A közösségi óriás oldalán majdnem kétszer annyi nézőt érdekel a Fortnite.
A Facebook már korábban ráment a gamer streamekre, sőt, még a CS:GO-s ESL Pro League közvetítési jogait is megvették, –ezzel azonban csúnyán mellényúltak a nézőszámok tekintetében.
Miért nem érdekel senkit a Facebook-os CS:GO közvetítés?
Továbbra is sok rajongó szemét szúrja az ESL Pro League Facebook streamje.
Most újra beerősítenek Zuckerbergék, és az fb.gg domainnév alatt elindították az új felületüket. Itt hasonlóan a Twitch-hez igazából bárki közvetítheti azt, ahogy játszik, amire úgy látszik, hogy elég nagy kereslet is van. E cikk írásának pillanatában 2,4 ezer Fortnite közvetítés fut, amit 138,6 ezren néznek. Ellenben Twitch-en jelenleg csak 77 ezer néző van. Közel fele a Facebookosnak.
A kék közösségi-óriás egy úgynevezett Level Up programmal akarja magához csábítani a feltörekvő streamereket, hogy aztán segítsenek nekik a minőségi streamek gyártásában, –és persze a pénzkeresésben is. Emellett a programban résztvevő játékosok hamarabb megkapják a közvetítőknek szánt újdonságokat is.
A Facebook most nagyon belehúzott, –igazából teljesen jogosan, hiszen napi szinten is (tíz)milliók fordulnak meg a Twitch-en, aki szinte egyeduralkodó a piacon. Mellette mindössze néhány kisebb oldal van, de a lila óriással szemben labdába sem tudnak rúgni. Ezzel a "rivalizálással" valahol nyerünk, hiszen mindkét felet arra készteti, hogy minél minőségibb oldalt készítsenek. Az a gondolat viszont még sokaknak merész lenne, hogy a Twitch helyett Facebookra megy fel a kedvenc streamerét nézni.
Az fb.gg oldal egyelőre még fejlesztés alatt van: az ígéretek szerint hamarosan mobil integrációt is kapunk, illetve javítanak az ajánlott tartalmak relevanciáján is.