Az öt legnehezebb hős a játékban, szerintünk

Az öt legnehezebb hős a játékban, szerintünk

Egyes hősökkel egyszerűbb játszani, míg másokkal rengeteg gyakorlás, mechanikai és időérzék kell ahhoz, hogy igazán hatékonyak lehessünk velük.

A League of Legends nem egyszerű játék már önmagában sem, –hiszen nagyon sok mindenre kell egyszerre figyelni, legyen szó az ösvényről, a farmolásról, cserékről, térképen való mozgásokról, gankekről és még lehetne sorolni. Ma már több mint 140 karakterből választhatunk; ez bizony rengeteg lehetőség, ami azért jó, mert mindenki megtalálja a magának való hőst. Ezek a hősök azonban nem csak hatékonyságukban, vagy szerepükben térnek el egymást, hanem bizony nehézségi szintben is. 

A 8.14 lehet a dzsungelesek kedvenc frissítése

A nagy dzsungelváltoztatások óta eléggé beragadt a junglerek metája, azonban a 8.14 hozhatja meg a felüdülést.

Átnéztük a hősök listáját, és kiválogattunk közülük ötöt, akik szerintünk a legnehezebbek közé tartoznak. Ez egy szubjektív lista, és nem is került fel rá minden nehéz hős feltétlenül.

Lee Sin évekig vezette a népszerűségi listát, –legyen szó solo queue-ról, vagy profi meccsekről–, ami azért bámulatba ejtő, mert az egyik legnehezebb hős szerintem a játékban, ha valaki ténylegesen jó akar lenni vele. Nehézségét természetesen a Q, W és R képességeinek összekoordinálása jelenti. Nagyon nagy különbség van egy átlagos és egy igazán jó Lee Sin között. Jó reakcióidő és célzási készség kell például a Q-jához, beugrását pedig már lehet a W-vel kombózni, közben és utána is. Ezzel egyrészt jó helyzetbe kerülhetünk egy ultihoz, vagy akár baitelhetünk Flash-eket is vele, mikor megindulunk, de félúton visszaugrunk. A ultija sem egyszerű, az igazán profi Lee Sinek már nem csak a célpontot nézik, hanem, hogy kiket lehet vele egy időben a levegőbe repíteni. Rengeteg kombója létezik, és nagy magabiztosság kell hozzá, például amikor elnyomjuk az ultit, de még nem vagyunk pozícióban, és az animáció lezajlása közben Flashelünk a megfelelő helyre, –így kevesebb ideje van reagálni az ellenfélnek. Gripex a Splyce cseréjeként is szerepelt egyik VB-n, igaz nem játszott, de Lee Sin tudása megkérdőjelezhetetlen.


Igen, tudjuk, hogy Yasuo egy megosztó "no skill" karakter, de mégis úgy gondoljuk, hogy mechanikailag egyáltalán nem egyszerű, talán ezért is találkoztok olyan sok 0 10-es verzióval a meccseitek alatt. Elsőre egyszerűnek tűnhet ide-oda csúszkálni, de a jobb Yasuok ezeket az útvonalakat előre megtervezik, hogy mely minionokat mikor használnak fel, és nem feltétlenül csak a bemenetelre gondolnak egy-egy ulti előtt. Bár nem olyan mozgékony, mint Lee Sin, de több helyen is fel lehet használni a dzsungel szörnyeit, hogy bizonyos falakon átcsússzunk, növelve a helyzeti előnyünket. Emellett sokan elfelejtik, hogy a fala rálátást is ad; így ha nincs wardunk is el tudunk menekülni például miden a raptorok fele. Csúszását és feldobását is lehet kombózni például Flash-ekkel, ezzel is meglepve ellenfelünket, az ulti feldobása alatt pedig, –ha elég gyorsak vagyunk–, még egy alaptámadás is belefér, –szóval ő is egy olyan karakter, aki sok gyakorlást igényel. Yassuo mellett Arkadata is egy nagy Yasuo main.


