Hogyan változtatta meg az Astralis a gránátmetát?

Hogyan változtatta meg az Astralis a gránátmetát?

Az Astralis felemelkedésének egyik legfontosabb eleme a gránátmeta átalakítása volt. Bemutatjuk, hogy miben hoztak változást.

Nagyon sok dologgal magyarázható az Astralis idei feltámadása és az, hogy hogyan kerültek hirtelen mindenki elé. Egyrészt, nyilván fontos körülmény, hogy Magiskre cserélték Kjaerbye-t, és emiatt valamelyest nőtt a lehetőségek tárháza. Az érkezése után röviddel úgy döntött a gárda, hogy sokkal rugalmasabban játszanak majd: több változatossággal és körközi hívással, ugyanis sokszor kiszámíthatóak voltak. Egyéni formában is jelentős javulás történt, bár jó kérdés, hogy az meddig fenntartható. Másrészt, olyan apróságokkal növelik az esélyeiket minden egyes körben a győzelemre, mint az okos gránáthasználat. Az utóbbi versenyeken számtalanszor dicsérték az elemzők, hogy milyen sok sebzést osztanak ki HE-kkel és milyen jó időzítéssel dobják őket. Nem is beszélve arról, hogy milyen taktikákat dolgoztak ki ezek köré, melyekkel simán szerezhetnek nyitófrageket, vagy könnyebben foglalhatnak vissza egy lerakót. Most ilyen helyzeteket mutatunk meg Elmapuddy videójának segítségével.

Az Astralis gránáttaktikáit három részre bonthatjuk. Az első az olyan használatot fedi le, ahol többet dobnak egy helyre azzal a céllal, hogy megöljenek valakit, vagyis stackelik őket. A második inkább az eszközök visszatartására és a sebzésosztásra teszi a hangsúlyt, hogy a visszafoglalásoknál vegyék hasznát. A harmadik pedig a HE előtérbe helyezése más gránáttípusokkal szemben. Nem szaporítom tovább a szót, vágjunk bele!

A szövegközi linkekre kattintva az említett videó nyílik meg, időzítve a megfelelő részlethez.

Gránát stack

A legelső példán azt láthatjuk, hogy az Astralis játékosai a kör elején megérkeznek banánba, a FaZe molotovjait kikerülve, bedobnak két HE-t a sarokra, és ezek szinte azonnal megtalálják NiKo-t. Egy rendkívül gyakori AWP-s hely az a sarok, sőt, ez a HE-kombó sem új dolog, de egyáltalán nem számított a FaZe arra, hogy eszük ágában sem lesz a farakáshoz menni ellenfeleiknek, hanem inkább kiszedik NiKo-t onnan, mielőtt továbbmennének. Fontos részlet, hogy Magisk először odadobja kocsi vagy palánk elé a molotovot, ami megakadályozza a CT-k agresszív kitámadását a banánkontrollért, majd letart, hogyha esetleg eloltanák és mégis kitolnák a védők, akkor megmenthesse a társait tőlük.

Annyira azért mégsem bejáratott dolog ez a HE-stack, hiszen a Liquid egy jóval egyértelműbb helyzetre sem tartott magánál kettőt. Fordított helyzetet láthatunk, ezúttal device a védő AWP-s, aki erre a sarokra vonul vissza valamelyest előrébb tolt pozíciójából. Igen gyakori, hogy miután valakit elüldöznek a fal vagy a kocsi mellől, akkor itt áll meg, hogy elcsípjen egy fraget a halála vagy a teljes visszavonulás előtt. Ha a Liquid ki tudta volna szedni HE-vel egy ilyen szituációban device-t, azonnal van egy nyitójuk, és bent vannak, mire átzár Xyp9x mellé gla1ve. Ehelyett device nem csak meg tudott lógni, de még fragelt is később.

Az első példánál is említettem, hogy Magisk eldob egy molotovot, ami azt a célt szolgálja, hogy az ellenfél ne legyen túl agresszív a kör elején. Azonban vannak játékosok, akik az AWP-vel fittyet hányva minderre, csak azért is kipeekelnek, vállalva a kockázatot, hogy az életük felébe kerül legalább. Az Astralis-nak erre is van egy egyszerű, de jó ötlete: dobjunk oda még egy HE-t! Jó időzítéssel, pontosan elég lehet ahhoz, hogy megölje a bátor AWP-st a túloldalon, akit a molotov már megsebzett, ez pedig azonnali emberfölényt jelenthet a T-knek.Akkor sem lehetünk biztonságban, ha visszavonultunk B lerakóra, ugyanis az Astralis ezidáig egyetlen egyszer mutatta be a taktikát, amivel az épp maga mögött füstölő játékost lehet megölni. A lényeg annyi, hogyha jó az időzítés, akkor a bedobott három HE végez az ellenfelünkkel. A felvételen is látható, hogy az időzítés miatt nem sikerült, de ha csak egy másodperccel korábban érnek oda vagy lassabb karrigan, akkor összejött volna.

