Az archetípus már hónapok óta terrorizálja a laddert, a játékosbázis pedig kezd lázadozni.
Ha emlékeztek még, a tavalyi év nagy része borzalmas volt a Warlock számára, mivel a kaszt népszerűsége és rankeden való használhatósága különösen alacsony volt. Decemberben érkezett azonban a Kobolds and Catacombs, ami mindent megváltoztatott, és megszületett a hónapok óta rendkívül domináns (és őszintén szólva, iszonyat idegesítő) Cube/Control archetípus. A paklinak a Standard rotáció abszolút nem ártott sokat és csak a Mistress of Mixtures-től és N'Zoth-tól kellett búcsúznia, a többi kaszt azonban sokat vesztett, szóval az elmúlt pár hétben a deck elég nagy ámokfutást rendezett rankeden.
Persze az összeállítás nem verhetetlen és ügyes játékkal le lehet győzni, azonban az esetek nagy többségében csak jönnek a Voidlordok meg a démonok, aztán jobban járunk, ha megy a laza Concede. A játékosbázis emiatt természetesen régóta zúgolódik és sokan szinte követelik a Blizzardtól, hogy nerfeljék már a napokat. Konkrét ötlettel persze eddig nem állt elő senki, most viszont szeretnénk a figyelmetekbe ajánlani egy redditor ötleteit, aki 40 lehetséges nerf ötlettel állt elő. Persze a lehetőségek egy része nem feltétlenül vehető komolyan (vagy számítana igazi nerfnek), néhányuk viszont elég jónak tűnik.
Voidlord
- 10 manába kerül
- 2/6 stat és csak két Voidwalker-t ad a Deathrattle, természetesen olcsóbb ár mellett
- A Deathrattle helyett Battlecry idézné meg a Voidwalkereket
- Demon helyett más típusba sorolni
- A Deathrattle sebezze a hőst
- Deathrattle: Csak akkor aktiválódjon, ha az ellenfél körében halálozik el a lény
Bloodreaver Gul'dan
- Battlecry: Újraidézi minden démonunkat, amiket kijátszottunk a meccs alatt
- Battlecry: Maximum hét fajta démont idéz meg, amiket kijátszottunk a meccs alatt
- Battlecry: Minden egyes elpusztult démon után idézzen meg egy 3/3 Impet
- A Siphon Life csak kettőt sebezzen
- A Siphon Life-fal csak az ellenfél arcát tudjuk támadni
Dark Pact
- Csak annyit gyógyítana, amennyi az elpusztított lény életereje
- 2 manába kerül
- Csak démonokon működne
Carnivorous Cube
- A Deathrattle képesség ne kettő, csak egy másolatot hozzon létre a kiválasztott lényből
- Deathrattle: A két másolatot nem megidézi, hanem a kezünkbe adja
- Battlecry: A kiválasztott lényt silencelje le, és csak az után pusztítsa el
- Deathrattle: Két darab 1/1 másolatot idézzen meg
- 6 manába kerüljön
Doomguard
- Charge: Amikor a lény sebez vagy sebződik, dobjunk el egy lapot a kezünkből
- Ha megidézzük a lényt, (tehát nem kijátsszuk), akkor dobjunk el egy lapot
- Battlecry: Gain Charge. This one gets talked about a lot. I think it's inelegant.
- Alapból Rush képesség, a Charge-hoz pedig két kártyát kellene eldobni
- Kerüljön 6 manába
Posessed Lackey
- Deathrattle: A kezünkből idézzen meg egy Demont
- Deathrattle: 5 vagy annál olcsóbb manaköltségű Demont tud csak Recruit-olni
- Legyen ez a lap is Demon
- Kerüljön 6 manába
- A Deathrattle csak akkor érvényesüljön, ha az ellenfél körében hal meg
Skull of the Man'ari
- A kör kezdetén dobjon el egy kártyát a kezünkből, ha az egy Demon, akkor idézze meg a pástra
- Minden egyes megiédzett Demon után csökkenjen a durability-je
- A kör kezdetén egy random Demont idézzen meg
- Amíg a fegyver fent van, a Hősképesség alakuljon át és az idézzen lényeket a kezünkből
- Ha nincs mit megidéznie, akkor minden kör elején sebezzen a hősünkbe
Spiritsinger Umbra
- Csak akkor érvényesüljön a passzív képessége, ha kijátsszuk a lényt, nem pedig megidézzük
Kobold Librarian
- Kerüljön 2 manába
- Legyen 1/1 stattal ellátva
- Battlecry: Aktiválja a hősképességünk
- Battlecry: A laphúzás mellett dobjon el egy random kártyát a kezünkből
Defile
- Kerüljön 3 manába
Ti mit szóltok ezekhez az ötletekhez? Szerintetek melyik változtatás lenne elég kiegyensúlyozott ahhoz, hogy a pakli játszható is maradjon, de ne legyen túlságosan erős?