Pyke egy igazán egyedi támogató karakter, –ezért a játékstílusa is eltér a megszokott supportokhoz képest.
Pyke a legújabb karakter az Idézők szurdokában, ha nem számítjuk az Aatrox reworköt. Bár egy ideje már elérhető, azért még mindig nem feltétlenül tiszta mindenki számára, hogy miként is kell vele játszani. Szerencsére a G2 csapata, azon belül is főleg Wadid segít egy két jó tanáccsal.
Mindent csak sorjában - három kezdőbarát support
Aioween,Deitaro | 18/07/10 09:35 A támogatók ugyanúgy alkothatják a csapat gerincét, mint akármelyik másik szerep. A hypek carry-re épülő csapat mit sem ér ha nem tudjuk megvédeni őt, csapatharcokban egy Locket of the Iron Solari igazi kincs tud lenni: időt nyer a crarry számára, hogy elvégezze a dolgát.
Nézzük először is a buildet: már itt elég nagy eltérések lehetnek a többiekkel szemben. Ez elsősorban Pyke passzívja miatt van így, hiszen semmilyen forrásból nem kaphat bónusz HP-t, minden ilyet statot bónusz AD-vá alakít. Mivel amúgy is egy gyilkosságokra utazó hősről van szó, így minden olyan tárgy, ami AD-t és HP-t is ad, kifejezetten jó számára, ahogyan a halálosságot nyújtók is.
Az első és legfontosabb tárgy számára –a támogatón kívül természetesen– a Black Cleaver. Minden, amit ez a tárgy nyújt, hasznos számára, kezdve a nyers AD-tól, a bónusz HP-ból kapott AD-tól, páncélzatot is szakít és nem beszélve a CDR-ről, amire szüksége is van, mert elég hosszú töltési idővel rendelkeznek a képességei. Egy igazán tökéletes választás minden meccsen. Mivel nem kell már külön Sightstone-t venni, elég csak a 2. szintű Targon's Embrace-t beszerezni, –így ezt akár elsőként is befejezhetjük.
Ezt követően is folytatjuk HP-t, AD-t adó tárgyakkal, –sőt mi több, az Edge of Night még lethality-t (halálosságot) is ad–, nem beszélve a védő pajzsról, illetve CDR-ről, így ez is jól egészíti ki a karaktert. Szintén a passzívja miatt a támogató tárgy befejezése is jó döntés, elvégre az abból kapott HP-ból egyedülállóan harci statisztikákat kapunk, vagyis sebzést. Ha már halálosság, a Draktharr sem maradhat ki a repertoárból, érthető okokból. Igaz ez nem ad HP-t, de cserébe egy plusz őrszem takarítási módszerrel gazdagodunk, ami nem sok supportról mondható el.
Ami viszont semmiképp sem ajánlott az a Locket, hiszen ez a tárgy pont a bónusz HP-ból nyeri a pajzs mértékét, amivel Pyke nem rendelkezik. Ugyanúgy a passzív miatt a Sterak működése is máshogy alakul, bónusz HP-t ebből sem kaphat, AD-t viszont annál inkább, amikor aktiválódna a pajzs.
Emellett Pyke másik passzívja is nagyon hasznos. Ha sebzést szenvedünk el, annak elég jó részét vissza tudjuk gyógyulni, amint kisétálunk az ellenfél rálátásából, ezáltal az ösvényen kapott poke sebzés is kevésbé hatékony. Akad azonban egy másik –trükkösebb– használata is. Ha sérültünk, és bokorba megyünk, de nem kezdünk el gyógyulni, akkor ott bizony egy ellenséges őrszem van, ami elég hasznos infó tud lenni, főleg a Draktharr megvétele előtt.
Kombózni is lehet Pyke-kal, bár nyilván nem olyan szinten, mint mondjuk egy Rivennel. Wadid általában W-vel, vagyis az rejtőzéssel kezd, azt pedig egy E-vel követi, szükség esetén Flash-sel, hogy betaláljon, a Q-t pedig a végére hagyja, elvégre annak hosszabb az előkészítési ideje és azonnal kiránt minket a rejtőzködésből. Ami a lövész társát illeti, Hjarnan és Wadid Heimerdinggerrel szeretik ötvözni, mivel Pyke Q-ja visszarántja az ellenfeleket nem csak Heimer tornyaihoz, de egy jó kábító gránátba is alkalomadtán, amit szintén le tud követni a sajátjával.
Matchupok terén leginkább olyan ösvények, vagy támogatók, esetleg lövészek ellen javasolják, akik nem túl mozgékonyak, legyen szó például egy Sorakáról, akit nagyjából one-shotolni lehet, mivel elég törékeny. Tahm Kench ennél jóval szívósabb, de szintén nem rendelkezik mobilitással az ösvényen, és nem reagál jól az all in helyzetekre, ha azoknak ő a célpontja.
Egy gyenge pontja azonban Pyke-nak is van, az early game-ben erős duókkal nehezen tud mit kezdeni, olyankor könnyen büntethető, mivel Pyke-nek szintekre van szüksége, ahhoz, hogy hasznos legyen. Ezen kívül nehezen reagálja le az olyan párosokat, akiknek célja, hogy minél gyorsabban ránk tolják az ösvényt és a torony alá szorítsanak. A másik dolog amire inkább az ADC-nek kell figyelni, például csapatharcok terén, hogy Pyke nem fog tudni rajta nagyon segíteni a limitált CC-jét leszámítva, nem olyan mint egy Janna, vagy Tahm Kench.
A gyakori hibák között az E kezdeményezéseket említik, hiszen egy késleltetett CC-ről van szó, amit ha elrontunk, akkor bent ragadtunk az ellenfelek között, de még ha el is találjuk, akkor is látnunk kell előre, hogy hova megyünk, különben könnyen pórul járhatunk, Pyke sosem lesz igazán szívós. Ilyen szempontból egy kicsit olyan, mint Leona, aki ha egyszer bemegy, kijönni már nem tud képességekkel, valaki fixen meghal. Pyke is hasonló, –csak neki van több sebzése, és jóval kevesebb tankossága.
És hogy mit lehet ellene tenni? Sokan panaszkodnak rá, hogy mennyire erős a játék minden szakaszán, de erre is van megoldás. Rá kell tolni az ösvényt, a torony alatt drasztikusan csökken a hasznossága, –ráadásul a felgyülemlett minionok miatt sokkal kisebb eséllyel ránt vissza minket, és az E-jét sem fogja olyan bátran használni. Pyke akkor tud kiteljesedni igazán, ha van lehetősége roamolni a pályán, ám egy folyamatosan betolt ösvény mellett ezt nehéz megvalósítani.
Mivel nem szerezhet magának bónusz HP-t, csak a szintjei után kapja azt, így eléggé fontosság válnak például az ellenállások, mint a páncél vagy a mágikus ellenállás. CC-je azért akad egy kevés, –így ha biztonságra akarunk rámenni, érdemes az alábbi rúnákat választani neki.
Az Aftershock nagyon sok tankosságot tud adni a megfelelő pillanatban, –azaz beugrás után–, a Bone Plating pedig az ösvényt segít túlélni, míg a Crysalis némi plusz sebzést ad végig, hiszen a korai HP-ból is azt kapunk. A Sudden Impact megnöveli a sebzésünket ugrás után, míg az Ultimate Hunter egyértelműen jó, hogy minél gyakrabban használhassuk végső képességünket, elvégre nem kell félnünk a KS-től vele.