A G2 elpártolt a Facebooktól és újfent kizárólagosan csak a Twitch-en fog streamelni

A G2 elpártolt a Facebooktól és újfent kizárólagosan csak a Twitch-en fog streamelni

Önmagában ez nem tűnhet akkora hírnek, de egyben egy elég egyenes üzenet a Facebook gaming témájú streamjeivel szemben.

A G2 Esports nemrég jelentette be, hogy egy több évre szóló kizárólagos szerződést köt a Twitch-csel, ami a streamjeiket illeti. Ez azt is jelenti, hogy minden játékos, aki a szervezet színeiben játszik, újfent a Twitch-en fog streamleni. Ez azért nagy hír, mert korábban a G2 volt a világon az elsők között, aki aláírt a Facebooknál, tavaly januárban, vagyis több mint egy éve.

Facebookon fog streamelni a G2 a közeljövőben

A G2 elsőként szeretne streamjeivel nyitni a facebook fele, ocelote elmondása szerint így akarják még elérhetőbbé tenni a játékokat.

Úgy látszik egyelőre hiába minden igyekezete Markéknak, a Facebookot továbbra sem tudják lenyomni mindenki torkán, hiába nagyobb az oldal összesített látogatottsága a Twitch-éhez képest. Egyébként anno a Team Dignitas is hasonló cipőben járt, mint a G2, ők is elkötelezték magukat a Facebook mellett.

A Facebook egyébként nagyon be szeretne törni a gaming piacra, hiszen ez egy nagyon fontos szegmense a mostani streameknek, de mindeddig a sikertelenül. Ugyan több licence-t is megvettek ilyen téren, mint például az ESL Pro League, az ESL One Series, a Paladins Pro League, valamint a Gfinity Elite Series, valahogy a közösség visszhangja minden volt, csak nem pozitív. Ami az egész helyzetnek a furcsaságát adja, hogy számos csapat a Facebookon építette fel rajongótáborát oldalaikkal és mégis, nem nagyon akarnak nyitni a platform fele, legalábbis streamek terén.

Azt azért hozzá kell tenni, hogy a nézői élmény is az okok között keresendő, mely messze elmarad jelenleg a Twitch-től. Egyrészt a streamek minősége nem a legjobb, erőteljes bitráta korlát van rajtuk és a mezei ember számára csak a 720p@30fps elérhető, ami nem túl kecsegtető a mai világban. Ráadásul a Twitch kihasználtsága is egyre sokrétűbb, az OpTic Gaming például szintén több éves szerződést írt alá, és a Turtle Wax-szel karöltve egyre több termékközpontú tartalmat gyártanak, tehát a játékstreameken felül konkrétan reklámfelületnek használják a Twitch-et, ami jó hír a streaming platformnak.

Mindezek mellett én is belenéztem többször például Perkz streamjébe, aki azért nem egy ismeretlen ember a LoL világában: négyszeres EU bajnok és mondhatjuk, hogy ő a mi Doubleliftünk, ha a személyiséget kell nézni. És mégis, ennek ellenére a streamjein jó, ha volt 100-200 néző, mert egyszerűen nem jutott el az adás senkihez. Elsősorban nem Facebookon fogunk ilyen tartalmat keresni és ez már személyes vélemény, de szerintem az egésznek a beépítése az oldalba sem túl optimális, a chat zavaróan van elhelyezve és kitakarja a lényeget sokszor.

A Facebook eredetileg egy egyszerű közösség oldalként indult és talán túl lassan kapcsoltak, mostanra pedig ha gaming streamről beszélünk, azt mindenki a Twitch-csel köti össze. Egy már bejáratott dologról nehéz leszoktatni az embereket és mint látható, egyelőre még a Facebook majdhogynem végtelennek tűnő erőforrásai sem bizonyultak elegendőnek a cél megvalósításához.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!



Közvetítések