Lassan 9. életévét is betölti a LoL, és –bár folyamatosan frissítik– a kor egyre inkább érezhető rajta. Mivel lehetne ezen javítani?
Kis indie cégként indult a Riot Games, mely továbbra is csak egy nagy játéknevet jegyez: ez nem más, mint a League of Legends. Pletykák már voltak egy készülő másik játékról, de konkrétumot még nem mondtak. Mondjuk van elég munkája a Riotnak a LoL kapcsán is, főleg mostanság. Az idei év egy igazi vesszőfutás volt eddig, –egyik nagy patch a másik után–, most pedig eljutottak arra a pontra, hogy egy kicsit lassítanak, átgondolják az eddigi változásokat és megpróbálják valahogyan kikalapálni a hibákat.
5 hőskinézet, mely ha ma készülne, maximum csak chroma lenne
Pár nappal ezelőtt elavult hősöket vizsgáltunk, most szétnéztünk a hőskinézetek között is.
Sokan kritizálják is emiatt a kiadót, –hogy a balance csapat nem ért a játékhoz, és hogy sokszor benéznek dolgokat. Persze a közösség gyakran kritikusabb, mint kellene és felfújnak néha dolgokat, de azt nem lehet nem észrevenni, hogy a játék elég kaotikus állapotban van jelenleg. Mi most azonban nem feltétlen ezekre koncentrálnánk, hanem a nagyobb, elsősorban korból származó problémákra, és hogy miként lehetne ezeken a területeken még jobbá tenni a League of Legends-et.Az első és talán legfontosabb lépés a technológia fejlesztése lenne. A Riot már így is sok újítást vitt bele, de az új generációs gépeket még mindig nem tudják érdemben kihasználni. Amikor a LoL megjelent, még nem ilyen hardvereken játszottunk. Azóta rengeteg fejlődés történt, a hézag pedig egyre érezhetőbb, –főleg más játékokhoz képest. Egy idő után a LoL akár olyan hátrányba is kerülhet, amiből már nehéz kimászni, anno a térkép frissítése is ezt a célt szolgálta.
Nem elég, hogy adaptálódni kellene az új technológiákhoz, de valahogy a régieken sem kellene elrontani a működést. Ezt nem egyszerű megvalósítani, főleg egy már meglévő rendszeren belül, ezért ezt egy-két patch-el nehéz lenne megoldani. A jobb technológia jobb fps-t, kinézetet eredményezhet, vagy akár még VR kihasználhatóságot is, vagyis egy új generációs játékot faragna a LoL-ból.A másik nagy rákfenéje a játéknak az még mindig az úgynevezett spagetti kód. Ez persze nem mindig fedi a valóságot, a működés pedig sokszor összetettebb és bonyolultabb, mint a mi szempontunkból tűnhet. Olyan faktorok is befolyásolják, amikbe bele sem gondolunk. Legjobb példaként talán Mordekaisert lehetne felhozni, de rajta kívül akad még pár problémás működésű karakter, mint Heimerdinger és hasonlók. Sok idegesítő bug kijavításával az általános játékélmény is sokat fejlődne.
Ha már karakterek: őket is színesebbé lehetne tenni és valahogy emberközelibbé. Az egyes események sok színt visznek a játékba, mint amilyen a mostani bilgewateri is, vagy korábban a Riven vs. Yasuo esemény. Ezekből, egyedi küldetésekből, esetleg egyéni hősfejlődéshez hasonló dolgok nagyban feldobnák a játék hangulatát. Tisztában vagyunk azzal, hogy a League of Legends nem egy történetalapú játék, de ennek a közösségnek is van –illetve lesz– egy olyan rétege, aki érdeklődik a hátterek iránt; aki kíváncsi arra, hogy miért lett egy karakter olyan, amilyen.
Nagy feladat lenne, de akár hőspecifikus, netán képességekre külön szabott miniküldetéseket is kaphatnánk kedvenc hőseinkre, egy amolyan külön történetmesélés mellett. Egyes küldetésekkel például képregény részleteket, képeket oldhatnánk fel, melyek interaktívabb módon fednék fel egy-egy karakter hátterét. Ezzel is valami pluszt szereznénk, esetleg út közben még jobban megismernénk kedvencünket, netán egy teljesen új hősbe szeretnénk bele.Az e-sport rengeteget fejlődött minden szempontból, legyen szó nézőkről, csapatokról, vagy egyéni játékosokról, de lehetne még ennél is többet tenni érte. Eddig is kaptunk újításokat, úgy mind a franchise rendszerű ligák, vagy mostani közvetítésbeli változások a Disney-nek köszönhetően akár tévére is vihetik a LoL versenyeket. A versenyek minőségét javítandó, kifejlesztették a Chronobreak eszközt, amivel vissza lehet pörgetni az időt egy hiba esetén, így nem kell remake, vagy ott van a 360 fokos közvetítés is.
Újdonságként például a nézőket jobban el lehetne meríteni a játékban azzal, hogy ők maguk választhatnák meg maguknak, hogy éppen mit szeretnének nézni a pályán. Ha valaki ADC main, az képes lenne csak a két lövész interakcióját figyelemmel követni. Több adatot is adhatnának a nézőknek. Ugyan néha megjelennek bizonyos statisztikák, az alap eredményjelző már elég hiányos a mostani játékokhoz. Mikor elindult még persze jó volt, de mostanra annyira sokat fejlődött minden, hogy minden apróság számíthat, mint hogy mennyi időt tölt az ösvényei közelében egy dzsungeles, milyen %-al talál valaki a skillshotokkal és hasonlók.Játékmódok terén is érkezhetnének újítások. A fő fókusz természetesen továbbra is a Summoner's Riften lenne, hiszen itt zajlanak a ranked meccsek, de ezek mellett nem kellene teljesen elhanyagolni a többi módot sem. Ékes példája ennek a nemrég bevezetett ARAM változások, amik erőteljesen frissítették ezt a játékmódot. Ugyanezt a törődést megkaphatná a Twisted Treeline is (3v3), esetleg jobban megvizsgálni külön a játékegyensúlyt ezeken a pályákon, netán egybe gyúrni a kettőt.
Emellett látható módon az új játékmódokra is mindig van igény a jelenlegieken felül, így az ARURF, All for One, Hexakill, Nemesis és egyéb már rotáló módok mellé jöhetnének teljesen új elképzelések, vagy behozhatnák végre a 2 v 2 Magma Chamber pályát. Ezen ide s tova 5 éve csücsül a Riot Games, 2013-ban mutatták be, de azóta nem történt fejlemény. A Star Guardian esemény is hatalmas sikert aratott, pedig itt még csak ellenséges játékosokkal sem találkoztunk, pusztán a játék nehézsége ellen küzdöttünk. Minden hiányossága, vagy elavultsága ellenére, a League of Legends még mindig egy csodálatos játék, ami lassan egy évtizede tart minket rabul. Ez idő alatt hatalmasat fejlődött, nyomát pedig végérvényesen otthagyta már e-sportban, és kulcsfigurája volt annak globális fejlődésében is. Ha azonban valaha rászánja magát a Riot erre a nagy lépésre, akkor ezekből el lehetne már indulni.