A verseny MVP-je mesél arról, hogy minek köszönhető, hogy Cache-n veretlenek. Valamint arról is, hogy ő miként élte meg a dev1ce elleni csatákat és a comebacket Trainen.
Ahogyan arról már korábban beszámoltunk, a FaZe 3-0-ra legyőzte az Astralis csapatát az IEM Sydney nagydöntőjében. 3-0 ide vagy oda, az év egyik legizgalmasabb döntőjét láthattuk.
Csalóka a 3-0, az év legszorosabb döntőjét játszotta a FaZe és az Astralis
Hodi | 18/05/06 12:21 Elképesztően szoros döntő után, parádés közönség előtt , végül 3-0-ra nyerte a FaZe az IEM Sydney döntőjét az Astralissal szemben. Ezzel a tavaly szeptemberi ESL One: New York után ismét egy Bo5 finálé után állhattak fel a dobogó legfelső fokára!
Idei első LAN versenyét húzta be a FaZe, ami részben annak is köszönhető, hogy GuardiaN elképesztő formában játszott és a dánok nem nagyon tudták kiiktatni őt. Nézzük is meg, hogyan nyilatkozott közvetlenül a döntő után.
Folytattátok a veretlenségi sorozatotokat Cache-en, ha a LAN és Xizt is nézőpont. Ugye Xiztnek volt az a bizonyos ("sose pickelj Cache-t ellenem, m*therf*cker)" kijelentése, amíg a NiP-ben volt. Hogyan működött ez most nálatok, miképp sikerült legyőzni az Astralist?
"Szerintem egész jól kezdtünk Cache-en, a T oldalon tíz kört tudtunk hozni és ez egy teljesen kényelmes eredmény a félidőben. CT-ben elvesztettük a pisztolykört, viszont utána előttem volt a lehetőség, hogy a második körben visszavágjak, de sajnos ezt nem tettem meg. Ezt követően hoztak pár kört, de mi teljesen nyugodtan tudtunk maradni, még ha 13-12-re is vezettek. A meccs közben rájöttünk, hogy mi a hiba a CT oldalunkban és ha csak egy kört is tudunk nyerni, akkor már pénzügyi gondjaik lehetnek.
Xizt-ről pedig annyit, hogy rendkívül jól tud irányítani CT oldalon is. Ha csak egy flash-t szeretne kérni, arra is tudja a megfelelő időt, hogy mikor. Nagyon érzi a játékot és rendkívül jól együtt tudott működni NiKo-val az A lerakón. Néhány kulcsfontosságú kört is lehoztak ők ketten nekünk és nem csak az Astralis ellen."
Következett Overpass, ami az egyik legjobb pályája az Astralisnak. Ilyenkor a fejetekben van egy olyan gondolat, hogy akkor sincsen semmi baj, ha ezt nem nyeritek meg, ugyanis hátra van még három pálya?
"Mostanában Overpass az egyik legkényelmetlenebb pályánk. Nem tudom miért, talán mert olofmeisterrel sokkal több csapatmunka volt ezen a pályán. NiKo és én sem érezzük ezt a pályát és karrigan sem tudott megfelelően irányítani. Szóval úgy indultunk neki ennek, hogy nyomás nélkül játsszunk, az első pályát már úgyis megnyertük. Amikor sorozatba kikaptuk a köröket, folyton csak arra gondoltunk, hogy semmi baj, a következő kör a mienk lesz. Szabadon játszottunk és úgy tűnik, ez volt a jó döntés. Rengeteg hibát követett el az ellenfelünk, sokszor feleslegesen szaladtak be és haltak meg. Simán megnyerhették volna szerintem. Az ok, amiért mi nyertük meg, hogy ők sokkal több hibát vétettek, mint mi."
Van bármiféle ötleted, mi történhetett? Voltak olyan clutch szituációk, amikor saját magukat játszották túl, áttolták a füstöket és esélyt adtak nektek, hogy visszajöjjetek a meccsbe.
"Sokszor rosszul mérték fel a szituációt, még ha 5v2-ben is voltak, akkor is úgy érezték, hogy nyugodtan pusholhatnak valamit. Emellett például, amikor monsterből kirobbantunk, bent voltunk már a lerakón és gla1ve egyszerűen áttolta a füstöt. Itt vagy tényleg rosszul mérte fel a helyzetet, vagy csak simán nem értette, mi történik és így ingyen fraget adott nekünk. Ezek apró hibák, de ez egy döntő volt és itt minden hibáért megfizetsz."
