített lassítása. A W-je folyamatos mozgási sebességet ad, és tank léte ellenére százalékos sebzést. Ha mindez nem lenne elég, akkor még menekülő képessége is van, nagy formában pedig rengeteg CC-vel rendelkezik.

Erre RiotRepertoir azzal reagált, hogy jelenleg 39%-os a jelenléte Gnarnak a profik között, illetve elegendő ellenválasztás a solo queue-ban. Azzal egyetértett, hogy valóban frusztráló lehet vele szemben játszani, tehát, ha erről szólt csak a poszt, akkor egyetért vele.

A történetnek azonban itt még nem volt vége. Egy másik felhasználó is válaszolt a témára; Big Lincoln. Ő nagyon egyszerűen oldaná meg a problémát, mert az lehet, hogy nem is maga Gnar, sokkal inkább a Frozen Mallet. Ez egy elég helyzetfüggő tárgy, aminek az általános hasznossága nagyon is vitatható, mindössze pár karakter képes ezt hatékonyan használni, ám ők egy kicsit túlzottan is. Gondolok itt például az említett Gnarra, ritkább esetekben Urgotra, vagy a Rekkles féle Kennenre még tavaly. 

RiotRepertoir a következőket mondta a Frozen Mallet kivételére.

"Őszintén szólva egyet értenék a Frozen Mallet kivételével. Nagyon kevés értelme és létjogosultsága van a játékban. Ha az emberek ezt a játékstílust akarják elérni, akkor ott van arra a Glacial Augment (rúna) jelenleg, bár arra is ráférne némi finomhangolás. Urgotot leszámítva pedig elég nevetséges tud lenni más karaktereken, akik ezt választják."

Erre jött egy másik ötlet, hogy mi lenne, ha a Frozen Mallet sokkal inkább egy közelharci tárggyá változna, mivel Shyvananak, vagy épp Trundle-nek képes segíteni, ám rajtuk nem tűnik annyira kijátszhatatlannak. Főleg az előbbinek sokat segíthet olyan szempontból, hogy egyébként nem sok CC-vel rendelkeznek. Gnaron és Teemon viszont eléggé OP-nak tűnik a dolog.

Többen egyetértettek egyébként a kivétellel. Egy Gnar main is helyeselt, aki elismeri, hogy eléggé erős tárgy ez Gnaron és ha kivennék, az ténylegesen elkülöníteni a jó Gnar játékosokat a rosszaktól. Többek közt emiatt a tárgy miatt kell állandóan Gnar számaival foglalkozni és olyan rossz helyzetbe hozni őt, amire a Frozen Mallet hiányában nem lenne szükség, csak mert a kettő együtt túl erős. Gondoljunk csak bele, hogy folyamatos százalékos sebzést okoz, mozgási sebesség bónusz mellett, miközben lassítja az ellenfeleit minden egyes alaptámadással, ráadásul utánunk is tud ugrani. Az ember jogosan érezheti azt, hogy egyszerűen nincs menekvés és még csak nem is egy papír karakterről beszélünk.

Mivel Gnar nagyon sokoldalú karakter, a többi távolsági topossal ellentétben jól poke-ol viszonylag messziről és nem kell feláldozni a tankolási, valamint kezdeményezési lehetőséget sem vele, egyszerűen nem nagyon van látható gyenge pontja a düh pontjait leszámítva, ami körül már mindenki tud megfelelően játszani, így nem is igazán gyengeség. A 8. szezonban ráadásul a 8.5-ös patch-ig 63%-os jelenléte volt topon, amivel a második helyet érte el Camille mögött. 

Pontosan ezen okok miatt érzi úgy RiotRepertoir is, hogy nem feltétlenül egészséges, ha ennyire a meta része. Bár a nerfeket követően egy kicsit visszaesett a 8.6-ban, igazi adatokról még nem nagyon beszélhetünk, mivel csak pár nagy régió játszott, illetve játszik még a 8.6-on. 

Hogy mi lesz Gnar, vagy a Frozen Mallet sorsa, arról konkrétat még nem mondott RiotRepertoir, de ha ennyire tudatában vannak a problémának, ráadásul ő a Live Gameplay Design vezetője, könnyen lehet, hogy valamilyen változás várható vagy Gnarra, vagy a Frozen Mallet-re, esetleg mindkettőre. A kivétel, mint megoldás elég valószínűtlennek tűnik, de esetleg egy rework, ami inkább a közelharci karaktereknek kedvez, vagy egyszerűen elveszi a lehetőséget a távolságiaktól, már annál elképzelhetőbb.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!