Nagy hallgatás után a CS:GO fejlesztői végre tartottak egy AMA-t, ahol -többek közt- a panoráma UI-ról, a 128 tickről és a menü laggokról is kérdezősködtek a játékosok.
A közösségi kommunikációt és az ütemtervet nagyban kerülő CS:GO fejlesztők végre-valahára tartottak egy kérdezz-feleleket, ami miatt kicsit úgy érezhettük, hogy tényleg dolgoznak valamin és arra is magyarázatot kaptunk, hogy miért nem kommunikálnak annyit a közösséggel. Emellett pedig a 128 tick-es szerverek, a Panorama UI és még jó pár érdekesség szóba került.
Tudom, hogy buta kérdés, de lehetnének lassan 128 tickes szerverek, vagy túl drágák?
"Egyáltalán nem buta kérdés. Sokszor látjuk ezt a kérést. A probléma igazából ott van, hogy a legtöbb játékos csak vesztene a 128 tickkel, mert nem tudják tartani a lépést. Szóval el kéne különíteni a játékosokat, ami sokkal hosszabb sorbaálláshoz vezetne... Bár lehet, hogy megéri."
Mikor érkezik a Panorama UI, nem arról volt szó, hogy tavaly már meg kellett volna kapnunk?
"Azt mondtuk, hogy erre koncentrálunk 2017-ben és tényleg ezt tettük. Nem mondhatok pontos időpontot, mert szinte biztos, hogy nem tudnánk betartani és felidegesítenénk az embereket. Ettől függetlenül még mindig prioritást élvez és az egyik legfontosabb fejlesztésünk. Ha kész lesz azonnal megkapjátok ezt garantálhatom, nem fogunk rajta ülni."
Még mindig nem akarjátok unbannolni az iBuyPower-es srácokat?
"Nem változott az ügyben a gondolkodásunk. Sajnálom, tudom, hogy ezzel nem leszünk népszerűek a közösségben."
Engeditek valaha a csalóknak, hogy fellebbezzenek egy-egy ban után?
"Nem. A csalás nem oké, ha pedig visszaengedjük őket az egész közösség színvonala csökken."
A jövőben kaphatunk custom HUD-okat?
"Nincsenek ilyen terveink. Nagyon nehéz kiegyenlíteni a játékteret a különböző HUD-okkal."
Javulni fog a menü lagg a Panorama UI-val?
"Ne mond el senkinek, hogy én válaszoltam, de teljesen megoldja majd a laggot"
Hányan dolgoznak a CS:GO-n és milyen irányba tart most a fejlesztés?
"Körülbelül 35 ember dolgozik a CS:GO-n. Az ütemtervek nehezek a Valve-nál, a közösségnek elmagyarázni őket pedig elképesztően nehéz. Van ötletünk, hogy merre akarjuk továbbvinni a játékot, de lehet, hogy jön valami újdonság holnap, ami miatt váltanunk kell"
Az ALT+Tab késleltetést mikor oldják meg?
"Ez nem egy olyan probléma, amit megtudunk oldani. Ha windowed fullscreenben játszol eltűnik a lag."
Mit gondolsz a FaceIT-ről és az ESEA-ról
"Szerintem király, hogy vannak tőlünk független szolgáltatások is, amik más élményt adnak ugyanazon felhasználóknak."
Eddig mi volt a kedvenc munkád?
"A VACnet volt eddig a legjobb, elképesztően jó látni, hogy mennyire jól működik."
Ezek voltak az AMA legérdekesebb kérdései, amiből azért jó pár dolgot megtudtunk és jó érzés, hogy több hónap után végre válaszokat kaphattunk még akkor is, ha nem mindegyiknek örülünk. Összesítve tehát a Panorama UI-n még mindig "gőzerővel" dolgoznak, míg a 128 tick nem egy halott ötlet és a jövőben lehet, hogy két részre osztják ezzel a játékosbázist. Reméljük, hogy erre nem kell újabb egy évet várnunk.
A kérdéseket összegyűjtve, angolul az alábbi linken találjátok