Azt hiszem még ezen a pályan volt, hogy három gránátos felállással játszottak. Egyszer bele is haltál ebbe, elég idegesítő lehet ez ellen játszani és meghalni anélkül, hogy bárkit is láttál volna.
"Ezek a felállások elég jók és akárhányszor sikerült nekik ezekkel a gránátokkal a frag, azt a kört meg is nyerték. Érdekes volt ezt tőlük látni, és biztos vagyok benne, hogy mostantól sokkal több csapat fogja ezt használni. Ez egy nagyszerű ötlet és le a kalappal előttük. Mindig tudnak valami újat mutatni és szerintem ez lehet az oka annak, hogy versenyeket tudnak nyerni. Amikor rengeteget gyakorolnak, akkor mindig valami újdonságra készülnek és ezzel előnybe kerülnek más csapatokkal szemben."
Az interjú a következő oldalon folytatódik, lapozz!
Train egy teljesen más tészta volt az első két pályához képest. 10-0 volt az ellenfélnek, gla1ve pedig nagyszerűen játszott. Viszont, amikor lehoztad azt az 1v3-at, minden megfordult. Nagy nyomás volt rajtad, hogy meg kell nyerned azt a kört?
"Amikor 10-0-ás hátrányban vagy és az ellenfélben kettő játékos is 15 frag felett van, akkor elgondolkozol azon, hogy itt valami nagyon nem jó. Nem tudod, hogy mit kellene csinálni, csak szimplán minden nekik kedvez. Próbáltunk A-ra támadni, B-re támadni, 3 körben még ivy-ban is pusholtunk, de egyszerűen semmi nem jött be. Ilyen helyzetben rá kellett jönnünk, hogy az objektívekben kell legyőznünk őket. El kell foglalnunk mindent, amit csak tudunk, fel kell bontanunk a védelmet és akkor talán tudunk kört nyerni.
Amikor 1v3-ban maradsz és tudod az összes ellenfél pozícióját, akkor nagy esélyed van megnyerni a clutch-ot. Én betaláltam a lövéseimmel, ők pedig nem, ezért is sikerült azt megnyernem. Végre volt egy körünk és azt hiszem, ez az egy kör egy kis életet lehelt belénk, utána 4 kört egyhuzamban tudtunk hozni. Minden nekik dolgozott eddig a pontig. Sikerült kicsit megtörni és hibára kényszeríteni őket."
Az egész széria alatt tizenötször ölted meg AWP-vel device-t, míg ő csak ötször. Még ha a statisztikák nem csak az AWP frageket mutatják, azt érezted, hogy te vagy a jobb sniper ebben a meccsben?
"Amikor megláttam, hogy 0-5-ben van és a csapattársai pedig jól lőttek, akkor jött az ötlet, hogy nem a legjobb formájában játszik, muszáj kihasználnom ezt. A társaim pedig hagyták, hogy küzdjek ellene és szinte minden körben bejött. Kimentem középre és esélyt sem adtam neki. Azt hiszem, ez is egy kulcsfontosságú dolog volt, nagyon sokszor halt meg és ezzel előnyt adott nekünk. Nem bánthatjátok őt ez miatt, egy top tier játékos és egy nagyon jó sniper, viszont most talán túl sokszor peekelt és olyan hibákat követett el, amiket nem szabadna."
Végre sikerült nyernetek az ECS 4 szezonjának döntője óta először, és az első MVP címed is megszerezted a Counter Pit második szezonja után. Az első Intel Grand Slam győzelmetek a tavalyi ESL One New York után. Milyen érzés ez és mit fog ez jelenteni a jővőre nézve?
"Megnyerni egy versenyt természetesen nagyon jó érzés, főleg úgy, hogy ez egy Grand Slam. Azt hiszem, hogy a majorök után ezek jelentik a legtöbbet számunkra. Rég nyertünk már versenyt, rengeteg döntőt buktunk el azóta, szóval jól jött már végre nyerni valamit. Nem fogok hazudni és talán egy kicsit szerény is leszek, de nagyon jól esett 3-0-ázni az Astralist, azok után, hogy legyőztek minket a DH Marseille-n. Ettől függetlenül ez egy nehéz nap és egy nehéz meccs volt. Nem tudom másképp leírni, tökéletesen érzem magam."
KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!
Cover: HLTV