Sokan nem értették a Guinsoo kikapcsolását az LCK-ban, elmagyarázzuk miért volt erre szükség!

Sokan nem értették a Guinsoo kikapcsolását az LCK-ban, elmagyarázzuk miért volt erre szükség!

Nem mindenki értette meg pontosan a miérteket aGuinsoo kikapcsolás mögött. Egy egyszerűsített példával mutatjuk be, hogy Jhin miként múlja felül a legtöbb ADC-t fényévekkel.

Tegnap már írtunk róla, illetve, ha valaki nézte élőben az LCK döntőjét, az pontosan tudja, hogy mi történt. Jó eséllyel egy olyan eset, amire még nem nagyon volt példa, ugyanis a Guinsoo's Rageblade elérhetetlen volt Jhin számára a verseny ideje alatt. Solo queue-ban egyébként továbbra is elérhető és használható.

Jhin és a Guinsoo együtt annyira erős, hogy az LCK döntőben megtiltották a használatát

Aioween | 18/04/15 14:30A vicc az egészben az, hogy külön-külön sem Jhin, sem a Guinsoo nem bugos a szó szoros értelmében. Ketten együtt viszont annyira felborítják az egyensúlyt, hogy inkább megelőzték az egészet. Idén egy új szervezet, a Kingzone DragonX és a már ismert Afreeca Freecs nézett farkasszemet egymással az LCK döntőben.

Az esetre egyébként az egyik angol nyelvű kommentátor, Chris "PapaSmithy" Smith hivta fel a figyelmet, még a meccsek előtt, miszerint a Guinsoo's Rageblade-et kikapcsolták Jhin számára a 8.6-os patch-en, de csak a versenykörnyezetben.

"Ez az első Jhinünk itt a 8.6-on, illetve érdemes megjegyezni, hogy azt az infót kaptuk, hogy a Rageblade-et kikapcsolták Jhin számára. Ha valamelyik játékos mégis megvenné a tárgyat, muszáj visszamennie a kezdőre, és eladni azt, elfogadva ezzel az aranydeficitet. A kísértés persze megvan, a tárgy technikailag megvehető, de nem megengedett."

Ezt a fentebbi cikkünkben is megírtuk tegnap, ám a visszajelzésekből úgy tűnt, nem mindenki értette pontosan, hogy miért is van erre szükség, hiszen "annyira nem OP". Egyrészt nézzük meg azt a tényt, hogy a verseny fejesei, akik valószínűleg nem tegnap kezdték a játékot és talán tudnak egyet s mást róla, tudatosan hozták meg ezt a döntést és közölték a játékosokkal is, hogy a tárgy tiltott Jhin számára. Ez persze furcsa lépésnek tűnhet és tényleg az, mert ilyet nem látunk minden nap. De miért is volt szükség ennyire drasztikus megoldásra a tárgy kapcsán?

A helyzet azért érdekes, mert a kikapcsolások általában akkor történnek, ha valamilyen hibát észlelnek a játékban, ám Jhin esetében ilyenről szó nincsen. Egész egyszerűen a 8.6-ban újra kiadott Guinsoo's Rageblade skálázódása irreálisan magas a hősön, amivel jelenleg egy másik lövész sem tud versenybe szállni. Megpróbálom érzékeltetni a különbséget egy másik nagy sebzésű lövésszel szemben, legyen ez mondjuk Caitlyn, aki a jelenlegi meta egyik, ha nem a legerősebb lövésze ezt a párosítást leszámítva.

Tegyük fel, hogy mind a két lövész nagyjából fej-fej mellett halad és a példa kedvéért fogadjuk el, hogy nagyjából egyenlő arany mennyiségük van, ez legyen most 10000 arany és mindketten 13-as szintűek. A rúnákat egyformák mindkettejüknél.

Jhin tárgyai: Berserker's Greaves (1100 arany), Rapidfire Cannon (2600 arany), Infinity Edge (3400 arany), Guinsoo's Rageblade (3000 arany, ez a 8.7-ben már 3300, de most 8.6-ról beszélünk). Ez összesen 9900 arany.

