Tényleg kell skill alapú MM a játékba?

A felvetés alapja egy olyan Matchmaking, ami figyelembe veszi a játékosok képességeit, és közel azonos tudásúakat sorsol egymás ellen.

Míg a játék indulásakor +/- 4 tier eltéréssel sorsolták össze a tankokat, azaz egy tier IV-es A-20 simán összefuthatott egy tier VIII-as Királytigrissel, addig mára a +/- 2 tier eltérés vált elfogadottá az összes tanktípus esetében, de a játékosok egy része továbbra is +/- 1 tier eltérést és/vagy képesség alapú Matchmaking-et szeretne. Cikkünkben bővebben utóbbival foglalkozunk majd.

Mi az alapelképzelés?

Ha adott 30 játékos, akik közül 10 vörös, 10 citromsárga, 6 zöld, 2 kék és 2 lila, akkor mindkét csapatba kerül 5 vörös, 5 citromsárga, 3 zöld, 1 kék és 1 lila játékos, így a csata sokkal kiegyensúlyozottabbá válik, mintha egyik csapatba csak a jók kerülnének, míg a másikba csak a rosszak.

A legáltalánosabb problémák a skill alapú Matchmaking-gel

Hosszú várakozási idő

Ha azt vesszük alapul, hogy a jelenlegi MM figyelembe veszi a tank típusokat, és eszerint egyensúlyozza ki a csatákat, akkor a megegyező képességű játékosok egy plusz feltételt jelentenek a csaták kialakításánál, ami egy egytől tízig terjedő skálán igencsak megosztja a játékosbázist, tehát az MM-nek várnia kell addig, amíg egy 30 fős csatánál mindkét oldalon megtalálja a hasonló képességű és hasonló tankkal rendelkező játékosokat. Azt, hogy mégis milyen gyorsan talál megfelelő összeállítást, a játékosbázis nagysága határozza meg, ami függ a naptól, napszaktól, időjárástól és számos egyéb tényezőtől.

Egyenlőbbek az egyenlők között

Minden eszközt meg kell ragadnod ahhoz, hogy egy veled hasonló képességű játékossal elbánhass, ami azt eredményezi, hogy a csatákban szinte kizárólag az aktuális meta legjobb tankjai kapnak helyet, amik prémium lőszert és fogyócikkeket használnak, sőt, vélhetően egyéb lehetőségeket is meg kell ragadni a győzelem érdekében, mint például a kötvényért vásárolható fejlesztett felszereléseket és harci utasításokat. Ennek mindössze az a magyarázata, hogy egy veled egyszintű ellenféllel csak akkor bánhatsz el, ha végső soron az erőviszonyok mégsem kiegyenlítettek, és tiéd az erősebb tank. Ez a tendencia nagyon jól megfigyelhető a Rangsorolt csatákban, ahol a játéktudás közel azonos és senki se meri megkockáztatni az arany lőszer nélküli játékot, mert különben valószínűleg visszaesne a ranglistán.

Túl kiegyensúlyozottá válnak a csaták

Az átlagos random csaták azért működnek jól, mert két igencsak erős érzelmet képesek kiváltani az egyszeri játékosból. Egyrészről ott az eufórikus örömmámor, ha sikerült kilőni 6 tankot vagy egy esélytelennek tűnő szituációból megfordítani a csatát, másrészről ott a düh és a harag, ha egy agyalágyult csapatot kapsz, és emiatt elkalapálnak téged. Bár egy skill alapú MM esetében is lehetnek kimagaslóan jó köreitek vagy épp nem végződhet egy mérkőzés 15:2-re, de általánosságban elvész a varázs, -ami motivációt ad ahhoz, hogy játssz még egy és még egy kört a játékkal.

Mi az a skill?

Végül pedig felteszem a kérdést, hogy a World of Tanks-ban mi határozza meg a játéktudást? Adott az effi, a WN7 és a WN8 értékek, amik közül mindegyik igencsak meghatározó volt a WoT történelme során, de napjainkban már csak a WN8 számít relevánsnak. Megint mások az átlagsebzésre vagy kombinált sebzésre esküsznek, de ott van még a WG-féle értékelési rendszer is, amit úgy gondolom nagyon kevesen vesznek figyelembe. Visszakanyarodva a kérdésre, a World of Tanks "skill" meghatározásához valószínűleg egy speciális ELO értékelésre lenne szükség, ami a legszükségesebb szempontok figyelembe vételének megfelelően változna.

Ti el tudnátok fogadni egy ilyen rendszert, vagy ragaszkodnátok a WN8 alapú besoroláshoz?

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



World of Tanks - Ismerd meg a WZ-111 5A tankágát

Használd ki a normál járművekre szóló kedvezményeket, a küldetéseket és a különleges ajánlatokat, hogy meghódítsd a kiegyensúlyozott WZ-111 model 5A vezető kínai nehéztank-ágat.