Táblázatban mutatjuk, hogy hogyan változott meg az automata pisztoly a legutóbbi frissítésben.
Hónapok óta kérlelte a közösség a Valve-et egy CZ75 nerfért. Iimáink pedig meghallgattattak: a tegnapi frissítésben végre gyengítettek az eszközön. Akkor még csak az volt biztos, hogy a továbbiakban az egygolyós fejlövések nem lesznek halálosak, –ha ellenfelünkön van sisak és kevlár–, azonban most pontosabb adatokkal is szolgálhatunk egy remek táblázat segítségével, melyért a hála a Physicaque nevű Reddit felhasználónak jár. Felül a régi, frissítés előtti adatatokat láthatjátok, míg alul a nerf utániakat. A piros hátterű számok pedig azt jelölik, hogy ott növekedett az előzőhöz képest a fraghez szükséges találatok száma.
A fegyver legnagyobb ereje abban rejlett, hogy kis távolságban azonnal fragelhettünk vele egy fejlövéssel. Ennek ugyebár vége: mostantól legalább két találat szükséges 50 egységnyi távon is. Ez épp elég, hogy megnehezítse a dolgunkat a legtöbb esetben, de azért jól használható maradjon a fegyver. A testlövéseknél szintén nőtt a minimum töltények száma, ami a kis tárméret mellett jóval nehezebbé teszi több ellenfél leterítését, hiszen 12 golyó legfeljebb 2-re elég így, de azért nem lett annyira gyenge sem, hogy ne akarja senki tovább használni. A távolabbi célpontok likvidálását pedig ne is nézzük: a kevés lőszer mellett nem feltétlenül kifizetődő ilyen harcba kezdeni, bár ha beadja a fejest, akkor természetesen van esély ilyenkor is, –de nyilván nem erre való egy pisztoly, pláne 500 dollárért.
Összességében azt állapíthatjuk meg, hogy egy nagyon jó lépést tett a Valve afelé, hogy megoldják a CZ-kérdést, hiszen nem egy az egyben használhatatlanná tették, hanem inkább annyival gyengébbé, hogy a force körökben jobb esélye legyen az állig felfegyverzett ellenfeleinknek. Közelről nem tudjuk egy golyóval kiszedni őket, –távolsági harcnál pedig egy picivel jobban át kell gondolni, hogy belevágunk-e, mert nincs sok lőszer–, de ezentúl több kell a fraghez, mint korábban. A profik életében ez a frissítés annyit jelent, hogy kikerült az instant ölés, míg az átlag játékos szintjén pontosabb célzást követel majd, hiszen valamivel nagyobb a büntetés, ha csak vaktában lövöldözünk.