Caitlyn tárgyai: Berseker's Greaves (1100 arany), Rapidfire Cannon (2600 arany), Statikk Shivv (2600 arany), Infinity Edge (3400 arany), ez így összesen 9700 arany, tehát 200-al kevesebb, mint Jhinnek, ettől most tekintsünk el.

Caitlynnek ezekkel a tárgyakkal 166 AD-ja lesz összesen, illetve egy 1,51-es támadási sebességet. Ha ezeket összeszorozzunk, akkor 250,66-ot kapunk, vagyis az ellenállásokat és a kriteket nem számolva Caitlyn dps-e (damage per second- sebzés per másodperc) nyersen 250,66.

Nézzük meg Jhint: ha még nem is szed össze Guinsoo jelzőket, már alapból is 355 AD-val fog rendelkezni, igaz alacsonyabb támadási sebesség mellett, ez 0,83. Még így is 294-re jön ki a nyers DPS és itt sem számoltunk kritet, a negyedik lövés pedig fixen az mindig, ráadásul hiányzó HP alapján is százalékosan sebez. De ne bonyolítsuk túl a dolgot, még ezek nélkül is magasabb már alapból a DPS-e. Ha ehhez még hozzávesszük a Guinsoo hat jelzőjét, ami egyenként 4% bónusz AD-t és támadási sebességet ad, akkor máris 554-es AD-ról beszélünk, ami a 0,83-as támadási sebességgel 459,82 dps-t jelent. Igen, tény hogy újra is tölt, de ekkora különbség mellett ez aligha számít, mert előbb utóbb úgyis két lövés mindenki.

250,66 kontra 459,82. Mindössze három tárgynál a különbség 209,16, ez nagyjából a mid game-nek a vége, a lategame eleje. Ha egy csapat nem tud időben nyerni, a Jhin egyszerűen kinövi magát és nagyjából one-shotol mindent. A probléma forrását a Guinsoo százalékos stackelése okozza. Három tárgynál is szemmel látható a különbség, de minél tovább megy a meccs, minél több AD-t szerez Jhin, vagy akár támadási sebességet, édes mindegy, mert abból is AD-t csinál, annál nagyobb lesz a különbség a két karakter között. Ez az a skálázódás, amivel konkrétan lehetetlen versenyezni és ez mind a Guinsoo-nak köszönhető tárgynak köszönhető.

A biztonság kedvéért azért megnéztük full buildnél is, hogy ez mit jelent, tegyük fel, hogy nagyon hosszú meccsen vagyunk, mindkét karakter 18-as szintű és hat tárggyal rendelkezik.

Jhin itt már 0,94-es támadási sebességgel rendelkezik, és alapból a tárgyaival (Berserker's Greaves, Guinsoo's Rageblade, Infinity Edge, Essence Reaver, Rapidfire Cannon, Lord Dominik's) 698 AD-val rohangál, megint egyszerűsítve ez 656,12 dps. Hat jelzővel 1183 AD-t és szélsőséges esetekben ez több is lehet. A 0,94-es támadási sebesség mellett a négy lövés alatt 1112,02 dps-t kapunk.

Caitlynnél a tárgyak Berserker's Greaves, Rapidfire Cannon, Statikk Shiv, Infinity Edge, Lord Dominik's és Bloodthirster. Ezekkel a tárgyakkal 309 AD-t kap, 1,65 támadási sebesség mellet, ez pedig összeszorozva 509,85 dps

Jhinnek hat tárgynál tehát konkrétan kétszer annyi sebzése van egy-egy rövidebb harcban, de ha még újra is kell töltenie néha, akkor is messze felülmúl mindenkit, a tankok ellen pedig a negyedik lövés hiányzó HP alapján százalékos sebzése még könnyebbé teszi a dolgot.

A valóságban ez persze nem éppen ennyire faék egyszerű, ott vannak a kritek, bár az mindkét karakternél elérhető, illetve Caitnek a fejlövése, valamint Jhinnek a negyedik lövése, de pusztán a számok láttán egyértelművé válik, hogy miért nem egészséges a játék számára Jhin és a Guinsoo's Rageblade párosa.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



Közvetítések