Tegnap lett egy éves az új kliens, de továbbra is kidobál a champ selectből!

Tegnap lett egy éves az új kliens, de továbbra is kidobál a champ selectből!

Tavaly ilyenkor vettünk végső könnyes búcsút a régi klienstől és vezették be kizárólagosan a mostanit, ám annak működése a mai napig nem tökéletes.

Egy éves és egy napos immár az új kliens, ami kinézetre tényleg jobban néz ki, mint az előző, sokkal modernebb minden tekintetben, de a működését illetően a mai napig vannak hiányosságai és hibái. Naerlyn neve egyeseknek ismert lehet, Vandiril mellett ő a másik nagy "bug harcos", még ha ezt nem is feltétlen csak videók formájában teszi, de többek közt az ő nevéhez fűződik a Sion HP rekordkísérlet is.

Ezek után senki ne kételkedjen a Guinsoo-s Jhin one shot erejében - videó

Shiphtur saját bőrén tapasztalta meg, hogy mennyire erős tud lenni a Guinsoo-val ellátott Jhin, azonban úgy tűnik, a Riot végre kezd valamit a problémával.

Egy reddit posztban gyűjtötte össze az teljes általa ismert, mostani klienst érintő buglistát. Mindezt egy évvel ezelőtt is megtette, ám ennyi idő elteltével sem feltétlenül elégedettek a mostani kliens működésével. Majdnem 4000 upvote-ot kapott a fórumon és természetesen elérte vele a főoladlt is. A kommentelők is beszálltak a "játékba" és folyamatosan soroljak a cifrábbnál cifrább hibákat, amik még mindig sújtják a klienst. Sokan még mindig frusztráltak emiatt, rengetegen teljesítménybeli problémákat jeleznek, hogy túl lassú. Azt azért érdemes hozzátenni, hogy a  userek által felsorolt hibák nem mindegyike konkrétan bug, inkább csak hiányosságok, vagy fejlesztésre váró területek. Ezek a teljesítményen kívül a klubokat érintik, chat szobákat és hasonlókat.

Ettől függetlenül vannak azért bugok is szép számmal, melyek egy része elég gyakran előfordulhat. Naerlyn többet is kiemelt ezek közül, mint például, hogy a hősválasztás sokszor kifagy. Ez megtörténhet úgy is, hogy hiába nyomjuk a kiválasztás gombot, a kliens nem reagál és kidob a lobbyból, vagy azt mutatja a képernyő, hogy az ellenfél választ még, de közben már a mi sorunk van, ilyenkor az eredmény ugyanaz, kilépünk a lobbyból akaratlanul. Mondanom sem kell, hogy az időbeli büntetésen felül, ami 5 percről indul, rangsorolt meccseknél ez automatikus LP vesztést is jelenthet. Ráadásul a kliens utána azt a kedves üzenetet küldi el nekünk, hogy nem nyomtunk rá a kiválasztásra, ezért ez úgymond a mi hibánk. A profikat sem kíméli ez a rendszer.

A listában szerepelnek ritkább bugok is, mint például a kliens egyes részei resetelődnek minden előzetes figyelmeztetés nélkül, vagy bizonyos listák a tartalmakról csak félig-meddig töltenek be. Naerlynt egyébként már jól ismerik alapos munkája miatt, szereti kiemelni a hibákat. Ez akár szurkálódásnak is tűnhet, de a Riot igazából hálás lehet neki, hiszen így könnyebb hibákat keresni, ha az ember tudja, hogy hol találhatóak. Ráadásul ezeket a listákat úgy állítja össze, hogy az átlag játékos is könnyen megértse őket.

Pár példát azért felsorolnánk mi is röviden, de ha valakit érdekel a teljes lista és nem akadály az angol nyelv, az a itt megtalálja.

  • A kliens nem használható a játék alatt: nem arra kell gondolni, amikor mi ezt egy opcióval kikapcsoljuk, hanem arra, hogy a chaten kívül semmit nem lehet benne használni, akkor meg minek van ott. Nem tudunk barátokat felvenni, elfogadni felkéréseket, linkre kattintani, vagy az opciókat megnézni.
  • Sokszor a meghívások is hibásan működnek, nem mindig kapjuk meg őket.
  • A már említett hősválasztás problémák, amik miatt dodge-olunk akkor is, ha nem szeretnénk, LP-t veszítünk, vagy rossz rúnákkal töltünk be a játékba, mert nem érzékeli a változást.
  • Az újracsatlakozás sokszor egy rémálom, ezt jó eséllyel mindenki tapasztalta már.
  • Értesítések: alkalmanként eltűnnek, például kapunk egy üzenetet valakitől, az értesítés megjelenik, de az is lehet, hogy 10 másodperccel később már nincs ott, anélkül, hogy elolvastuk volna az üzenetet.
  • Hiányosan megjelenített listák: ezek lehetnek hősök nálunk, vagy akár a boltban, ugyanúgy skinek, tárgyak, stb.


A lista elég hosszú, de a lényeg, hogy egy évnyi fejlesztés után is még bőven van mint javítani.

Ti milyen hibákkal találkoztatok?

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



Közvetítések