Az egész játékot érintő manaváltozások jöttek a PBE-re és nerfelik a Doran's Ringet is!

Az egész játékot érintő manaváltozások jöttek a PBE-re és nerfelik a Doran's Ringet is!

Alapjaiban változhat meg a mana kezelése a játékon belül, a Riot elég masszív frissítésre készül ezen a téren.

Csak kapkodjuk a fejünket, pedig a mid season patch még meg sem érkezett. Ma megjelent a 8.8-as frissítés és ezzel egy időben elkezdődött a 8.9 tesztelése a PBE-n. Gatyát felkötni, megint felforgatják az egész játékot, nézzük mire számíthatunk!

Azir visszatérhet a régi mozgékonyabb formájához, de nem ingyen

Aioween | 18/04/18 11:34 Azir tavaly egy kisebb reworköt kapott, ám ezzel nem oldották meg az összes problémát. A legújabb elképzelés szerint visszaállítanák a régi formáját, de cserébe elvesznek tőle valamit. Azir már a megjelenése előtt is sok fejtörést okozott a fejlesztőknek és ez utána sem változott.

A változások elsősorban a mágusokat és a sok manát használó karaktereket fogja érinteni. Ezeket a változásokat már a 8.9 során szeretnék bevezetni.

Először is, a Doran's Ring erejéből vesznek vissza, ami sokáig jól szerepelt, elég sok mágusnak segített általában a legtöbb matchup-ban, de a többi kezdő tárgyhoz képest egy kicsit túl sokat ad. Éppen ezért azonos szintre szeretnék hozni a többi tárggyal, aminek hatására talán mindenki változatosabban kezdheti meg a meccset. Az alábbi változások vannak érvényben jelenleg a PBE-n.

Nem ad passzív manaregenerációt, illetve miniongyilkosságokra sem tölt vissza manát, viszont 5 másodpercenként 5 manát tölt vissza folyamatosan és +5 fizikai sebzést ad a minionok ellen alaptámadásokra. Ez ugyanaz a mechanika, amit már a Doran's Shieldnél is láthattunk.

Ennek fényében megnövelik számos karakternek az alap manaregenerációját, hogy ne apadjanak ki teljesen, itt leginkább olyanokra kell gondolni, akik eddig is aktívan használták ezt a tárgyat. Elvileg így nem fogunk akkora változást érzékelni náluk, ha továbbra is megvesszük a Doran's Ringet, illetve nem lesz akkora a hátrányuk, ha esetleg más mellett tennék le a voksukat (pl Corrupting Potion, vagy Dark Seal is potik).

Nem ez az egyetlen hősöket érintő változás, a mana mennyiségét is variálják. Eleinte több manával és manaregenerációval indulnak, tehát a korai szakaszokban erősebbnek érezhetjük őket, viszont a szintenként kapott mennyiségek jócskán csökkennek. Emellett a mágusok számára két nagyon fontos összetevőt is módosítanak. A Lost Chapter és a Tear of the Goddess-ből épülő befejezett tárgyak mások lesznek kissé.

Ezen változások eredménye reményeik szerint az lesz, hogy több képességet tudjunk használni az alacsonyabb szinteken, de mellette ugyanúgy kimanázódhatunk, tehát sok fog múlni a manánk kezelésén még az első hazatérés után is. Jelenleg a legtöbb mides összes manaproblémáját megoldja nagyrészt a Lost Chapter, vagy a Tear of the Goddess, ami mellett nem kell sokat gondolkozni, hogy mikor is használunk képességeket. Ez nem igazán különíti el a jó játékosokat azoktól, akik csak spammelik a képességeket.

A mágusok igenis fogyjanak ki manából, ha ész nélkül használják a képességeiket, hosszú harcokban. Legyen áldozata annak is, ha a minionokat végig képességekkel takarítják úgy, hogy mellette nem igazán fektetnek be manatárgyakba. Ezzel együtt természetesen az összecsapások száma is megnőhet a pályán, hiszen egy-egy kék erősítés sokkal nagyon súllyal fog rendelkezni miden két mágus karakter között. Ha egyszerre kapnak ilyet, akkor nincs különbség, de ha egyiküknek van és a másiknak nincs, sokkal érezhetőbb lesz az erőfölény, ugyanígy az óceánsárkány is felértékelődik.

Ez tehát valahol egy teszt a játékosoknak is, de egyesek biztosan jól fogják kihasználni a nagyobb lehetőséget a koreai agresszióra. A Riot természetesen kíváncsi a válaszaitokra is az új rendszer kapcsán, így ha van észrevételetek, azt a Riot fórumain tudjátok leírni.

Nézzük meg akkor a többi érintett tárgyat. A Spellthief's Edge nem ad már manaregent, míg a Frostfang 50% helyett csak 25%-ot.

A Lost Chapter 1100 helyett 1300-ba kerül, és 35 AP-t ad. A Hextech GLP-800 összeillesztése 650 helyett 450 lesz, tehát olcsóbb, de ezt kompenzálja a Lost Chapter drágítása. Ugyanígy a Luden's Echo is változik, egyrészt egy Lost Chapterből és egy Blasting Wandból fog épülni, amit 1050-ért rakhatunk össze, így 3300 helyett 3200 aranyba került majd.

A Tear of the Goddess 750 helyett 850 aranyba fog kerülni és 15 helyett csak 10%-kal csökkenti a képességek manaköltségét. Ezen kívül a kapott plusz manát nem kapjuk meg azonnal, csak százalékosan marad meg az akkori mennyiség. Ez azt jelenti, hogy jelenleg ha épp 300 manánk volt egy képesség elsütése után, azonnal felment 304-re 600 maximum mana mellett. Itt viszont ezt nem kapjuk meg, tehát jelen esetben 304 helyett csak 302 manára ugrunk fel. Ez ugyanúgy érinti a Manamune-t és az Archangel's Staffot is. Utóbbinál még annyi változik, hogy egy Tear of the Goddess-ből és egy Lost Chapterből fog épülni, az ára összességében változatlan marad a Lost Chapter miatt, de 1050 aranyért rakhatjuk össze.

Alább pedig megmutatjuk, hogy mely karaktert miként érintik a manaváltozások.

Mint látható, majd harminc hőst érint ez a változás, és bár elvileg nem sok mindent fogunk ebből érezni, mégis újra kell tanulni bizonyos matchupokat.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



Közvetítések