A váratlan frissítés új, érdekes irányba viheti a Counter-Strike-ot.
Korábban mi is beszámoltunk arról, hogy a régóta várt CZ nerf mellett komoly változásokat eszközölt Mirage-on is a fejlesztőgárda. A legnagyobb ezek közül mindenképp a skybox teljes kinyitása volt, –ami rengeteg opciót ad a játékos kezébe, és kreatív gránáthasználatra sarkall mindannyiunkat. Ezidáig ezt a fajta szabadságot nem kaptuk meg tőlük: minden versenypályán komoly határokba ütköztünk a "plafon" miatt, amit leginkább azért alakítottak ki bizonyos épületek felett, hogy egyensúlyozni tudják a játékot. Ennek elvetése pedig komoly pálfordulás, amiről mindenképp érdemes ejteni pár szót.
Mirage a legnépszerűbb versenypálya lett az elmúlt években, többek között amiatt is, hogy mennyi lehetőségünk van rajta. Ezelőtt sem volt annyira rossz a skybox ezen a mapen, –a profik az évek alatt sok apró "lyukat" találtak rajta, ahol ügyes füstöket dobhattak pl. B ház elől A-ra. De ilyesfajta szabadságot még sosem kaptunk a CS:GO-ban. Pedig ha visszaemlékezünk, rengetegen szerették volna Dust 2 felújításakor, ha a kikerül a sötét feletti plafon, és füstölhetjük B-t. Ez nem történt meg, de a jövőben még visszatérhetnek ehhez a kéréshez a fejlesztők.
Komoly CZ nerfeket és hatalmas Mirage változtatásokat hozott a legújabb patch
Egy igazán komoly frissítéssel támad a Valve, ahol ezúttal sincs Panorama UI, de egy régóta várt balance viszont igen!
A játékban mindig is nagy szerepe volt a füstöknek, támadásnál vagy védekezésnél, terelésnél vagy foglalásnál. Sok-sok újdonság került elő a mai napig (és még mennyi fog ezután), ráadásul több esetben is sikerült egy-egy, már létező darabot felfrissíteni valami egyszerűbbre, mint pl. a klasszikus mozi füstöket, amiből egy időben napi szinten került elő újabb változat. A gránátoknál továbbá nagyon fontos kérdés, hogy biztonságos-e az a hely, ahonnan dobható. A skybox kinyitása pedig ebben is segíthet, hiszen elméletben igen magas a lehetőségek száma, –vagyis a honnan és a hová is sokkal mobilisebb lesz. Innentől nem fix, hogy "ezt a füstöt csak innen dobhatta valaki", –ami megnehezíti az ellenfél játékának olvasását is, de egyben csökken az esélye annak, hogy füstölés közben lelőnek valahonnan.
Nagy kérdés a jövőre nézve, hogy ez az új megközelítés mit jelent. Ha nem billenti fel a játékegyensúlyt Mirage-on, akkor mindenképp üdvözlendő, és szépen lassan más pályákon is bevezetésre kerülhet. Azonban, ha ennek ellenkezőjét éri el vele a Valve, akkor nehéz megítélni, hogy mi lenne a helyes döntés a balanszhoz. Bármikor mondhatják, hogy "jó, nem jött be, visszatesszük", de ha elkötelezik magukat amellett, –hogy márpedig a skyboxnak többé nincs helye a CS:GO-ban–, akkor akár a pályákhoz is hozzányúlhatnak egy picit bátrabban majd, vagy egyéb mechanikákon változtathatnak.
Ti mit gondoltok a skybox kivételéről?