Bár az elmúlt időszakban elég sokat piszkálták a tárgyat, van ahol még mindig túl erős.
Nemrégiben eltávolították a tárgyat az ARAM játékmódból –hiszen túlzottan erős volt–, valamint gyengítették, hogy kicsit optimalizáltabb legyen az a többi helyen is. A dolog nagyrészt bevált, elérték a kívánt eredményt, egyetlen helyet leszámítva. Ez a hely pedig a Twisted Treeline, de a Summoner's Riften is még mindig sokan rush-olják első tárgyként.Bár a 3v3 játékmód nem olyan elterjedt, mint az ARAM, vagy a rendes 5v5, és tudjuk, hogy a Riot nem ehhez mérve szokta optimalizálni a tárgyait, azonban csak gondoljunk bele egy helyzetbe. A Banner of Command itt ugyan azokkal a statisztikákkal rendelkezik, mint a Summoners Riften. Az, hogy 2 ember szükséges ahhoz, hogy a Banner of Command ellen védekezni tudjanak a pályán, kicsit irreális. A Vilemaw buffjával pedig szinte már a lehetetlen határait feszegeti az egész.
Lényegében itt is igazzá válik az, mint a nerf előtt az 5 v 5 pályán. Aki előbb megszerzi ezt a tárgyat, vagy netán kettőt, az folyamatosan nyomás alatt tud tartani egy ösvényt, vagy akár mindkettőt. Ez elég egyoldalúvá –mondhatni kissé unalmassá–teszi a játékot.
Tény és való, hogy nem sokan játszanak az adott játékmóddal, de ezzel akár visszaélve könnyen kilehet jutni az alsóbb kategóriás divíziókból, hiszen nem fogják tudni az ellenfelek, hogy mit is kezdjenek ellene taktikailag.