Szeretsz állandóan az ellenfél arcába ugrani? Ezt a kompozíciót neked találták ki!

Szeretsz állandóan az ellenfél arcába ugrani? Ezt a kompozíciót neked találták ki!

Sok esetben nehéz megtalálni a megfelelő csapatfelállást, erre hoztunk nektek egy lehetséges agresszívabb variációt.

Eleged van abból, hogy a csapat fél harcba bocsátkozni? Mindenki csak side-steppel és azt várja, hogy ki követi el az első hibát, az idegek feszülnek, , hol csattan el egy pánik Flash. Te pedig legbelül érzed, minél tovább marad így a helyzet, annál valószínűbb, hogy a csapatod egy tagja elbakizza, pedig minden a helyén van és csak be kellene végre ugrani. Nem lesz tétlenség, ha a csapatod minden hőse a kezdeményezés nemében készült!

A Riot már dolgozik az új support hősön!

Heldeus | 18/04/20 08:18Ínséges idők jönnek, az eddiginél is kevesebb hőst fogunk évente kapni, cserébe több lesz a rework. Aatrox, Akali és Nunu már készenlétben. Ahogy a League of Legends öregszik, bővül, változik, a Riotnak időnként meg kell állnia, és újra kell gondolnia a munkájának bizonyos részeit.

Hősök


Kai'Sa - ADC

Kai'Sa kijövetele óta megkapta a megfelelő erősítéseket, aminek hála immáron a legkelendőbb ADC-k sorai között tarthatjuk számon. Megfelelő sebzést tud kiosztani rövid idő alatt, egy kis poke sebzést is biztosít a csapat számára és fontos nem elfelejtenünk, hogy tartja magát a csapatfelállás alapelvéhez, miszerint beugrani márpedig szükséges, ott pedig a megfelelő tárgyakkal képes még a tankokat is szétszedni.


Zed - Mid

Zed a Duskblade körüli piszkálgatások ellenére is még mindig az élmezőnyben van. Magas sebzése remekül scale-el, így teljesítménye az idő múlásával sem csökken annyira, ezért a játék vége felé is képes egyedül eltüntetni bárkit az ellenfél törékenyebb tagjaiból. Extra előnye a csapat többi tagjával szemben, hogy ő kijönni is ugyanolyan biztonsággal tud, mint torony alá ugrani az ellenfélért.


Alistar - Support

Alistar alapkombója önmagában elég követési- és kezdeményezési lehetőséget ad ahhoz, hogy méltó tagja lehessen a csapatnak. Végső képességének köszönhetően pedig bennmaradni sem fél, illetve minimális extra sustaint is biztosít a sikeres play jutalmául. Alternatív választás lehet még Leona, kezdeményező készsége hasonló Alistaréhoz, egyedül bennmaradása lehet rövidebb életű, mint kedvenc bikánké.


Kayn - Jungle

Kayn remek választás lehet ha úgy érezzük, szükségünk lesz egy extra assassinra. A sebzés mellett végső képességének köszönhetően időt tud nyerni önmagának és csapatának, amivel elkerülheti a fókuszt. Ha egy szó szerint arcba-ugróbb választást szeretnénk, Jarvan IV lehet a mi emberünk, lethality vagy tank, nem számít, cc, lock down végső képesség és kezdeményezés, vagyis majdnem minden téren számíthatunk rá. Esetlegesen még felmerülhet Zac is, aki bár csak a tank szerepet tudja ellátni, de azt beugrásával és rengeteg CC-jével nagyon jól teljesíti.


Malphite - Top

Amennyiben árnyék-Kaynre, vagy általában egy assassinra esik a választás, Malphite elengedhetetlen a tank szerepére. A többiekkel ellentétben akkor is képes lesz kezdeményezni, ha a korai szakaszban elbuktuk a snowball lehetőségét. Azonban jó kiegészítés lehet a Raast-féle Kayn mellé is, a számtalan fellökés megtagad mindenféle counter playt az ellenfeles csapattól, vagy nagyon sok menekülő képességet, például Flash-eket tudunk elvenni az ellenféltől.

Hogyan használjuk

Azt hiszem nem árulok el újat azzal, ha azt mondom, ez a csapatfelállás az agresszív játékmódra épül. Ne féljetek beugrani, amennyiben képesek vagytok összehangolni a mozdulataitokat, a legtöbb szituációból nyertesen fogtok kikerülni. Persze ezzel a felállással nincs siker kockáztatás nélkül és lehet, hogy első alkalommal nem fog összejönni, de egy kis gyakorlással könnyen meglephetitek ellenfeleiteket.

