5 elavult hős, akiktől szívesen búcsút vennénk

5 elavult hős, akiktől szívesen búcsút vennénk

Több mint 140 karakterből választhatunk már, –de valóban kell ennyi hős a játékba? Szerintünk pártól simán meg lehetne szabadulni.

Lassan 9. életévéhez érkezik a League of Legends. Ez azt is jelenti egyben, hogy akadnak eléggé elavult részei. Ez leginkább bizonyos hősökre értendő, akiknél nem történt érdemi változás. Amikor útjára indult –akkoriban még egy kis játékként– mások voltak az elvárások. Nem csak grafika terén, de játékmechanikában is. Ha megnézzük a régebbi hősök, netán a kezdő 40-et, láthatjuk, hogy messze nem voltak annyira összetettek, mint manapság.

Az új hősök dilemmája 120 felett: rontanak a játékon?

Aioween | 18/06/04 14:03Mindig felborul kicsit az egyensúly ha egy új karakter lép színre, mivel mindenkihez mérni kell, és a többieket is hozzá. Ez nehezebb feladat, mint elsőre tűnhet. Mindig amikor megjelenik egy új karakter a játékban, azonnal ráugrik mindenki. Nem csak a játékosok, hanem a fejlesztők is: mivel egy-egy új megjelenés rengeteg plusz feladatot is ró a játékkészítők nyakába.

Kevesebb volt a technikai lehetőség anno, –még olyan alap dolgok is kihívást jelentettek, mint Anivia passzív tojása, vagy a folyamatosan használható végső képessége. Azóta rengeteget fejlődött a játék, de bizonyos alkotóelemei valahogyan kimaradtak. Azt mindenképp meg kell jegyezni, hogy ez egy teljesen szubjektív vélemény, és a hősök kiválasztásánál nem feltétlenül a győzelmi, vagy választási arány volt a fő szempont. Sokkal inkább a karakter játékmechanikájának szórakoztató faktora –pontosabban annak hiánya–, illetve a nem túl "fun and interactive" játékmenet. Olyan karaktereket nem említek direkt, akikre köztudottan rework vár, mint Aatrox, Akali vagy Nunu, pedig Akalin kívül ők ketten is jó jelöltek lettek volna.

Első helyen mindenképpen Amumut emelném ki. Lényegi változás a karakter életében nem nagyon történt, pár ráncfelvarrás itt-ott, a rúnák kapcsán ő is kapott statmódosításokat, de ezen kívül nem sok. Számok alapján egyébként továbbra sem teljesít rosszul, 1,5%-os választási arány mellett 51,47%-os győzelmi aránnyal rendelkezik. A problémát nem is igazán ez jelenti, sokkal inkább a lehetőségei a játékon belül, amik eléggé korlátozottak, ha őszinték vagyunk. Van egy Q-nk, amivel be tudjuk hajítani magunkat egy csatába, lekötve egy rövid időre egy ellenfelet és ha van éppen ultink, akkor még 2 mp-re lekötünk embereket egy területen és ennyi. Ennyi tud a karakter. Nincsenek nagyon outplay lehetőségei, vagy bármilyen kreatív megoldás, amit igazán használni lehetne nála. Emellett az elején a kék erősítéstől is eléggé függ, bár az új Hunter's Machete ezen valamit javított. Ha már mindenképpen gyéríteni kellene a karakterek sorát –hogy kevesebb változó legyen–, számomra ő lenne az első akitől "könnyes" búcsút vennék.

Ha létezik unalmas ADC a játékon belül, az mindenképp Ashe. Attól függetlenül, hogy néha még mindig feltűnik a profik között –illetve egy időben tűrhető soft-counter volt Caitlynre–, a játéka eléggé egysíkú. Van egy W-nk, amivel kilométerekről tudjuk zavarni az ellenfelet, illetve folyamatosan lassítunk. Ezen kívül az E ugyan nagyon jó felderítésre, de egy közvetlen harcban keveset ér, a Q pedig egy aktiválható sebzésnövelő, de ugyanúgy támadunk. Az ultink kezdeményezésre nagyon jó és olykor a pálya másik felén is eltalálunk vele valakit, ilyenkor persze örülünk a fejünknek. Outplay szempontjából, vagy kreatív játék terén nála sincs sok lehetőségünk, megyünk, támadunk, lassítunk, ezt megtoldjuk a W-vel (Volley) és igazából ennyi. Nincs ide-oda csúszkálás és nagyon céloznunk sem kell sokat vele. Vannak ennél sokkal kreatívabb lövészek, amik mellett Ashe hiánya nem lenne annyira feltűnő.

