Átláthatóbb és értékesebb jutalmakkal fog visszatérni a Clash!

Átláthatóbb és értékesebb jutalmakkal fog visszatérni a Clash!

A sokak által Clash végre a sokak által várt kliensen belül is elérhető versenyeket, ahol mi is kicsit úgy érezhetjük magunkat négy barátunkkal, mintha profi környezetben játszanánk.

Európa már túl van rajta, Észak-Amerika pedig múlt héten tehette rá a kezét a Riot készülő Clash játékmódjára, ahol lényegében egy fél-profi környezetet teremt nekünk kliens, hogy négy vagy több másik barátunkkal más premade csapatok ellen mérhessük össze tudásunkat. Egyelőre hatalmas sikernek örvend a játékmód. Bár jelenleg is ott van a Flex queue, mint lehetőség, a csapat szintű rankedozás mint olyan jelenleg nem elérhető. Ezt hivatott helyettesíteni majd a Clash, ahol rendszeres versenyeken vehetünk részt.

Mutatunk egy mides taktikát, amivel szinte garantált az ellenfél kiégése

Aioween | 18/04/23 12:29 Egy mondhatni újabb taktika ütötte fel ismét a fejét a solo queue legsötétebb bugyraiban, ahol az emberek nincsenek tekintettel ellenfelükre és minden mocskos eszközt bevetnek a győzelem érdekében. Ennek ékes példája még a profik között is a Sion mid, amire nem sok AP alapú karakter tud mit érdemben lépni.

A visszajelzések alapján azonban még koránt sem tökéletes a rendszer, így a Riot a legutóbbi tapasztalatokból tanulva, az alábbi változásokat szeretné eszközölni a játékmód kapcsán.

Átláthatóság, tippek, és felhasználó felület

Egyes játékosok olyan hibákba futottak bele, ahol nem megfelelő volt a megjelenített tipp, esetleg komplett animációk nem kerültek lejátszásra a folyamatok során. A csapat jelenleg is azon dolgozik, hogy ezeket a hibákat megszüntesse és kijavítsa és összességében egy stabilabb és jobb élmény legyen ez az egész az emberek számára. Így könnyebb lesz majd belépni, jelentkezni és részt venni a Clash versenyeken.

Cserék

Ez is egy sokak által jelzett probléma, hogy jelenleg nincs lehetőség a cserék alkalmazására. Megeshet, hogy egy adott játékos nem tud mindig ott lenni az adott időpontban. Mivel a profi csapatok is élhetnek a cserék lehetőségével, elég logikusnak tűnik, hogy számunkra is elérhető ez a funkció. Hála az égnek a mostani tesztciklusra már kijavították a korábban tapasztalható Uknown Error-t, ami a cserék kapcsán merült fel, így ettől nem kellett tartnai. Ettől függetlenül még mindig dolgoznak azon, hogy a cserék használatának szabályait letisztultabban írják le, így mindenki időben tud reagálni, ha cserét szeretnének alkalmazni.

Akik viszont több cserét szeretnének, azok szomorúak lesznek. Draggles, az egyik fejlesztő külön kiemelte, hogy a csere lehetősége leginkább a vészhelyzetekre lett kitalálva és nem azért, hogy extra embereket rakhassunk a csapatunkba a jutalmak miatt. Ez azt jelenti, hogy míg a csere lehetősége továbbra is megvan, a számuk korlátozott lesz és arra az egy napra vonatkozik, amikor eszközöljük őket.

SMS-es megerősítés

Ez a rendszer több játékos szerint eléggé furcsa jelenleg, amivel Draggles is egyetért. Emiatt a fejlesztőgárda inkább zászlókat fog hozzáadni a rendszerhez, semmint országkódokat, illetve továbbra is folyik a kommunikáció a cég és a mobilszolgáltatók között. Ennek leginkább az lenne a lényege, hogy a smufölést megszüntessék, és bár azt Draggles is elismeri, hogy egyik rendszer sem lesz 100%-os ilyen téren, mindent megtesznek, ami tőlük telik.

Matchmaking és smurfölés

Talán itt érkezett a legtöbb panasz a rendszerrel szemben. Azt azért kiemelte Draggles, hogy nem lehet minden vereséget erre fogni, ők nagyon keményen büntetik az ilyet, ha erre valóban fény derül és szemmel látható a különbség. A bebizonyosodott smurf fiókok ellen pedig már most elkezdték megtenni a szükséges lépéseket.

