Nem jött meg 2017-ben a hőn áhított felhasználói felület frissítés, de mégis mi tart ennyi ideig és mi az a Panorama UI egyáltalán?
2017-ben jön a Panorama UI. Olvastuk, hallottuk ezt megannyiszor tavaly, azóta pedig mémmé vált a közösségben, mert hogy nem jött. De mégis mire ez a felhajtás és mit is jelent a felhasználói felület frissítése?
Kezdjük az elejével, vagyis azzal, hogy mi is az a UI. A User Interface tartalmazza az összes nem játékmeneti elemet, vagyis a menüket, beállításokat, dizájnt, HUD-ot és így tovább. A Panorama UI-t 2015-ben mutatta be először a Valve a Dota 2-ben, amikor is kihozták a Reborn frissítést. A felhasználói felület teljes újraírása mellett új motort tettek a játék alá, ami többek között abban is nagy segítség, hogy könnyebben frissíthető legyen és a kihasználja a korszerű hardvereket, ami több FPS-t is jelent. Az alábbi videón is remekül látható, hogy mennyivel simábban működik a menü Panorama UI-jal. Szerintem senkinek sem kell bemutatni, hogy ehhez képest a CS:GO miket művel és mennyire lassan, rosszul.
A jelenlegi CS-s megoldás legnagyobb hibája pontosan a korszerűtlenségben rejlik. Amikor megcsinálták a játékot, még menő volt Flash alapú UI-t készíteni, és mindent elszeparálni ahelyett, hogy intuitív felületet alkalmaztak volna. Sok dolgot csak a főmenüből érünk el, nem lehetünk lobbiban, ha más menüfülre akarunk kattintani. A Demo UI használhatatlan, több felületet egy az egyben a korábbi verziókból emeltek át (közösségi szerverkereső). Viszont azt fontos leszögezni, hogy olyan dolgokat nem érintene ez a frissítés, mint a hitboxok, a csalók, a szerverek vagy a mozgás. Ha ezekhez nyúlnának hozzá a fejlesztők, az teljesen független lenne a UI-tól. De mégis mi tart ilyen sokáig a Valve-nek, ha ennyire fontos ezek javítása?
A választ a Source motorban kell keresni. Nagyon régi technológia az alapja és nehéz frissíteni még az apró dolgokat is benne, hát még egy teljes felhasználó felület mekkora szenvedés! Magát a játékot áttenni Source 2-re pedig azért szívás, mert sokáig tart és aprólékos munka. Nors3 információi szerint a 2017 januárjában bejelentett tervek bár megcsúsztak, de lassan beérnek. Három dolgot ígért egy fejlesztő akkor: terjeszkedést, Anti-cheatet és a Panorama UI-t. Az első kettő a kínai nyitás és a VACnet képében megérkeztek már, és azt mondja, hogy júniusig akár beteljesülhet a harmadik ígéret is, de ezt senki ne vegye készpénznek.
Mindenesetre, továbbra is tárt karokkal várjuk a Panorama UI-t és a Source 2-t, és reméljük, hogy a Valve idén már tényleg elhozza nekünk.