Fontos tudnivalók Pyke képességeiről, amik nem jönnek át a videókból!

Fontos tudnivalók Pyke képességeiről, amik nem jönnek át a videókból!

A videó és a képességek ugyan nagyon látványosak és OP-nak tűnnek, de van pár fontos apróság, amit nem árt tisztázni az új hős kapcsán.

Tegnap végre megjelent a Pyke bemutató is, ahol a képességeit videókkal illusztrálta a Riot Games. Ehhez hasonló assassin supportot még nem igazán láttunk a játékban, sok félreértés is keletkezett emiatt, hogy hol lenne a helye a pályán. Bár kipróbálni még nem lehet PBE-n sem, de első ránézésre, az orvgyilkos mivolta mellett ez még mindig egy támogatónak néz ki, abból is az egyik legpapírabb fajta.

Valóra vált ADC rémálom, megérkeztek Pyke képességei! - videó

damilosK | 18/05/14 19:45 4 napja érkezett meg az új hős előzetes videója. Most egy újabb trailer mellé pedig már a képességeit és megkaptuk, és bizony a korai találgatások tökéletesek voltak, tényleg egy támogató hős kapunk. Végre eljött a várva várt nap, amikor kicsivel többet tudhatunk meg az Idézők Szurdokának legújabb hőséről.

A videók nagyon látványosak és elsőre valószínűleg mindenkit az újdonság varázsa ragadt magával, de most, hogy kicsit lehiggadtunk, nézzünk meg pár fontos tudnivalót, ami felett könnyű elsiklani. Először is kezdjük Pyke pozíciójával, vagyis miért lesz leginkább support. Ha megfigyeljük a képességeit, a négyből kettő CC. A Q-ja (Bone Cleaver) azonnal használatra egy rövidebb távú lassítást alkalmaz, ha pedig feltöltjük, akkor egy hőst vissza tud rántani, feltéve ha eltaláljuk vele, hasonlóan Swain passzívjához és E-jéhez. 

A W-je (Ghostwater Dive) a közhiedelemmel ellentétben nem csak a folyóban használható, hanem a pálya egészén, ilyenkor rejtőzködni kezd, tehát ha elég közel megyünk hősökhoz, vagy control wardokhoz, akkor bizony lebukunk. Mindeközben bónusz mozgási sebességet is kapunk, de ezen kívül semmi mást, tehát ez a képesség önmagában semmit nem sebez. Leginkább a hatékony roamolások szempontjából lesz hasznos, hiszen viszonylag gyorsan tudunk ellátogatni midre, ráadásul rejtőzve, hogy ott a CC-nk segítségével megindítsuk a midesünket.

Az E-je (Phantom Undertow) már érdekesebb. Pyke dash-el egyet egy adott irányba és egy fantomot hagy maga mögött, ami egy kis idő után visszaugrik hozzá, minden ellenséget sebezve és elkábítva. Játékon belüli működését leginkább egy Shen E-hez lehetne hasonlítani, csak ezt is késleltetve. A fantom visszatérése közben ugyanúgy tudunk mozogni, tehát akár Flash-el is javíthatjuk esélyeinket, hogy valakit kábítsunk, de ez is késleltetett CC.

Végezetül az ulti (Death from Below), ami miatt sokan gondolják, hogy máshol is megállja a helyét egy kissé csalóka. Míg a videón jól néz ki, hogy Pyke ide-oda ugrál, azt nem szabad elfelejteni, hogy ez elsősorban egy kivégző képesség, ami a már alacsony HP-n lévő ellenfeleket szedi ki. Ha egy hős is meghal az ulti alatt, akkor az utolsó szövetséges hős, aki beleütött asszisztként, ugyanúgy megkapja a gyilkosságért járó pénzt és elismerést. Ez boton is hatásos lehet, mivel a képesség a HP-t nézi és mint olyan, figyelmen kívül hagyja a pajzsokat, tehát Janna is büntethető vele. Ha valakinek már csak pár szász HP-ja van, hiába kap egy 500-as pajzsot, ugyanúgy meghal azonnal.  Ez is a támogató jellegét segíti elő a hősnek azzal hogy már elsősorban egy assassin, a célja mégis a csapattársak megindítása. 

A legfontosabb rész pedig a passzív, (Gift of the Drowned Ones). Ez segíti elő leginkább az orvgyilkos mivoltát a karakternek, ugyanis apróságnak tűnhet, de nagyon fontos, hogy Pyke nem kaphat bónusz életerőt semmiből. Sem rúnából, sem tárgyakból, helyette minden bónusz HP-t sebzéssé alakít. Emiatt láthattuk azt a tegnapi videókban, hogy milyen hatalmas sebzése van supportként is, cserébe viszont nagyon törékeny lesz, hiszen HP-t maximum a szintjei után kap. Ezen kívül a videóban látott, bokorban visszatöltődő gray health, csak a hősöktől kapott sebzésekre vonatkozik. Tehát, a dzsungelben a szörnyek ellen szintén nem érne semmit.

Összességében tehát azt mondhatjuk, hogy kisebb harcokban elég jó egy célpontos sebzése van, viszont waveclearje nem sok, CC-je annál inkább. Mivel nem tud tankosodni sem, ezért kétséges, hogy bárhol is megállná a helyét egyedül, a dzsungelben elég hamar elolvadna, és lassan takarítja a táborokat. Topon valószínűleg úgy szintén alulmaradna a tankokkal szemben, miden pedig egész egyszerűen a tornyához lenne ragasztva waveclear hiányában és a késleltetett képességek miatt is, így marad a támogató szerep. Biztosan lesznek olyanok, akik ki fogják próbálni őt máshol is, amint elérhető lesz, de ha csak nem derül ki valamilyen újabb fontos részlet vele kapcsolatban, nem valószínű, hogy máshova vinnék.

Pyke célja az early game megnyerése, ilyenkor tud igazán elszabadulni, ahogy azt egy interjú során EndlessPillows és Reav3 is elmondták.

"Ő egy nagyon hagyományos orvgyilkos, aki szeretné megnyerni az early game-et és ösvényelőnyt akar, átvéve az irányítást a térképen. Pyke célja, hogy minden ösvény tartson tőle, beleértve a dzsungelt is, ha összefutsz vele egyedül, akkor jó eséllyel meghalsz. A meccs korai befejezése a cél nála. Azonban ha hátrányba kerül és a játékosok folyamatosan csapatharcokat erőltetnek, akkor ugyanúgy tud támaszkodni a támogató mivoltára."

"Pyke nagyon jó támogató a carry fókuszú játékosok számára, de remélhetőleg nem csak nekik. Azoknak is jó választás lehet, akik szeretik egy duo ösvény dinamikáját általánosságban. Eddig nem nagyon volt lehetőségünk ilyet alkotni, így most szerettünk volna egy olyan hőst, aki ahelyett, hogy az ADC-jét buffolná, hogy az mindenkit kicsináljon, inkább besegít abba, hogy minél több embert öljenek meg együtt."

Pyke nagy valószínűséggel a 8.11-es patch során fog megjelenni.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



Közvetítések