A legjobb védekezés a támadás. Nincs szükség sorfalra, poke-ra, a Kai'Sa-nak való peel maradhat egyedül Alistar feladata, amíg elég tárggyal nem rendelkezik. A csapatfókusz az ellenfélre való nyomásgyakorlás legyen, a kulcsfontosságú célpontok kiiktatása vagy kikényszerítése a csapatharcokból.

Janna bannolása azonban kulcsfontosságú, sajnos képességei több mint megfelelőek ahhoz, hogy megtagadják az eredményes kombót, de ez ugyanígy igaz más olyan hősökre is, akik elsősorban a kezdeményezést tudják megtagadni.

Teljesítményértékelő

Területi sebzés: B
Tömegirányító hatások (stun, slow, stb.): A
Nehézség (1-5): 3
Dive potenciál: S
Egy-az-egy ellen potenciál: S
Kezdeményezési lehetőség: S
Poke erőssége: B
Push potenciál: B
Sustain: B
Synergy: A
Minion takarítás: B

Teljesítmény a játék korai szakaszában: B
Teljesítmény a játék középszakaszában: A
Teljesítmény a játék késői szakaszában: A
Teljesítmény kiemelkedően hosszú játékok esetén: B

Jelmagyarázat

S - Kiemelkedő
A - Jó
B - Átlagos
C - Átlagon aluli
F - Rossz

Hogyan védekezzünk ellene?

Amennyiben egy ilyen arctámadókból álló csapattal találod szembe magad, jó ha tudod, mit tehetsz ellenük és kikkel teheted azt meg.

Kezdetnek a fentebb már említett Janna. Amellett, hogy faék egyszerűségű mechanikával és jelenleg is nevetségesen magas győzelmi aránnyal rendelkezik, egy szimpla R megnyomása hazalökheti az egész beugrós csapatot, de ugyanígy egy jól irányzott tornádóval is közbeszólhatunk.

De hogy kerek legyen a dolog, itt egy counter összeállítás, ami Janna bannolása esetén is működhet.


Zilean - Mid

Zilan két fronton alkothat nagyot ebben az esetben. Első, hogy végső képessége semmisé teszi a Zed all-in taktikát. Így nem csak az ösvényen kerülhetjük el a 6-os szint utáni feedelést, de csapatharcokban is megmenthetünk valakit. Másik erőssége a dupla területi bomba. A sok közelharci ellenfél jó időzítéssel könnyedén lepoke-olható, kockázatossá téve nekik az alaptaktika gyakorlatba ültetését, ráadásul a területi stun sem egy gyakori képesség.


Olaf - Jungle

Sebzés? Igen. Lassítás? Igen. Egész játékos scale? Igen! Ezeket összerakva kevés ijesztőbb dolog van egy ADC számára, mint a felé rohanó Olaf. Hát ha még hozzátesszük, hogy gombnyomásra már nincs az a cc ami őt megmenthetné, Olafot pedig megállíthatná. A mostani környezet pedig már csak hab a tortán a Righteous Glory-val és a Predator rúnával.


Shen - Top

A Malphite vs Shen valószínűleg a történelem egyik legunalmasabb top lane párosítása amit ki lehet találni. Azonban az assassin orientált csapat ellen az aktuális carry nagyon hálás lesz a biztosított pajzsért és tauntért.


Morgana - Support

Az AD fókuszú csapatfelállás miatt a spell shield sokáig ki fog tartani. Ezzel Olaffal együtt már két csapattag biztonságban van minden nemű tömegirányító hatástól, míg saját cc arzenálunk jelentősen bővült a lekötéssel és persze az ultival a beugró ellenfelekkel szemben.


Vayne - ADC

Farkas ellen farkasfű, hypercarry ellen hypercarry. Az on-hit és crit Vayne méltó ellenfele lesz Kai'Sa-nak, illetve tapasztaltabb játékosok az E megfelelő használatával megtagadhatják az Alistar beugrást. Na meg... nem tudod kifókuszolni azt akit nem látsz. Az egyetlen hátulütője, hogy eleinte harmatgyenge lesz és viszonylag kevés a waveclearje, de párharcokban nincsen párja.

Összegzés

Mindent egybevetve a fenti csapat lehetőséget ad a meccsek pörgőssé, élvezhetővé és nyerhetővé tételére egyaránt. Az agresszív játékmód nyilván nagy kockázatot is hordoz magával, így a kommunikáció és szervezettség jelentős tényezők, amiket nem szabad kihagyni az egyenletből. Ugyanakkor sikeres kivitelezés esetén meccseink szórakoztatóak és izgalmasak lesznek, a konstans győzelem feliratokról már nem is beszélve.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



Közvetítések