A madárijesztő játékmechanika szempontjából az egyik legkevésbé interaktív hős a játékon belül. Hasznosságát nem kérdőjelezném meg, de egy 2,25 másodperces fear és még egy 1,25 másodperces némítás minden csak nem élvezetes az ellenfél számára. Mielőtt félreértenétek, nem az a baj, hogy túl erős lenne, csak egyszerűen nem segítő elő a kreatív játékot sem neki, sem ellenfelének. Az ultiján kívül ráadásul minden képessége point and click. Egy több mint 2 mp-es CC-nél úgy gondolom, hogy ez nem túl egészséges, hiszen semmilyen skill nem kell hozzá. Bemegyünk, kitoljuk a CC-nket, majd W-vel ráakaszkodunk az ellenfélre, és addig szívjuk az életerejét, amíg el nem fut, vagy meg nem hal. Az egyetlen szórakoztató eleme a karakternek talán az ultija, de az előtt is várni kell, nincsenek igazán gyors megmozdulásai. Ő egy régi kor maradványa, legyen szó éppen supportként, vagy netán dzsungelesként, egyik helyen sem maradna tátongó űr nélküle.

Ha valaki szereti nézni ahogy a játék magától alakul, és a saját meccsét "streamen" nézni, annak Heimerdinger a tökéletes karakter. Az ösvény fázis nagy része arról szól, hogy minden áron megpróbáljuk életben tartani a tornyainkat, és naphosszat toljuk az ösvényt. Persze ott vannak a rakéták, meg a kábít gránát, de a feladat nagy részét továbbra is a tornyok fogják elvégezni, amik fix helyen állnak, azokkal sokat nem tudunk tenni, amíg nem kapunk új jelzőt. Ráadásul az ulti is az alap három képességet erősíti. Persze jól néz ki a sok rakéta, meg a pattanó gránát, de összességében nem túl izgalmas a játékmenet. Gyors mozgású karakterekre kevés válaszunk akad, és leginkább a splitpush-hoz értünk. Topon és miden együttesen sem éri el az 1%-os választási arányt, nála még ez is indok lehet.

Ha valakinek égető szüksége lenne már egy reworkre, az mindenképpen Mordekaisar. Bár 2015-ben a VB-n nagyon elemében volt, azóta teljesen eltűnt a kitje pedig minden, csak nem élvezetes. Mindezek mellett számtalan hiba sújtja a képességeit, amik gyakran belerondítanak a játék élménybe. Nem mintha helyes működés mellett sokkal jobb lenne a helyzet. Az ultija nagyon izgalmas, hogy feltámaszt egy ellenfelet, vagy egy sárkányt, de ezen kívül nem túl interaktív. Van egy alaptámadás erősítő képességünk, amihez ráadásul hármat is ütni kell, egy nagyon rövid távú AoE képesség és egy pajzsunk, ami nem is igazán az, de néha gyógyít. A passzív pajzsos mechanikát mindenképp érdemes lenne megtartani, meg az ultit is, de jelen formájában sehova nem illik igazán.

Pár delikvenst még említés szintjén felsorolnék, akiknek a neve szintén felmerült, természetesen itt is leginkább az egyhangúságon volt a hangsúly, mivel a játékmenetük nem túl kreatív.











A fenti szempontok alapján ti kitől válnátok meg a játékban?

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



League of Legends - MSI: Kinek fog kedvezni az új patch?

Nagy ugrás vár ránk a tavaszi döntőkről az MSI-ra, két frissítés is érkezett mióta nem láttuk kedvenc csapatainkat. Nézzük kinek kedvez és ki veszítheti a legnagyobbat a 14.7 és 14.8-as patcheken.

League of Legends - Indul az MSI visszaszámlálás!

Nyakunkon a 2024-es League of Legends Mid-Season Invitational, a csapatok és mi is már tűkön ülve várjuk, hogy megkezdődjön az év első nemzetközi bajnoksága.