Micsoda nosztalgia, 24 év FIFA szabadrúgásai 10 percbe sűrítve!

Micsoda nosztalgia, 24 év FIFA szabadrúgásai 10 percbe sűrítve!

A szabadrúgás evolúciója 94-től egészen a FIFA18-ig: egy videóban.

Az EA Sports FIFA sorozata 24 éve örvendeztet meg minket, és ezalatt hihetetlen fejlődésen ment keresztül, –bár, az utóbbi évekre már nem feltétlen helytálló ez az állítás.

Emlékszem, hogy általános iskolás gyerekként, mikor megláttam az első FIFA játékot, alig hittem el, hogy ez a számítógépen is megvalósulhat, –aztán a grundról hazaérve elalvásig nyomtam a 94-el. Akkor még billentyűzettel, –nem igazán volt számomra más alternatíva–, és azt is be kell valljam, hogy nem mindegyik maradt makulátlan és hibátlan egyes meccsek után. A győzni akarás –és a szebbnél szebb gólok megszerzésének a lehetősége– egy életre beszippantott.

A videó pedig könnyet csalt a szemembe; a legszebb éveim csodálatos emlékeiben kiemelt helyet kapott ez a játék. Ahogyan akkor hitetlenkedve néztem a kis pixelfigurák küzdelmét, most is hasonló érzelmekkel veszem tudomásul, hogy immáron 24. éve szórakoztat minket a FIFA sorozat, –az eltelt évek alatt pedig egyre többet fejlődött és meghódította az egész világot. Az oly sikeres labdarúgás a virtuális világban is hihetetlenül népszerűvé vált. Amennyi bosszúságot tud okozni, annyi örömet is szerezhet a mindennapjainkban.

Rögtön le is szögezném, hogy az egyik legjobb dolog a futballpályán és a FIFA-ban is, amikor szabadrúgásból az ember be tudja venni az ellenfél kapuját. Legyen az szerencsés vagy parádés találat, mindig különleges érzés keríti hatalmába a hálóba száguldó –vagy éppenséggel éppen csak bevánszorgó– labda láttán az embert. Szeretnék némi információval szolgálni nektek, hogy milyen fontosabb állomásokat tudhat magáénak az EA legsikeresebb sportjátéka:

  • FIFA94: Ez volt a legelső része a sorozatnak. Eredetileg a játék a FIFA International Soccer nevet kapta. A 16-bites éra egyik meghatározó alkotása volt, PC mellett pedig az Amiga, Sega, SNES és többi akkori konzolra is elérhető volt. Egy hírhedt hiba pedig lehetővé tette a játékos számára, hogy a kapus előtt állva a labda lepattant róla a hálóba. A maga idejében az Egyesült Királyságban a legkeresettebb játék volt.

  • FIFA95: Ebben a részben már a nemzeti csapatokon kívül elérhetőek voltak a klubcsapatok is (Brazil, német Bundesliga, olasz Serie A, spanyol La Liga, angol Premier League, francia Ligue 1, holland Eredivisie és az Egyesült Államok)

  • FIFA96: Az első 3D-s játék a sorozatban. Meglepő módon ugyancsak ebben a részben debütáltak a valódi mezek és játékosnevek.

  • FIFA97: Ebben az alkotásban bemutatták a teremfocit és ekkor alkalmaztak először Motion Capture technológiát.

  • A FIFA: Road to World Cup 98-at azt hiszem senkinek sem kell bemutatnom.

  • FIFA 2001: Ekkora kapott egy nagyobb ráncfelvarrást a grafikai motorja a játéknak, mely lehetővé tette a csapatok részletesebb mezének megalkotását.

  • FIFA 2002: Bemutatták a passzokhoz alkalmazott erőadagolást. A lövések mellett tehát ilyenkor is megjelent egy csík, hogy milyen erős átadást szeretnénk.

  • FIFA 2003: Egy teljesen új játékmechanikával ruházták fel. Az EA leselejtezte az elavult DirectX7-et és újítottak. A Freestyle Control volt az egyik újdonsága, amivel felvehettük a labdát (mint dekázásnál) és így passzolhattuk tovább a labdát.

  • FIFA08: Ekkora mutatták be a Be a Pro új játékmódot.

  • FIFA09: Megjelent az azóta is játékosok millióit beszippantó FUT mód.

  • FIFA13: Először lehetett összekapcsolni a Kinect-tel és a Playstation Move-al

  • FIFA16: A női futball először mutatta meg magát a játékban.

  • FIFA17: Ez a rész már Frostbite motorral készült.

  • FIFA18: Az Ultimate Teamben először bukkantak fel az Ikonok.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!



Közvetítések