Miért küzdenek értünk a sportmárkák dollármilliókkal az e-sportokon keresztül?

Miért küzdenek értünk a sportmárkák dollármilliókkal az e-sportokon keresztül?

Egyre több sportklub és sport márka száll be az e-sportba, na de vajon miért? Ebben a cikkben erre a kérdésre keressük a választ.

Ahogyan azt már biztosan mindenki észrevette, a nagy sportcsapatok már egyre bátrabban lépnek be az e-sport világába. Gondoljunk csak a FIFA-ra, a CSGO-ra, vagy akár a League of Legendsre. A FIFA-ban magától értetődő, hogy egy profi futball csapat miért akar beszállni ebbe a bizniszbe. LOL-ban, az Európában is hamarosan kezdődő franchise rendszer miatt van szükség az ilyesfajta befektetőkre. 

Globálisan nőhet az e-sport befektetések száma a fogyasztói költekezésnek köszönhetően

Ezúttal a KSV társalapítója számolt be részletesen üzleti meglátásairól.

Másfél milliárd dollár (376 634 589 721 Ft)- ennyire becsülik az e-sport iparág értékét 2017-ben. Ez egy rettenetesen nagy összeg és számunkra, akik végigkövették az e-sport növekedését és fejlődését már-már szürreális lehet, ugyanis, öt vagy tíz évvel ezelőtt bele sem mertünk gondolni, hogy ebből az egész videojátékozásból egy ilyen komoly sportág lehet. Ilyen számok után nem lepődtünk már meg azon sem, hogy a nagy múltú sportklubok is be mertek szállni ebbe az üzletbe. Gondoljunk csak az NBA-re, az amerikai kosárlabda bajnokságra, ahonnan már a Golden State Warriors, a Cleveland Cavaliers és a Houston Rockets is letette a névjegyét az NA LCS-ben, a franchise rendszernek köszönhetően. Annak ellenére is vállalták ezt a lépést, hogy egy-egy ilyen nagyobb klub magában ér annyit, mint az egész e-sport. Tevődik fel a kérdés ilyenkor az emberekben, hogy ha az e-sport egy ennyire kicsi dolog az ilyen klubok számára, akkor ez miért éri meg nekik?

A két NBA hátterű NA LCS csapat végre választott nevet magának

Aioween | 17/11/16 08:46A Houston Rockets és a Cleveland Cavaliers érkezése az NA LCS-be elég nagy hírként érkezett a LoL-os közösség számára, viszont ezidáig nem tudtuk, hogy milyen néven fognak versenyezni majd. Egyre nagyobb érdeklődést mutatnak az e-sportok iránt a különböző sportszervezetek is.

A válasz egészen egyszerű. Ugyanis ez mind nekünk, a NÉZŐKNEK köszönhető. Ezek a csapatok egy olyan brandet és olyan marketinget szeretnének felépíteni, amivel fel tudják magukra hívni a figyelmünket. Maga a marketing nagyon sok mindent befolyásol. Gondoljunk csak simán az óriás vállalatokra, mint a Coke és a Pepsi, vagy az Adidas és a Nike. Ezek a cégek mind-mind olyan reklámokat készítenek el, amivel képesek befolyásolni minket, ezáltal eladva a saját terméküket. Nos, ugyanez a rendszer működik az e-sportban is. Az e-sport felé való érdeklődésünk több helyről érkezhet. Jöhet afelől, hogy mi is átlagos játékosok vagyunk és csak szimplán követjük a profi eseményeket, vagy jöhet magukból a reklámokból. A TV-re hajazó platformok, mint a YouTube és a Twitch tele vannak hirdetésekkel, viszont sokunk ezeket figyelmen kívül hagyja, ugyanis az internetezők nagy százalékban használ hirdetésblokkolót. Egy korábbi felmérés alapján, ahol 4 ezer 13 és 40 év közötti embertől kérdezték meg, hogy hogyan töltik a szabadidejüket, azt a választ kaptuk, hogy a szabadidejük 17%-át e-sporttal töltik. Ha tudod, ha nem, te is egy véleményvezér vagy a körülötted élők számára és ezt mind a közösségi médiának köszönhetjük. Ez a miértje annak, hogy a nagyvállalatok több millió dollárt költenek arra, hogy ezekkel a hirdetésekkel elérjenek téged. A korábban említett másfél milliárd dollárnak 35 százaléka csak a hirdetésekből és a szponzorációból érkezik. Azt is megtudhatjuk, hogy az e-sport ágazat évente 12%-kal növekszik, ami azt jelenti, hogy ha ez így folytatódik, akkor 2022-re elérheti a 2,3 milliárd dollárt is. 

Ezek után már meg sem lepődünk, azon, hogy mikor bejelentették a franchise rendszert az NA LCS-ben, akkor több mint 100 különböző szervezet jelentkezett a 2018-as idényre, és ezek közül is volt olyan, ami külföldről, nagy részben Európából és Kínából érkeztek. Ezek közül 10 csapatot választottak ki, ami nem volt túl egyszerű és olcsó. A Houston Rockets e-sport részleg vezetője azt is elmondta, hogy a jelentkezésük majdnem elérte a 100 oldalt is. Ezt a majdnem 100 oldalt majdnem minden szervezetnek megírni, elég fárasztó lehet, viszont, ha te lettél az egyik kiválasztott a több, mint 100 jelentkezőből, akkor még 10 millió dollárt kellett egy NA LCS helyért fizetned, HA már tagja voltál korábban a ligának, viszont, újoncként 13 millió dollárt. Természetesen ez a 10 millió dolláros ár, nem egy óriási érték az NBA csapatoknak. Viszont, azoknak a szervezeteknek, akik csak e-sporttal foglalkoznak ez rengeteg pénz. Ezért kéresett mind a TSM, mind C9 befektetőket, hogy ki tudják fizetni ezt az borsos árat. 

Az évek során rengeteget fejlődött az e-sport és még kitudja, hogy hol a vége. Mindenesetre jó látni azt, hogy ekkora nevek is nagy bizalommal be mernek szállni az üzletbe, ugyanis ez tényleg azt jelenti, hogy most már nem csak arról van szó, hogy 10 játékos egymás ellen játszik, hanem egy komoly sportág van kialakulóban.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET A FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



Üzlet - A mezőgazdasági szektorban dolgozni dicsőség!

Néhány évtizeddel ezelőtt teljesen természetes volt az, hogy rengetegen a mezőgazdaságban dolgoztak. Aztán jött a robbanásszerűen fejlődő technológia, az urbanizálódás, a fogyasztó társadalom és megannyi egyéb modern hívság, és máris eltolódott a mérleg nyelve az ipari, gyári és szellemi munkák felé. 

Üzlet - Milyen luxusmeglepetést válasszunk egy dohányos férfinak?

Sokak szerint a szivarozás egyet jelent a luxussal, általában jól öltözött, tehetős üzletemberekkel azonosítjuk, ellentétben a cigarettázással, amely a nikotinéhség gyors kielégítésére alkalmas, vagy a pipázással, ami a vén tengeri medvék sajátja.

Üzlet - Már a sztárok is hódolnak a szülő-gyermek szettek trendjének

Az anya-lánya és apa-fia szettek sosem látott népszerűségnek örvendenek. Ez a trend már a sztárvilágba is begyűrűzött: Beyoncé is jelent már meg kislányával közös összeállításban, de Vilmos herceg is szívesen húz a kis Györggyel összeillő ruhákat.

Közvetítések