Feladás indításánál általában konkrét célunk van vele, ám ez nem mindig jön össze. A szavazás folyamata közben pedig végig frusztrált majdnem mindenki.
Olykor megesik, hogy egy mérkőzés nem úgy alakul ahogyan szeretnénk, és idő előtt kiakarnánk belőle kiszállni. Ez egy teljesen normális reakció, elvégre ki szeretne egy olyan játékban lenni, ahol úgy érzi, nulla esélye van győzelemmel távozni, és minden percet csak pazarlásnak érez.
Teszteld a memóriád a League of Legends-el - játékos videó
Ha azt gondolod, hogy jól ismered a játékot és jó a memóriád, itt az idő, hogy próbára tedd magad!
Szerencsére van erre lehetőségünk a feladásnak köszönhetően, de mivel csapatjátékról van szó, a döntés nem csak a mi kezünkben van. Hónapokkal ezelőtt a Riot már azt is bevezette, hogy akár 15 perc után feladhatunk egy Summoner's Rift mérkőzést; –igaz annyi nehezítéssel, hogy csak az egyhangú szavazás ment meg minket, míg 20 perc után már csak négy szavazat kell a feladáshoz. Attól most tekintsünk el, hogy a feladási próbálkozások hányad része jogos vagy sem, nem mindenkinek megy ugyanannyira jól egy-egy mérkőzés helyzetének megítélése. Végletek mindkét oldalon vannak: akad aki már egy-két hiba után is menekülne, más pedig akkor sem adja fel, ha már nincs bázisunk és az ellenfél 40-0-ra vezet.
Önmagában a szavazás meglétével nincs is baj, hiszen kell egy ilyen opció is a játékba, de a megvalósítás már más kérdés. Felmerült a játék fórumain egy új megközelítés, amiben elég sok lehetőség rejlik és kicsit csökkenthetné az ilyen helyzetek frusztráltságát, –nem beszélve a figyelemelterelésről. Miért is zavaró ez annyira?
Ha egy csapat eljut a feladásig, akkor ott már biztosan nincs valami rendben. Vagy összeveszett a komplett csapat, esetleg egy-két csapattag, és/vagy rosszul áll a szénánk, meg amúgy is, nincs már kedvünk benne lenni ebben a kutyaszorítóban. Ilyenkor normális, hogy a hangulat feszültebb, az emberek türelmetlenek és mindenki a saját akaratát szeretné érvényesíteni. Jelenleg a szavazást egy játékos indítja el, akinek a neve látható, így azt is tudjuk, hogy ő biztosan igennel szavazott. Ezt követően pedig a maradék 4, vagy AFK esetén kevesebb játékos is szavaz. Ugyan a neveket nem látjuk a szavazatok mellett, de a pontos szavazási arányt igen, ráadásul a szavazó fül a leadást követően is végig ott van a szemünk előtt és folyamatában látjuk, ahogy alakul a helyzet.
Ez rengeteg gondot szül: egyrészt fél szemmel a szavazást nézzük, másrészt ha nem úgy alakul a dolog, ahogy szeretnénk, már közben is idegeskedünk. Emellett a szavazatok száma is bőven befolyásolja a mi véleményünket, holott ez egy egyéni döntés kellene legyen. Ami még ennél is rosszabb, hogy emiatt további feszültség alakulhat ki: egyvalaki erőltetni kezdi a szavazás ilyen vagy olyan befolyásolását, majd kezdődik a bűnbak keresés, hogy ki szavazott például nemmel. A másik probléma, hogy az utolsó ember szavazata sokszor sordöntő lehet, őt is lehet így, vagy úgy befolyásolni.
De mi lenne, ha a szavazás eredményét nem látnánk, csak a legvégén? Itt akár több opció is felmerül, de jelenleg kb mindegyik jobban hangzik, mint a mostani változat. Az egyik kérdés, hogy látszódjon-e a szavazást indító személye, hiszen onnantól tudjuk, hogy vele már nem nagyon érdemes számolni. Fejben feladta, bár csodák néha vannak. A másik fontos részlet, még a szavazat arányának mutatása lehet, vagyis, miután lement a szavazás, lássuk-e azt, hogy hány ember szavazott igennel, vagy nemmel. Amennyiben mi indítottuk és látjuk, hogy mindenki más nemmel szavazott, legalább tudni fogjuk, hogy kár próbálkozni.
Az biztos, hogy mindegyik változaton sokat javítana, ha nem állna a szemünk előtt majd fél percen keresztül az a kis ablak a beérkező szavazatokkal. Kevesebben rage-elnének miatta közben, inkább a játékra koncentrálnánk és nem mások szavazatai alapján hoznánk meg a saját döntésünket.
Szerintetek javítana egy ilyen frissítés a mostani rendszeren?