A cikk a következő oldalon folytatódik.

Visszafoglalások

Két ragyogó példa is van arra, hogy mennyire okosan hasznosítható CT-ként néhány megmaradt gránát. Az elsőnél Dust 2 B lerakójára igyekeznek az Astralis játékosai, és odaérnek még a bombarakás előtt. Xyp9x azonnal megragadja az alkalmat, és a fakapun bedob egy gránátot a képen is látható dobozhoz, majd túrni kezdi a kapuban lévő füstön át a helyet. Mindeközben kissé megkésve, de jól megfontolva, device bedob a törésnél egy molotovot az alap pozícióra. Mi értelme is van ennek? Nos, mivel a két leggyakoribb plantpozícióra dobják az eszközeiket, elérhetik, hogy ne menjen le a bomba, ami érthető okokból a CT-k javát szolgálja.

Egyébként ha valakit érdekel az a molotov, amit device dobott, akkor az alábbi kép nyújthat hozzá némi segítséget. Valamelyest befolyásolja a végeredményt az, hogy pontosan ugyanott állunk-e vagy sem, de annyira nem számít; bőven elég, ha a doboz mellett állunk egy kicsivel és a jó helyre célzunk a kastély falán. Némi gyakorlással rá lehet érezni, hogy hol jó. Fontos továbbá megjegyezni, hogy ezt sima állóhelyzetből kell dobni. (Nagyobb méretért katt ide!)Hasonló visszafoglalási helyzetet láthattunk az Astralis-tól Mirage A lerakóján is. Amint meghallotta Xyp9x, hogy valaki plantolni próbál, odarepített egy szép HE-t a leggyakoribb pozícióra és megölte vele ellenfelét. Igaz, itt pont elkésett, mert lement a bomba, de így is villámgyorsan 2v1-et csinált a 2v2-ből, ahol TACO-nak két, egy irányból érkező CT-vel kellett megküzdenie.

Előbb HE, utána más

Gla1ve egyik új szokása lett, hogy vakító- vagy füstgránát helyett először HE-t dob, ha éppen visszafoglalni megy vagy visszavonul a lerakóra. Mivel a csapatban remek az összhang és a kommunikáció, ezért szinte azonnal tud bármelyik játékos így reagálni és komoly sebzést kiosztani hasonló helyzetekben, ám gla1ve az, aki feltűnően többször csinálja ezt az Astralis-ból. Az első példánál visszatérünk Infernora, ahol csak úgy özönlenek befelé A-ra a fránya T-k, miközben gla1ve könyvtárból érkezik feléjük. Mielőtt bármit is csinálna, gránátot dob rövidre, hiszen tudja, hogy ott vannak az ellenfelei, akiket Magisk tart fel homokból. Twistzz-nek nem volt sok HP-ja alapból, ő azonnal belehal, míg NAF-ot megsebzi annyira, hogy az első pár töltényből el is viszi.Hasonlóképp tesz B lerakón is, amikor futnak felé a támadók. Először a HE-t veszi elő, ami megöli a Xyp9x által lesebzett játékosokat, majd csak amikor biztonságba ér, akkor veszi elő a vakítót, hogy folytassa a mészárlást az anti-eco körben.

Végül, láthatunk tőle egy nagyon okos HE gránátot is, amihez az 1-es dobozok tetejére áll fel. Amint van információja arról, hogy a T-k már kocsi környékén lehetnek, átdob az épület felett egy gránátot, ami rögtön 50 HP alá viszi Twistzz-et. Miért is hasznos ez? Ha jobban megfigyeljük, ebben a körben csakis CZ-75-ök és kevéske eszköz állt a rendelkezésükre, ami azt jelenti, hogy minden egyes kiosztott sebzés kritikus lehet, hiszen pisztolyokkal kell harcolniuk nagyobb kaliberű fegyverek ellen.Jól látható tehát, hogy mennyire kreatívan használják az eszközeiket az Astralis játékosai, de ami még fontosabb, sok szituációra van egy előre kitalált forgatókönyvük, nem pánikolnak. A hatékony kommunikációnak hála, jól beosztják az erőforrásokat és még jobban hásználják ki őket a váratlan helyzetekben is. Remélhetőleg inspirációval szolgál más csapatoknak is, lévén a gránátmeta fejlesztése kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy ott tartanak a dánok, ahol.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!