Elég volt a hatalmas változásokból, a Riot visszavesz a patch-ek méretéből!

Elég volt a hatalmas változásokból, a Riot visszavesz a patch-ek méretéből!

Minden második héten úgy érezhettük, mintha fenekestül fordult volna fel a játék, ami egyszerűen túl sok. A Riot is belátta ezt a hibát és változtatnak ezen.

Az idei patch-elési rendszer minden volt, csak nem követhető. Majdnem patch-ről patch-re olyan méretű változásokat kaptunk, amikre a korábbi években maximum a mid és preseason időszakokban volt példa. Mondani sem kell, ez elég követhetetlenné tette a játékot és a meta konstans változásban állt, szinte kéthetente. Az utóbbi fél évben nem volt olyan pozíció, ami nem változott volna meg nagyobb mértékben.

Kéthetente gyakorlatilag új játékot kapunk, tényleg szükséges ez?

Aioween | 18/06/04 12:28Nagyon elszaladt mostanság a ló a Riot Games-el. Egyik nagy patch-et kapjuk a másik után, új rúnák, új tárgyak, dzsungelfrissítés, hősreworkök és még lehetne sorolni. Lehet ezt egyáltalán követni? Nem mondunk azzal újat, hogy a League of Legends egy folyamatosan változó és frissülő játék.

Ebbe az új rúnák is beleszóltak év elején, majd jött két nagyobb mid változás a mana és tárgy frissítések után, új dzsungel, új ADC tárgyak, pajzsok átdolgozása és még várnak ránk a bruiser tárgyak, amik a top lane-t fogják megint felfordítani. Ez egyszerűen túl sok ilyen rövid időn belül és nehéz hozzá adaptálódni, főleg profi szinten, ahol a legkisebb tudáshiány is katasztrofális lehet. A probléma ezzel a rendszerrel leginkább az volt, hogy nem egy viszonylag nyugisabb időszakban adták ki egyben, mint a korábbi években, hanem hétről-hétre jöttek és fel sem igazán tudtunk eszmélni az egyikből, máris jött a másik.

Egy új posztban azonban nyilatkozatot tett a Riot Games Meddler személyében, aki elismerte, hogy ez az új patch-elési iram elég sok káoszt okozott az elmúlt időszakban, ezért vissza fognak térni a korábban már megszokott rendszerhez, igaz csak jövőre. E szerint megint a mid seasonben, vagyis a tavaszi és nyári szakasz közötti időszakban, valamint preseasonben, azaz év végén jönnek csak ilyen méretű frissítések.

"Azt reméltük, hogy minimalizálni tudjuk majd a patch-ek kizökkentő faktorát. Visszatekintve azonban az eredmény sokkal inkább egy folyamatos alkalmazkodást igényelt, semmint nagyobb stabilitást. Az a célunk, hogy az ilyen szintű változásokat ismételten egy-egy nagyobb csomagban hozzuk majd el nektek a jövőben."

A tavalyi évhez hasonlóan, idén már nem terveznek ekkora méretű újításokat egészen a VB-ig, vagyis mondhatni visszaáll kicsit minden a régi kerékvágásba. Azt azért hozzátette Meddler, hogy mindenképpen szeretnék csökkenteni az early snowball hatást, annak ellenére, hogy az új ADC tárgyak pont ezt segítették elő bizonyos karaktereknél, akik most újfent visszatérnek a metába.

Mindattól függetlenül, hogy soknak tényleg sok volt az idei év, azért a Riot pár hasznos dolgot is véghez vitt az elmúlt hat hónap során, beleértve a teljesen új rúnarendszert, az új szintezési rendszert, valamint a játékon belüli pénznem módosítását. Míg utóbbival nincs mindenki megelégedve és bizonyos szempontból talán tényleg nehezebb hősöket kifarmolni, mégis egy sokkal stabilabb és átláthatóbb gazdasági alapot nyújt a játéknak, ahol nem kell annyi felé figyelni.

Ezeknek a változásoknak köszönhetőn egy dolgot bizton állíthatunk, a League of Legends játék újabbnak érződik, mint az elmúlt években valaha, ekkora méretű újítást maximum a pályaváltáskor érezhettünk. Szerencsére ezzel a beismeréssel a nyári szakasztól kezdve egy kicsit lenyugodhatnak a kedélyek és a játékosoknak is több idejük és lehetőségük lesz hozzászokni az újításokhoz, mint eddig. Innentől a cél inkább a már bent lévő funkciók frissítése és javítása lesz, semmint teljesen újak bevezetése.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



League of Legends - Már a skineket is újrahasznosítja a Riot

Több támadás is érte a Riot Gamest a League of Legends közösség felől miután a játékosok "újrahasznosított" VFX elemeket fedeztek fel a PBE-re felkerült legújabb Tündérkirályság kinézeteken.