Brutális nézettségi rekord a kínai LPL döntőn, de mennyire valós a szám?

Brutális nézettségi rekord a kínai LPL döntőn, de mennyire valós a szám?

Hanyatlik a LoL? Nem úgy tűnik.

Több szempontból is különleges volt a szombati LPL döntő Kínában: egyrészt a világ talán legjobb lövésze, Uzi életében először emelhette magasba a kínai bajnoki győzelemért járó kupát, amivel egyébként kvalifikálta magát az MSI-re is - szintén életében először. A kínai liga befejeztével egyébként teljes az MSI mezőnye, de az igazi érdekességet a nézettségi adatok szolgáltatták: állítólag

95 millióan, nagyjából 10 magyarországnyi ember nézte a finálé utolsó meccsét.

Ahhoz azonban, hogy meg tudjuk vizsgálni, ez mennyire komoly szám, kicsit ássuk bele magunkat pár részletbe. Egyrészt, Kína lakossága 1,379 milliárd fő, a 95 millió (feltételezve, hogy javarészt kínai állampolgár) ennek a számnak kevesebb, mint 10%-a. Ez olyan, mintha itthon kb. 800.000 ember nézné a magyar bajnokság döntőjét - jó is lenne! Viszont gamerek tekintetében kényelmesen megvagyunk itthon nyolcszázezren, szóval ez a 95 millió nem olyan elszállt. 

Előrehaladott tárgyalások folynak arról, hogy az e-sport is ott legyen a 2024-as párizsi olimpián

dan1 | 18/04/28 16:45 Rengeteg írás született már az e-sport és az olimpia kapcsolatáról, avagy arról, hogy a nívós sporteseményen ott lehet-e a sportág, vagy nem. Nagyon sokan kifejtették már ezzel kapcsolatban a véleményüket, többek között a NOB elnöke, Thomas Bach és a volt olimpikon Angela Ruggeiro is.

Kínában ráadásul több mint 10 különböző szerver van csak a LoL-ra (mint Európában EUNE és EUW), hogy elbírja az óriási játékosbázist. A statisztikák szerint a pontos nézettség 95.280.181 néző volt a csúcsponton. Összevetésképp: a tavaszi alapszakasz legnézettebb meccsét 40 millióan, a tavaly nyári rekord 23,7 millió volt, míg a League of Legends világbajnokság döntőjét (igaz, ott két koreai csapattal) több mint 75 millióan nézték a Tencent, a Riot tulajdonosa szerint. Ezt döntötte most meg egy "sima" LPL döntő, amit Uziék egyébként behúztak 3-1-re.

Dead game?

Legutóbb, mikor a Riot Games nyilatkozott arról, hogy mégis mekkora a LoL játékosbázisa, 100 millió volt a havi aktív játékosszám. A 95 és 100 nagyon közel van egymáshoz, de fontos hangsúlyozni, hogy ez csak a havi aktív játékosokat takarja, azok nincsenek benne, akik már alig, vagy egyáltalán nem játszanak, viszont továbbra is érdeklődéssel követik a kompetitív szcéna történéseit. A ténylegesen regisztrált LoL accountok száma ismeretlen, az OP.GG-ből kiindulva, ez a szám valahol 350-400 millió között lehet.

De hogy mennyire valós a 95 millió, azt valószínűleg sose tudjuk meg. Abban nagyjából biztosak lehetünk, hogy ez a szám közel se 95 millió különböző, élő embert jelent. A távol-keleten gyakran használnak néző botokat a nézettségi számok felpumpálása érdekében, és amúgy is, a kínaiak hajlamosan voltak korábban is nagyobb számokat mondani, mint amiket a Riot hivatalosan kommunikált. Ráadásul, a hiperszabályozott és a nyugati világ felé hermetikusan zárt kínai internet miatt szinte lehetetlen megmondani, hogy most akkor mennyi is az annyi.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!


Kövess Minket!



Közvetítések