Hosszú évek óta nincs minden információ leírva a képességek kapcsán; bizonyos dolgoknak más oldalakon kell utánanézni, –ez most megszűnhet.
A Riot fórumain tette közzé a fejlesztőgárda legújabb elképzeléseit a "Tooltipekkel" kapcsolatban. Ezek azok a leírások, amiket a játékon belül látunk, ha például egy képességre visszük a kurzort. Korábban már dolgoztak egy megoldáson, amivel a Shift gombot lenyomva több hasznos infóval gazdagodunk egy adott képesség működését illetően. Ez azért fontos, mert sokszor a részletekben veszik el a lényeg –és így hasznos, sőt olykor fontos tudnivalóról maradunk le–, ami például meggátolhatja, hogy teljesen kihasználjunk egy karaktert.
A Riot szívesen kipróbálna egy Battle Royale módot, kicsit másképp
Aioween | 18/07/13 10:10Kétségtelen, hogy a 2018-as év a Battle Royale-ok éve: sorra jönnek ki egymás után, –így felmerült a kérdés, hogy a Riot is tervez-e esetleg ilyen módot a LoL-lal. Mit gondoltok a mostani alsó ösvényes metáról?
Mivel a játék eléggé összetett, sok darabból épül fel, minden apró része fontos lehet a játékosok számára és bizony nem mindenki veszi a fáradtságot, hogy más oldalakat böngészve nézzen utána pontosan egy karakternek. Megelégszik azzal, amit a játék közöl és aszerint használ egy képességet, vagy hőst. Ezzel alapvetően nem is lenne gond; hiszen miért kellene nekünk azért külső weboldalakon turkálni, hogy amúgy a játék számára fontos infókhoz jussunk. Ezen javítana a Riot Games: ki akarják egészíteni a képességleírásokat, hogy azok több mindent mondjanak el.
Az új hősöket és a patch-eket leszámítva a képességleírások nem sokat változtak az első szezon óta, leszámítva pár színbeli dolgot, illetve néha tagoláson változtattak. Okkal nem készült el eddig egy frissített verzió, hiszen több mint 140 hős, átlagosan 5 képességét (4 + a passzív) kellett volna átnyálazni, egyes hősöknek pedig még ennél is több van. Arról sem szabad megfeledkezni, hogy mindezt számtalan nyelvre is le kell fordítani, hogy egyértelmű legyen minden régióban. Most jutottak el arra a pontra, hogy ezt már nem lehet tovább elnapolni, és végre belevágnak ebbe az igencsak nagy méretű projektbe.
Régen még ennyit sem mutattak a képességleírások.
De mi is jelent nehézséget ebben az egészben, hiszen csak szövegeket kellene átfogalmazni elvileg. Nagyon nem mindegy, hogy milyen nyelvezettel van megfogalmazva egy adott képesség, kell a folytonosság. Ezen kívül az sem mindegy, hogy pontosan mennyi infót akarnak velünk közölni, amit még van időnk és türelmünk elolvasni, illetve felfogni.
Jelenleg valahogy így néz ki egy képesség leírás: "Mi a legfontosabb dolog, ami történni fog, ha megnyomom ezt a gombot?" Ha ezt kicsit tovább nézzük, akkor olyan dolgok kerülnek még elő, hogy mennyi a CD rajta, vagy melyik képességem sebez a legtöbbet? Ha viszont minden részlet belekerül, akkor már beszélhetünk olyanokról, hogy miként tudom a hasznosságát maximalizálni ennek a képességnek? Mivel rengeteg összetevője van a játéknak, legyen szó karakterről, tárgyakról, vagy a jelenlegi helyzetünkről, egyáltalán nem mindegy, hogy mennyi segítséget kapunk, hogy ezt összekössük.
A Riot megpróbálta mindkét oldalt megvalósítani, de igazán egyiket sem sikerült. Ezek egyik például a képességek AP/AD rátája. Példának itt van Ezreal Q (Mystic Shot) képessége.
Elég egyszerűnek tűnik, de sok hiányosság akad benne. A sebzés része úgy néz ki, hogy "15 + 79 + 0 fizikai sebzést okoz, ebből ki tudjuk számolni, hogy 94 sebzésről beszélünk, de erre nem lesz mindig időnk, hogy kiszámoljuk. A másik kérdés, hogy mit is vegyünk egy képesség erősítéséhez. A Mystic Shot például 1,1-es AD rátával rendelkezik, ez látszik is, de az AP rátáról például semmit nem tudunk, amíg nem veszünk AP-t, mivel az jelenleg 0. A fő probléma inkább az, hogy mi az ami feltétlenül fontos és azt miként lehet megjeleníteni, mert ha túl sok minden kerül rá, akkor kaotikus és követhetetlen lesz az egész.
Így került a képbe a mostani Shift gombos megoldás, amivel több információt kaphatunk. Példaként Aatrox Q-ját (The Darkin Blade) hozták fel.
Shift megnyomása után pedig így néz ki.
Ez azonban még mindig nem az igazi és egy további verzión is dolgoznak, ami ilyen lehet. Ezreal példájához visszatérve.
Shift megnyomása után azonban még több mindent láthatunk; például a bónusz sebzés mértéke, CD és mana költség minden szintre lebontva.
Így könnyebb lesz megtervezni, hogy milyen irányba akarjuk vinni a buildünket, és hogy melyik képességet mennyire éri meg fejleszteni a továbbiakban.