A mester maga mögött hagyva a Metal Gear sorozatot egy igazán újfajta élményt nyújtó játékkal fog megörvendeztetni minket.
Egészen durva belegondolni, hogy Hideo Kojima 28 éven keresztül írta, rendezte és csapatával karöltve fejlesztette a Metal Gear Solid különböző részeit, amik számtalan mai játékost láncoltak hozzá és láncolnak mind a mai napig a PlayStation konzolhoz. Ám az évek során sajnos elmérgesedett a viszony közte és a széria kiadásáért felelős Konami között: ezért fogta a sátorfáját, a legjobb munkatársait, összebútorozott a Sony-val, és saját stúdióját megalkotva a Death Stranding elkészítésébe kezdett.
Kojima nem sokat teketóriázott, és legújabb játékának főszereplőjévé azt a Norman Reedus-t tette, akit sokan jól ismerhetnek a Walking Dead szériából. Bár elképesztően örültünk az első előzetesnek, Kojima hozta a formáját és sokkal több kérdést vetett fel vele, mint amennyit megválaszolt.
Azt azért elárulta, hogy a Metal Gear-hez hasonlóan legújabb alkotása is egy adrenalindús akciójáték lesz és nem csak ebben fog hasonlítani a már jól ismert szériához. Ugyanakkor minden konkrétum említése nélkül azt is leszögezte, hogy a műfajtól merőben eltérő elemek is helyet fognak kapni benne, –bármit is jelentsen majd ez a gyakorlatban.
A Tokyo Game Show alkalmával azt is megígérte, hogy a Death Stranding igazi kapcsolatot fog kialakítani a játékosok között, amiben a játékon belül katonai vezetőként –és egyben főgonoszként– megjelenő Mads Mikkelsen, és az öltönyös Guillermo del Toro is segíteni fog. Lényegében egy online elemekkel operáló, nyitott világú játékot fogunk kapni, amivel Kojima állítása szerint meg fogják újítani az akciójátékok műfaját.
A Sony-val való szoros együttműködés következtében természetesen a játék maximálisan ki fogja használni a PlayStation 4 Pro-ban rejlő erőtöbbletet, úgyhogy a premier előttig még lesz időnk egy 4K-s felbontású és HDR technológiát rendesen támogató képernyő beszerzésére. Útközben az is kiderült, hogy a Death Stranding alatt a Guerilla Games játékmotorja fog duruzsolni, ami az elképesztően gyönyörű Horizon Zero Dawn látványvilágáért is felelt.
Kojima legújabb alkotása már ennyiből is látható, hogy egy igazán vizuális megvalósításokkal rendelkező darab lesz, ami a Blizzard által már jól bejáratott 'easy to learn, hard to master' elvet fogja követni; azaz könnyen bele lehet majd tanulni, de igazán elmélyülni benne nem kevés idő lesz. És bár több helyen igencsak komoly hangvételű játék lesz, azért a humort sem fogja majd megvetni, ha a helyzet ezt lehetővé teszi.
A történetvezetése is különleges lesz, amit mi sem bizonyít jobban, mint hogy Kojima megmutatta Mads Mikkelsennek a teljes sztorit, aki rendkívül bonyolultnak találta és több helyen elveszett benne, pedig már nem kevés történetet olvashatott. A mester nemrégiben azt is elárulta, hogy a Death Stranding központi eleme az élet és a halál lesz, ami azt is magával hozza, hogy ha meghalunk a játékban, attól még nem lesz vége a történetnek.
Halálunk után ugyanis egy víz alatti világba kerülünk, ahol FPS-nézetben szellemként járva szedhetjük majd össze elhagyott tárgyainkat. További fontos szerepet kap majd a Timefall nevet kapó, játékon belüli esőzés, amitől a szereplők rendkívül gyorsan tudnak öregedni, és a növények is pillanatok alatt megnőnek.
Szerencsére már nem is kell sokat várnunk az újabb információs adagra, hiszen Kojima belengette, hogy az idei E3-ra egy új trailerrel készülnek, aminek a végén reményeink szerint egy megjelenési dátum is szerepelni fog.