A játék e-sport részlegének irányításáért felelős szakember egy kimerítő interjúban beszélt a HCT és egyéb LAN események fontosságáról.
A Hearthstone e-sport részlege 2016-ban még erősen szenvedett, mivel a korai lelkesedés után a versenyek szervezői és a szponzorok nem tudtak elég profitot termelni, és kezdtek kihátrálni a játék mögül. Szerencsére a Blizzard, felmérve a helyzet fontosságát, a kezébe vette az irányítást és új programmal álltak elő, aminek első lépéseként felvették Che Chou-t, mint globális e-sport menedzsert a játék számára.
A szakember szerződtetése idővel kifizetődött és olyan sikeres versenysorozatok indultak, mint a profi játékosokat megcélzó Hearthstone Championship Tour, a nemzetek közti vetélkedésre rámenő Global Games, vagy játék kevésbé komoly részét megfogó Inn-vitational. Chou-val nemrég a DotEsports készített egy kimerítő interjút, amiben a Tour Stop programról, az eseményszervezésről, illetve a Fireside Gathering-ek, illetve az offline eventek fontosságáról esett szó.
A Blizzard részéről volt-e olyan pont, ahol eldöntötték, hogy szeretnének komolyabban részt venni a Hearthstone e-sport támogatásában ezekkel az eseményekkel?
"Véleményem szerint soha nem volt kérdés a Blizzard részéről, hogy újraélesszék a játék e-sport részét, mivel soha nem is hanyatlott. A stúdiónál eltöltött eddigi munkám során azt éreztem, hogy a Blizzard, ha nem is szállt volna be a szervezésbe, a rajongók akkor is eljutottak volna a Hearthstone-hoz, mint e-sporthoz. A közösség saját magának szervezte a versenyeket és megtették azt az extra energiabefektetést, ami a szféra létrehozásához szükséges volt. Úgy gondolom, hogy a Team 5 eljutott egy idő után oda, hogy azt mondhassa a közösségnek: "Helló srácok, halljuk, mit szeretnétek. Egyedül voltatok eddig, de szeretnénk beszállni és támogatni, illetve rendezni is Hearthstone versenyeket. Igazából ez hatalmas befektetést igényelt és ha tippelnem kéne, akkor tavaly a Team 5 megtriplázta az eddig befektetett időt, energiát és pénzt.
Azzal egyébként, hogy a közösség elkezdett szervezkedni annó, csak elismerték a munkánkat, nekünk pedig támogatnunk kell őket és a befektetett energiájukat. Ha a a játék e-sport részének ökológiai rendszeréről kérdezel, azt válaszolom, hogy a csapatommal az elmúlt 12 hónapban egyre inkább aktívabbak voltunk. Munkánkkal arra törekedtünk, hogy konzisztensebbé tegyük a kompetitív szférát a HCT versenysorozattal, illetve szerettünk volna, ha a partnereink is látják mindezt. Olyan konzisztens környezetet szerettünk volna teremteni, amely egy minőségi minimumot ad a profiknak a versenyzéshez.
Elégedett vagy a Tour Stop program Latin Amerikára és Dél-Kelet Ázsiára gyakorolt hatásával?
Tisztában voltunk vele, hogy megváltoztatjuk majd a játékosok viselkedését a Tour Stopokkal, viszont nem voltunk képben azzal, hogy hogyan, plusz számítottunk rá, hogy nagy lesz majd az érdeklődés az esemény iránt. A hatás nem maradt el és azok a régiók, amik korábban nem rendelkeztek strukturált Hearthstone e-sport közeggel, mint mondjuk Brazília vagy Dél-Kelet Ázsia egyes országai, elkezdtek érdeklődni és részt venni a kompetitív szférában.
Az emberek pedig megjelentek ezeken a versenyeken és nem csak azért, mert egy kiváló környezetet teremtettünk, hanem azért is, mert a közösség itt tudott összpontosulni. A közeg hangulatos, csalogató és otthonos, ami kifejezetten offline játékra lett tervezve. Az offline versenyek a Hearthstone e-sport jövője és azon dolgozunk, hogy eljussunk idáig. Emiatt egyre több offline eseményt szeretnénk majd rendezni. A nézőközönség számára olyan programjaink voltak egyébként, mint a Copa Amerika, vagy a Thai Major, és meglepetésre, sokkal nagyobb számban voltak kíváncsiak az emberek ezekre a versenyekre, mint számítottunk rá.
