Eddig mindig csak a két játék háborújáról beszéltünk, de nézzük miben segíthet az Epic Games.
Remélem nem árulok el nagy titkot senkinek, ha elmondom, hogy a PUBG és egy rakat hatalmas sikert elérő játék csak a Fornite fejlesztői miatt létezhet. Ugyanis az Epic Games nem csak játékokat gyártott az elmúlt 20 évben, hanem létrehozott egy grafikai motort is, ami fenekestül felforgatta a játékok világát. Az Unreal Engine-ről van szó, aminek a legelső változata 1998-ban jött ki és az Unreal nevű FPS játékkal debütált, míg az Unreal Engine 2-őt a Killing Floorral és az Unreal Tournamenttel ismerte meg a nagyvilág. Az Unreal Engine 3 2010-ben látott napvilágot, ami utána több éven át adott remek táptalajt a játékoknak. 2014-ben viszont megjelent az Unreal Engine 4, ami jelenleg is a világ egyik legszebb és legjobban működő grafikai motorjának számít. Hihetetlen nagyot fejlődött ez idő alatt, ami az Epic Games azóta is ápolgat és perpillanat a 4.19-es buildnél tartanak.
Ez a motor is remek címeket adott nekünk egészen odáig, ameddig meg nem jelent 2017 márciusában a PUBG, ami az első olyan nagyszabású játék volt, ami a motort több, mint 16 emberre használta. Látszott rajta, hogy a kliens igen nehezen bírja a terhelést és a játék kezdeti szakaszában előbb az FPS-ünkkel majd mostanában csak a tickrate-tel volt problémánk. Ha egyszerre száz ember mozgását kell feldolgoznia a meccs elején a motornak, akkor szinte lehetetlen, hogy minden probléma nélkül menjen. Pár hónapja ez azt jelentette, hogy előfordult, hogy 7-8 hz-ig is lement a kliens tickrate-je, ami eléggé játszhatatlan volt. Persze az Epic Games próbálta fejleszteni a motorját, hogy jobban megbirkózzon a száz játékossal, de emögött nem volt igazi motiváció.
Időközben viszont megjelent a Fortnite, ami a legpesszimistább nézeteket is felülmúlta és szinte minden rekordban lehagyta a PUBG-t, részben annak köszönhetően, hogy ingyenes volt. A játék olyan sikereket ért el, hogy egyszerűen muszáj volt minden követ megmozgatni a fejlesztéshez. Ennek a nagy áldozata volt a Paragon nevű MOBA, ami nemrég teljesen megszűnt. Mint mondtam, a motorra ráfért a fejlesztés, így a nemrég kiadott buildnél már ott tartunk, hogy a játék elején is szinte fix 30-as a tickrate-ünk, legalábbis a PUBG-ban.
A helyzet nem vészes a Fortnite-ban sem és ha a motort tovább fejlesztik az Epic Games-nél, akkor ezzel ők is hatalmasat szakíthatnak. Mind a játékosoknak és mind a PUBG Corp-nak remekül jött a Fortnite sikere, még akkor is, ha néhány ezer játékost elszipkáznak a PUBG-ból. Aki kicsit jobban beleszeretne merülni a technikai háttérbe, annak az alábbi videót javaslom, ahol nem csak ezzel, de a Fortnite lagkompenzálásával is foglalkoznak, ami hasonló a PUBG-hoz.