Azir visszatérhet a régi mozgékonyabb formájához, de nem ingyen

Azir visszatérhet a régi mozgékonyabb formájához, de nem ingyen

Azir tavaly egy kisebb reworköt kapott, ám ezzel nem oldották meg az összes problémát. A legújabb elképzelés szerint visszaállítanák a régi formáját, de cserébe elvesznek tőle valamit.

Azir már a megjelenése előtt is sok fejtörést okozott a fejlesztőknek és ez utána sem változott. Egy jó ideig dominálta a metát, főleg a profik között, de az ügyesebb solo queue playerek is rengeteg sikert értek el vele. Aztán lenerfelték a földig és majd egy évig ott is hagyták egészen a tavalyi átdolgozásáig, ahol pár dolgot megváltoztattak rajta, például csökkentették a mobilitását.

Ez most komoly? Ryze true damage-et kap?!

A mémek is újra élnek. Újfent reworköt kapott Ryze, valamint a "Better nerf Irelia" rajongói is örülhetnek, mivel Irelia nerfeket kapott! Újabb izgalmas patch érkezett meg hozzánk, ahol számtalan újdonsággal találkozhatunk, úgy mint Ahri, vagy LeBlanc, akik ismét más formát öltöttek.

Sajnos így sem sikerült megoldani a gondokat és továbbra is erős, még akkor is ha nem éppen úgy, mint előtte. Továbbra is nagyon nehéz kezelni az ösvényfázisát, mivel a katonákkal nagyon könnyedén tudja betolni az ösvényeket, emellett a mozgékonysága sem tűnt el teljesen. Mivel a számok csökkentése korábban sem vált be, a Riot egy új megközelítést szeretne hamarosan tesztelni majd a PBE-n.

A Riot hivatalos fórumain írt erről egy posztot Ryze mellett RiotRepertoir. Mint elmondta már korábban is, nem elégedettek Azir mostani helyzetével, ami teljesen érthető. A profik között továbbra is képes akár egymaga meccseket cipelni a hátán és hiába az átdolgozás az alapvető erősségeit nem sikerült elvenni, név szerint az első osztályú waveclearjét. Ezúttal nem egy újabb reworkön gondolkoznak, annál egyszerűbben és közvetlenebb módon szeretnék megoldani a helyzetet. Az elképzelés szerint elvennék a katonák "területi" sebzését, vagyis minden egyes katona csak és kizárólag az általa közvetlenül támadott célpontot sebezni, a mögöttük állókat nem. 

Ez azt eredményezni, hogy jócskán visszavennének a miniontolás képességéből, aminek hála más karakterek is felvennék vele a versenyt. Ugyanígy nehezebb lenne vele az ösvényen poke-olni is a minionok mögé bújt hősöket, akik éppen a katonák támadási hatótávján kívül állnak. Jelenleg ez nem biztos megoldás, hiszen a katonák dárdái akár a körön kívülre is elérnek fegyvereik hegyével, ha jól helyezzük el őket. És hogy miért van erre szükség? Egészen eddig ez volt az egész karakter egyik legsarkalatosabb pontja a mozgékonyságát leszámítva, ami eléggé megkötötte a fejlesztők kezét, hogy milyen buffokat vagy nerfeket adhatnak neki, hiszen könnyen "elszabadulhatott" így.

Egy ilyen közvetlenebb megközelítéssel már könnyebb lesz őt kiegyensúlyozni és a tervek szerint, ha már elvesznek tőle, akkor valahol szeretnének vissza is adni. Ha már egy ekkora erőt elvesznek tőle, cserébe a rework előtti formáját szeretnék visszaállítani, vagyis megint mozgékonyabb lenne, tovább mozognának a katonák, messzebbre tudnánk vele csúszni és szebb megmozdulásokat lehetne vele produkálni. Játékélmény szempontjából ez mindenképpen pozitív lenne, hiszen sokan pont ezért szerették korábban, mert bár nem egy egyszerű hős, kellő idő befektetésével nagyon kreatív dolgokat lehetett vele csinálni. 

Remélhetőleg a Redmercy után elnevezett mozgását is visszakapta. Ez olyan, mint a Shurima Shuffle, vagy ahogy mi magyarok neveztük el, surimuri. Az egyetlen különbség az, hogy nem csak becsúszunk az ellenfél mögé és visszalökjük ultival, hanem azzal a lendülettel, még mielőtt pont elérnénk a katonát, vissza is csúszunk nagyjából az eredeti helyünkre, de legalábbis nem ragadunk be az ellenfél csapata közé. Valahogy így kell elképzelni ezt a mozdulatot.

Kíváncsian várjuk, hogy ebből végül mit valósítanak meg, de ha alapvetően kevesebb sebzése, illetve kevesebb waveclearje is lesz a lane-en, újra sokkal élvezhetőbb lesz a karakter, amit nagyon sokan hiányolnak jelenleg.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!