Hirdetés

A játék talán két legerősebb lapja érintetlen marad - lesz ennek hatása?

A Warlock DK és a Paladin legendary -a nerfek után- talán a játék két legerősebb lapjai lesznek, ha eddig nem voltak azok. De miért van ekkora hegemóniájuk, illetve a Tier1-ben tudják-e tartani a kasztjukat?

Hirdetés

Tegnap este végre kiderült, hogy milyen lapokra vár gyengítés. A leginkább érintett kaszt, a Warlock és a Paladin volt, hiszen a nerfek ezek legerősebb archetípusait célozták meg. Viszont Gul'dan és Uther két, talán legerősebb lapja érintetlen maradt. Sunkeeper Tarim és Bloodreaver Gul'dan nem került a listára, pedig nagyon sokan szerették volna, ha ott vannak. Mindentől függetlenül, a nerfek rendben vannak, abban biztos vagyok, hogy alapból jó irányba terelik a dolgokat. A kérdés az ebben a pillanatban, hogy a Pala és Lock nerf elég lesz-e ahhoz, hogy letaszítsa őket a meta képzeletbeli trónjáról? Ebben a cikkben arról lesz szó, hogy a két fentebb említett lap miért olyan iszonyatosan erős és meghatározó.

Sunkeeper Tarim

Ez a kártya a játékon belül talán a legdurvább tempó változtatásra képes. Ha tele az oldalunk kis lényekkel és nyerésre állunk, akkor Tarim letételekor még előrébb kerülünk. Ha az ellenfél-nek nagyobb lényei vannak, akkor jöhet Tarim és máris máshogy néz ki a dolog. Csak példaképpen. Az ellenfélnek van mondjuk egy 10/10-es lénye a páston nekünk meg kinn csücsül egy darab 1/1-es Silver Hand Recruit. Ha az ellenfél arcra megy és a következő körben mehet Tarim, akkor nekünk lesz egy 3/7 és egy 3/3 lényünk, az ellenfél oldalán pedig ott lesz egy 3/3. Ez még egyébként egy kis példa, lehet sokkal több tokenünk és akkor a helyzet még rosszabb. De visszatérve, egy üres páston, ha ott figyel egy 10/10, nálunk meg egy 1/1, akkor az lehet helyes lépés, ha a 10/10 leüti a dude-ot, hiszen így körbe lehet játszani Tarimot. Illetve a lap ereje abban van, hogy ott van rajta egy Taunt, nomeg a 3/7-es stat is sokat segít. Ebben az esetben, hiába volt az ellenfélnek 3 lénye, ha nincs nála leszedés, akkor a statváltozáson kívül még tradelni is kell három lényt, hogy hozzáférjen az ellenfél arcához. Ezt akármikor meg kellett csinálnom 'Hearthstone karrierem' során, -valahogy mindig sírt a lelkem. 

Azzal, hogy Tarim marad olyan, mint volt, azt hiszem a Paladin, mint kaszt, nem megy sehova. A hangsúly, szerintem, majd áttevődik az Odd és a Murloc Paladinra, amibe még mindig megvan gyakorlatilag minden erő. Az Odd esetében a Call to Arms eddig se zavart vizet, a Murloc verzióban meg sokat nem változtat.

Bloodreaver Gul'dan

Ha megnézzük a Deathknight kártyákat, akkor ez egyértelműen a legerősebb, klasszisokkal jobb, mint akármelyik másik 'lovag'. Sőt, megkockáztatom, hogy figyelembe véve a létező Lock archetípusokat, talán a mostani Standard lapgyűjtemény legdurvább lapja ez. Gyakorlatilag nem lehet kivédeni semmivel, ha hullottak el démonok a játék során, akkor mindenképpen hoz majd vissza valamit, ami persze tempóváltozás. Emellett a megváltozott hősképesség egyszerűen beteg. Csak összehasonlításképpen: a Druid DK is hasonló, de az vagy üt hármat, vagy gyógyul hármat, illetve még arccal le is kell venni, azt amit célzunk. Ezzel szemben Gul'dan csak 'rámutat' valamire, az kap egy pofont, mi pedig gyógyulunk. Ez a képesség egy idő után átváltozik győzelmi feltétellé, ami már magában is nagyon durva.

Egyben nézve a dolgokat azt hiszem a Lock hátrébb szorul, annak ellenére, hogy a DK nem gyengült semmit. Szerintem a 6 manás Lackey és 4 gyógyításos Dark Pact együtt lesz olyan hatással az paklira, hogy amiatt kiesik a Tier 1-ből. Ezen pedig a Bloodreaver sem tud segíteni. Persze ez csak szubjektív gondolat.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Ezeket olvastad már ?