Késni fog az Annie buff

Késni fog az Annie buff

És tovább nerfelik a gold funnelinget.

A League of Legends vezető fejlesztője, –Meddler–, szokásos blogposztjában újabb infókat osztott meg a játékosokkal a LoL fejlesztési irányairól, valamint a jövőbeli tervekről. Ezek főleg az aktuálisan népszerű gold funnelinget érintik, de azért néhány hősre is kitért Meddler a posztban. Nézzük, merre megy a LoL a következő patch-ekkel!

Durva módszerrel vágja el a Riot a gold funneling taktikát

Aioween | 18/07/12 14:28 Egy ideje már mételyezi a játékot a pár frissítéssel ezelőtt feltűnő gold funneling technika, -vagy ahogyan magyarul hívjuk: az aranytölcsér kompozíciók. Ennek lényege, hogy midre egy olyan karakter kerül, aki a megfelelő tárgyak elérésével igencsak átveheti a meccs irányítását, főleg ha a megszokottnál sokkal több erőforrás jut a kezébe.

Mi a baj az "arany csatornázással"?

Meddlerék úgy látják, hogy a funneling a játék korai szakaszában levő egymás elleni harcot és játékmenetet is túl durván befolyásolja. Persze, ennek hatására olyan hősöket és stratégiákat látni a Szurdokban, amelyeket korábban szinte soha, de ennek az áldozata például a középső ösvény, –ami most lényegében egyfajta kihalt övény–, ahol nem történik semmi; hiszen az ott levő arany és hős máshova csatornázódik, ami néha oké, de bizonyos esetekben nincs rá ellenszer, nem lehet kijátszani.

Ugyanez például kevésbé igaz az alsó ösvényre, és –bár az hasonló, hogy két hősből az egyik visz el minden farmot–, mégis óriási különbség van a kettő között. Az alsó ösvényen egyetlen lane beérkező aranyát kapja meg az, akit húzni kíván a csapat, míg középen nem csak mindent a középső ösvényről, de a dzsungel aranyat is egy hős kapja, ami túl nagy erőviszony eltolódást okoz (láthattuk a 18-as Yi-t a 11-es Nunu ellen LCK-ban - a szerk.)

Miért nem inkább a támogatók által kapott aranyat csökkentik?

A Riot a számokból úgy látja, hogy azok a midesek, akiket a dzsungler kiszolgál (vagy fordítva), 15 percnél 50%-kal több arannyal rendelkeznek, ami nagyon sok. Még ha csökkentik is a támogatók kapott aranymennyiségét, nem ez a probléma fő forrása. Persze az erőviszonyok tekintetében ők sincsenek most a legjobb helyen, de a funneling fő problémájának eredője nem a támogatóknál keresendő.

És mi a helyzet a Twisted Treeline-nal?

Már egy jó ideje ez a fajta gold funneling stratégia a legjátszhatóbb a TT pályán. Rövidtávon biztos, hogy nem fognak hozzányúlni ehhez a 3v3 pályán; egyelőre inkább csak megfigyelik, hogy milyen hatása lesz a nerfeknek az Idézők Szurdokában.

Változások a 8.15-ben

Igaz, a 8.15 még odébb van, de Meddler már most arról beszélt, mi várható két frissítéssel később. Az biztos, hogy az Annie-t érő tuningra még várni kell, az erősítéssel pedig az alaptámadásainak a távolságán szeretnének növelni. Erősítik a Liandry-t is, de ezt is csak a 8.15-ben. Jelenleg kevés hősön használható jól, –ráadásul túlságosan függ a Rylai-tól (vagy mindkettőt megveszed, vagy egyiket sem). Azon dolgoznak, hogy ezt a függést csökkentsék kicsit, de úgy, hogy közben több hős számára legyen kedvező választás.

Rájátszásbeli balansz frissítéseket is hoz majd a 8.15, mert néhány régió ezen a patch-en fogja játszani a rájátszást, ilyenkor pedig –Meddler bevallása szerint– inkább a profi metára figyelnek és olyan, kisebb-nagyobb buffokat vagy nerfeket pakolnak a játékba, ami inkább azt a metát érinti.

Ezek tehát az irányok a következő 1-2 patch-re. Kváncsian várjuk, hogy a gold funneling problémát hogyan oldja meg a Riot.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Borítókép: LoL Wallpapers

Kövess Minket!