Talán az egyik legegyedülállóbb karakter a játékban: senki másnál nem kap akkora jelentőséget az animációk megszakítása, és a képességek működésének ismerete, mint Rivennél. Leginkább solo queue-ban tud erős lenni, leginkább azért, mert a játékosok nagy része ritkán találkozik igazán jó Riven játékossal. Ha pedig nagy ritkán összehozza őket a sors eggyel, akkor a megszokott Rivenhez képest a különbség ég és föld. Egy átlagos Riven is tud nehéz ellenfél lenni, de egy igazán jó egyenesen félelmetes. Sokkal kevesebb idő alatt lényegesen több sebzést visz be, mert nem várja végig a képességek animációját, az E-vel például majd mindet meg lehet szakítani, –legyen szó a Q-ról, vagy akár még az ultiról is. Az igazi művészet, hogy nem csak a képességek, de az alaptámadások animációit is megfelelő időben szakítsuk meg, sok időt spórolva és a Flash használata is kulcsfontosságú. Gyakorlással meg lehet tanulni, de hogy ez ösztönszerűen, feszült helyzetekben is tökéletes legyen, az rengeteg idő, nem beszélve a CD-k belekalkulálásáról. Bár nem profi játékos, de talán boxbox az egyik legismertebb Riven OTP.


Ha valaki jó támogató akar lenni a profik között, szinte teljesen mindegy milyen meta van, Thresh ott lesz köztük, még ha nem is a lista élén. Már sok éve velünk van a pályán, de sokan még mindig nem éreztek rá igazán. Nem is véletlenül, mert Thresh az egyik, ha nem a legsokoldalúbb támogató karakter a játékban a mai napig. A Q elkapása és berántása csak egy dolog, de annyi mindent lehet vele csinálni. A Q-t és az E-t rengetegféleképpen tudjuk kihasználni, egyiket a másik után, Q behúzás közben is elnyomhatjuk az E-t, ráadásul több irányba. Sokaknak már a Q-val való célzás és időzítés is sok lehet, és akkor még nem beszéltünk a "prediction hookokról", amikor megjósoljuk, hogy merre menekül az ellenfél és még így is elkapjuk őket. Emellett van egy lámpása, ami hozzánk húz egy szövetségest, ezt is lehet a Q behúzással, vagy akár Flash-sel párosítani, így eszméletlen távokat tehetünk meg csapattársunkkal. És hogy mennyit számít egy jó Thresh? A TSM többek közt emiatt kapott ki a CG-től a tavaszi szakaszban és létezése óta először hagyta ki az NA LCS döntőjét, mert nem tisztelték Hakuho Thresh-ét, de legnagyobb "királya" talán még mindig a már visszavonult Madlife.


Végül, de nem utolsó sorban: az általunk legnehezebbnek tartott karakter a játékban nem más, mint Azir. Egy igazán egyedi játékstílussal és kombókkal rendelkező karakterről beszélünk. Katonái segítségével éri el azt amit szeretne, és nagyon nehéz elsajátítani igazán. Csúszásait lehet jól –és nagyon rosszul is– csinálni, mivel a katonák mozgatásával is párosítható. A dolog trükkje, hogy először csússzunk és az utolsó pillanatban, még mielőtt elérnénk a katonát, akkor küldjük tovább, így tudunk a legnagyobb távot tenni vele. Tudatos tervezés, –és hihetetlen mechanikai érzék– kell hozzá, ha csapatharcokban érvényesülni akarunk. Akkor nem beszéltünk még az ultijáról, amivel megint okosan kell bánni. A karakter nehézségét leginkább ezek a finom mechanikai megmozdulások, –valamint a több helyre figyelés adja–, mivel a katonák akár szerteszét is lehetnek körülöttünk. Több mindenre kell figyelnünk; nem csak az ő támadásaikra, de a saját-, és az ellenfél helyzetére is hozzánk képest. 

Ti kiket tartotok a legnehezebb hősöknek?

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!
,

Kövess Minket!