5 dolog, amit nem szerettünk a FIFA18-ban

5 dolog, amit nem szerettünk a FIFA18-ban

Lassan bejelentik a FIFA19-et, mi pedig visszanéztünk, hogy mit nem szerettünk a széria legutóbbi darabjában.

Hamarosan itt a június, ami azt jelenti, hogy várhatóan érkezik a FIFA széria legújabb darabjának, a 19-nek a bejelentése, a nyár végével pedig lezárul a teljes FIFA18 éra és a következő játékba lépünk. Most, hogy már jó háromnegyed éve lehet nyúzni a FIFA18-at, úgy döntöttünk, hogy megnézzük, hogy melyek voltak a legkritikusabb pontok a játékban és mik azok, amelyeken jó lenne, ha javítana az EA a következő kiadásra. Nézzük is a listát!

Online és Offline is érzékelhető delay a játékban

Aki több éve játszik a FIFA sorozattal, az tudja milyen, amikor a játék makulátlanul fut és mindig minden akkor történik, amikor az ember akarja és lenyomja a gombot. Az idei év sem indult másképp, ám ahogy telt az idő és érkeztek az újabbnál-újabb frissítések, úgy romlott a FIFA állapota. Sokszor az ember ONLINE WL-en azt érzékeli, ellenfele teljesen más játékkal játszik, hisz az ellenfél úgy fut a labdával, fordul, cselez, lő mintha másik dimenzióban lenne, nálunk pedig ólomlábakon mozognak a játékosok, és semmi nem akkor történik, amikor akarjuk.

A FIFA e-World Cupra való kijutás lebonyolítása

Mivel az e-World Cupra csak FIFA Ultimate Team játszásával tudunk kijutni, elengedhetetlen, hogy rendelkezzünk az elérhető legerősebb kerettel, ha szeretnénk bármiféle eredményt is elérni. Igen ám, de, hogy ez meg is valósuljon, rengeteg idő (hétvégente 40 meccs) és annál is több befektetett pénz szükséges. Persze megesik az is, hogy 5000 ezer emberből 1-nek szerencséje van és az adott pakkból kinyit egy értékes játékost, amivel már tud olyan csapatot építeni, ami fel veszi a versenyt a nagyokkal, de erre nem lehet alapozni. Egyszerűen nem biztosított a játék egyenlő feltételeket a selejtezők folyamán.

Az új védekezési mechanizmus

Igen, valóban élethűbb lett a játék. Nem csak az van, hogy lenyomva tartok egy gombot és a játék automatikusan leköveti az ellenfél mozgását. Itt már el tudunk "szállni" egy-egy lövőcselre, mellé tudunk szerelni, ha nem megfelelő ütembe nyomjuk a szerelést. Ezzel még nem is lenne probléma, de miért hátrál be a védelem még akkor is, ha az egyéni taktikánál a csapat letámadást adott esetben 100-ra,  és az agressziót is 100-ra teszi az ember?! Megfigyelhető egy labdatartós ellenféllel szemben, ha sokat passzol a térfelünkön, akarva-akaratlanul a védelmünk behátrál. Ilyenkor következik egy gyors bepassz a 16-oson belülre, ellenfelünk lefordul, lő és már csak imádkozhatunk, hogy a kapusunk védeni tudjon. Nem lehet mit csinálni, így van megírva a játék, nem tudja az ember felhozni a védelmet. Persze vannak trükkök, hogy meccs közbe benyomjuk a les taktikát és fellép a védelem, de ha ezt rossz ütembe teszi meg az ember, máris 3 támadóval találja szembe magát a kapusunk 0 védővel.

A draft statisztika

Az első osztály megnyerésért 15.000 coint kapunk, ami valljuk be, édes kevés, de még nem is ez esik rosszul az embernek, hanem az idei DRAFT statisztika. Egy draft belépő ára 15.000 coin, és ha meg is nyerjük (amihez 4 győzelem szükséges az adott csapattal, ami összeállítottunk) az esetek 90%-ában még a draft ára sem jön vissza a kinyitott pakkokból. Teljesen ellehetetlenítették az embert, hogy a jobb játékosok megvásárlásához szükséges coint győzelmekkel érjük el.

A pakkokban található játékosok

A fenti pontokban szó volt arról, milyen nehéz is összeszedni a FIFA coinokat. A FIFA18 abszolút nem ehhez mérten szabta meg a pakkok árát, amiből játékosokat nyithatunk. A FIFA 18 legdrágább UT csomagja a 125 ezer zsetonba kerülő Ultimate Pakk. Az esetek zömében a benne lévő játékosok 3/4-e értéktelen és használhatatlan. Az ára szinte soha nem jön vissza, ezért kétszer is érdemes átgondolni, biztos szeretnénk-e erre költeni a nehezen megszerzett zsetonjainkat. Akarva, akaratlanul, (de inkább az előbbire szavazok) olyan algoritmusok alapján dolgozik a rendszer, amely miatt nagyon-nagyon ritka, hogy értékest játékost nyit valaki, ami pedig nélkülözhetetlen a versenyzéshez. Röviden leegyszerűsítve, pay-to-win lett a játék.

A cikk elkészítésében Mokos "mokosg" Gábor, korábbi FIFA vb ezüstérmes játékos segített nekünk.

KÖVESS MINKET A FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!