Hogyan alakulhat át a játékmeta a tervezett változtatások miatt?

Hogyan alakulhat át a játékmeta a tervezett változtatások miatt?

Komoly hatása lehet annak, hogy kiveszik loot-ból a LvL 3 Helmetet.

A PUBG Steam oldalán tegnap kijött egy fejlesztői blogbejegyzés, amelyben a játék tervezői arról beszéltek, milyen változások várhatóak a következő nagyobb frissítéssel a játékba. Ezúttal azonban nem új pályáról vagy játékmódról van szó, hanem két olyan módosításról, amelyek alapjaiban változtathatják meg a játékmenetet:

  1. nerfelik az AR-eket
  2. kiveszik a hármas szintű sisakot a loot-ból, csak láda dropban lesz a frissítést követően megszerezhető

Az AR-eket azért akarják "balanszolni" (tehát nerfelni), mert a statisztikáik szerint a lehető legtöbb játékos valamilyen AR-t használ szinte minden meccsen, így pedig a többi fegyver inkább csak dísznek van a játékban. A shotgunt például csak addig használja mindenki, ameddig a játék elején, közelharcban kell gyorsan valami, aztán amint megvan az első AR és lőszer hozzá, onnantól a jó öreg shoti megy is a levesbe. 

Az AR-ek közül is a legjobbak az M4 és a SCAR-L, hiszen ez a két fegyver az, amire a legtöbb kiegészítőt fel lehet pakolni, hogy minél pontosabban és minél stabilabban lőjünk vele. A Bluehole ezen is akar változtatni, de hogy ez alatt pontosan azt érti-e, hogy több kiegészítőt csinálnak, vagy a fegyvereket alakítják át úgy, hogy több cuccot lehessen felszerelni rájuk, az egyelőre még nem egyértelmű.

Az biztos, az általános cél az, hogy

Ne ugyanazért az egy-két fegyverért versengjen mind a 100 ember a pályán, hanem mindenki a saját stílusának megfelelő fegyverzettel vágjon bele a harcba.

A másik változtatás a LvL 3 Helmet kivétele a loot-ból, ami viszont nem biztos, hogy javítani fog a játékélményen. Eddig a hármas sisak megvédett egy Kar98 lövéstől, még akkor is, ha az fejes volt, túlélte az ember, ugyanezt a kettes sisak már nem képes megtenni, így előtérbe kerülhetnek a házban campelő mesterlövészek, amik valljuk be, azért a PUBG kevésbé izgalmas részéhez tartoznak, ha pedig az AR-eket nerfelik, akkor előtérbe kerülhet ismét az SKS/Mini14 duó (főleg utóbbi lett elfelejtve a legutóbbi nerf óta). Sokkal veszélyesebb lesz a mezőn gyalog átszaladni, így a járművek szerepe is felértékelődik majd, csak úgy, mint a ládáké, hiszen a hármas sisak abban lesz benne.

Ez a stílus egyfajta állóháborút hozhat majd a játékba, és az fog nyerni, aki ügyesebben tud bekúszni a körbe, jobban céloz messzire és türelmesebb, mint az ellenfelei. Persze biztos, hogy lesznek továbbra is vakmerő játékosok, mint pl. én, aki kettes sisakkal és valami isteni segítséggel is átjut majd a pusztákon, de az is biztos, hogy ha egy Kar98 egy lövéssel fejbe talál, akkor már csak a Death Cam-et nézegetheted.

Biztos, hogy ez a megfelelő irány a változtatásra?

Nem feltétlenül egetrengető baj az, hogy mindenki SCAR-L-lel vagy M4-gyel rohangál, az már inkább, hogy ki az, akinél az első perctől kezdve ez van és ki az, aki shotgunnal kell próbálkozzon. Érdemes lenne elgondolkodni azon, hogy növeljék a található tárgyak mennyiségét, hogy ne feltétlenül azon múljon a játék, hogy a legelején ki az, aki pl. Haciendában pisztolyra, vagy M4-re ugrik.  A ládák szerepét is át kéne értékelni, hiszen vannak olyanok, amikhez igazából szinte felesleges elmenni. Ha már láda, akkor legyen minőségi drop benne, hogy igenis megérje vérre menő harcot folytatni érte akár akkor is, ha ezért át kell menni a pálya másik végére, vagy versenyezni kell az idővel, hogy beérj a körbe. A hármas helmetért biztos, hogy megéri majd elmenni, de ennyi erővel a hármas páncélt is bele lehetne rakni, a végeredmény ugyanaz lenne: mini-háborúk 1-1 láda körül és sokkal több stratégia, taktika.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Borítókép: Antyweb

Kövess Minket!



Közvetítések