Azon játékosok számára, akik úgy érezték, hogy a meccs nem volt fair, nos náluk egy bug is okozhatta az egészet. A fejlesztő gárda továbbra is vizsgálja az esetet, de lehetséges, hogy a matchmaking rész, ami MMR alapján sorsolja össze a csapatokat, még mindig nem tökéletes, de már csiszolják ezt is.

Jegyrendszer

Továbbra is nagyon sok a félreértés a jegyrendszer kapcsán, meg hogy ez hogyan működik. Aki esetleg nem tudná, ahhoz, hogy részt vehessünk ezeken a versenyeken, úgynevezett jegyekkel tudunk nevezni. Amit nem értenek sokan, hogy egyáltalán miért van erre szükség, miért ne lehetne ingyenes ez az egész? A csapat úgy látja ezeknek a sorsát, hogy nem csak a jelentkezéshez lesznek szükségesek, hanem a bónusz jutalmakhoz is.

Viszont a bónusz tartalmak általában olyanok, amik RP mögött "rejtőznek", hiszen mégsem adhatnak mindent ingyen, különben felborulna a rendszer. Emiatt lesz majd külön basic és premium belépő is, így majd a játékos dönti el, hogy mennyit is akar áldozni rá. Természetesen a jutalmak is úgy módosulnak majd, hogy a premium is megérje.

A csapat létrehozása

Jelenleg úgy tűnik, hogy sokan nehezen találnak olyan csapatot, akikkel jó hosszú távon is együtt maradni, ezért többen kérték, hogy lehessen csapattagokat eltávolítani. Draggles szerint ez a Clash mentalitása ellen vall, a csapatoknak inkább közösen kell fejlődniük. Tehát, arra a hétvégére biztosan ezzel a felállással kell majd együtt maradnunk.

Emellett az is izgalmasan hangzik, hogy a fejlesztőgárda együtt akar majd működni az op.gg oldallal, hogy egy csapatépítő eszközt készítsenek, amivel akár addig ismeretlen játékosokkal is összeállhatunk a játékosszint alapján.

Részvétel szabályai

Egyeseknek nem tetszik, hogy a részvétel a honor levelhez van kötve. A csapat most ezt lecsökkentette a legutóbbi alkalom óta a 0 és 2-es honor level közötti fejlődést, bár egyelőre még figyelik a rendszert. Mint az köztudott, 2-es honor szint alatt nem vehetünk részt a Clash-ben, ez leginkább azokat érintette, akik tavaly is alacsonyan végeztek, ők ugyanis nem kapták meg automatikusan a kettes kezdőszintet. Emellett többen felemelték hangjukat az egyenes kieséssel szemben és inkább alsó felső ágat szeretnének, de így nagyon elhúzódnának az összecsapások, ezért erre nincs sok esély.

Jutalmak

Általánosságban elégedettek a jutalmakkal a játékosok, viszont az átláthatósággal már kevésbé. A legközelebbi alkalommal erre is figyelni fognak, hogy jobban kiemeljék pontosan mi is jár a résztvevőknek, erről komplett táblázatokat készítenek majd, hogy mindenkinek egyértelmű legyen a győzelem és a vereség közti különbség.

Egyéb problémák

Többen jelezték, hogy néha hősválasztáskor egész egyszerűen a belépést követően vesztettek. Ez elég negatívan érinti a játékos élményt. Az érintett játékosokat természetesen kárpótolták, visszakapták a nevezés díját, de egyelőre még keresik ennek a hibának az okát. Emellett a játékon belüli hangokon is dolgoznak, amik hajlamosak néha elromlani.

A jegyek körüli problémák nagy részét javították, ami a jelentkezéshez és csapattagok meghívásához kellett, emellett hozzáadnak még 10-20 másodpercet a választások után, hogy legyen időnk rúnákat állítani.

Emellett a kezdéssel is variálnak majd, hogy ne kelljen túl korán elkezdeni, vagy túl későig játszani az időzónától függően, ez leginkább a második harmadik napra vonatkozik. Végezetül a scouting data-t is bővíteni szeretnék.

Draggles a posztja végén külön megköszönte a sok visszajelzést, valamint hozzátette, hogy a Clash indulásának időpontja már nincs messze, de konkrétumot természetesen nem mondott.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



Közvetítések