Az Offline Tour Stop eventek a természetes továbbfejlesztett változatai a Fireside Gathering programnak?
"Úgy tekintek rá inkább, mintha a Fireside Gathering unokatestvére lenne az egész. A Hearthstone-t alapvetően szemtől-szemben a legjobb játszani. A játék persze online született és ott a leghangsúlyosabb, viszont az igazi Hearthstone életérzést nem lehet megtapasztalni, csak személyesen. Ha elmegy valaki a Fireside Gatheringsekre, illetve az e-sport versenyekre is, akkor magába tudja szívni azt az energiát a közösségtől.
Amikor egy harmadik partner, mint mondjuk a DreamHack szeretne otthont adni egy HCT állomásnak, mit kell tenniük ennek megvalósításához? Milyen feltételeitek vannak a rendezvénnyel kapcsolatban?
A DreamHack esetében ez nagyon egyszerű, mivel csak fogják és megcsinálják a versenyt. Minden gyártási költség az övék és mi csak az időzítésen, a brandingen, illetve a konzisztencián dolgozunk velük együtt, de tulajdonképpen ez az ő eseményük. Így akarják intézni a dolgot és ez jól is van így. Tulajdonképpen ez lenne az ideális irány, amit szeretnénk elérni a partnereinkkel a jövőben.
Hogyan jött a The Witchwood Inn-vitational ötlete és mennyire volt nehéz összerakni egy versenyt egy nappal a kiegészítő megjelenése után?
"A The Witchwood Inn-vitational egy közös ötletelésből jött az e-sport és a közösségi csapatunk között és az alap koncepció annyi volt, hogy "Figyu már, jön egy csomó új kártya és rengeteg kirotál Standardból." Az egyik legfontosabb kérdés az volt akkor, hogy mit tudnak kihozni az új kiegészítőből a legjobb és legmeghatározóbb játékosaink. Az e-sportnak van egy olyan szegmense, ahol össze tudjuk hozni a mi csapatunkat és a közösségi részleget, éppen ezért szerettünk volna különösen jó profi játékosokat, véleményvezéreket és e-sport személyiségeket egy tető alá hozni ezen az érdekes formátumú versenyen.
Az egész rendezvényt amúgy nagyjából két és fél hét alatt raktuk össze. Egész spontán volt a szervezés, de összességében nagyon hálás vagyok azért, hogy ennyire ügyesek vagyunk már, plusz hamarosan rendezünk még egyet. Ami a kihívásokat illeti, úgy hiszem, a megfelelő produkciós partnerek megtalálása a legnagyobb, akikkel karöltve össze tudunk rakni egy olyan műsort, ami elég vicces a nézőink számára, mégis bemutatja az új kártyákat.
Hogyan illeszkednek az Inn-vitational-ok a Hearthstone e-sport széleskörű palettájába?
"Ezzel az egésszel még tavaly hozakodtunk elő. Összességében nem nagyon tudtuk, merre is haladunk majd a projekttel, viszont megegyeztünk abban, hogy az egészet a HCT ellentétének szeretnénk, ami akkoriban még nem volt egy teljesen komolyan vehető e-sport. Folyamatosan kísérleteztünk mindennel akkoriban és az első pontos teszt egy BlizzConon volt, ami különösen nagy szó volt azután, hogy a rendezvényről leválasztottuk a világbajnokságot, az ötlettel pedig konkrét elképzeléseink voltak, de mégsem akartuk, hogy olyan legyen, mint a Standard versenyek.
Úgy hiszem egyébként, hogy továbbra is csak kísérletezni fogunk az egésszel. Végül, de nem utolsó sorban a brandet tovább fogjuk vinni és őrülök neki, hogy hamar össze tudunk rakni fun eseményeket."