Az egyesült államokbeli pénzintézet kimutatása figyelembe veszi –többek között– a berobbanó Fortnite és Overwatch gazdasági hatásait is.
A Goldman Sachs Group elemzői szerint a 2017-ben $655 milliót meghaladó iparág $2.96 milliárdra duzzadhat 2022 végére. Piaci oldalról a beáramló tőke hátterében az ágazat hatalmas növekedési potenciálja áll, amihez a vállalatok már nem észlelnek olyan jelentős mértékű bizonytalanságot, mint évekkel ezelőtt.
A beszámoló alapján 2018-ra a gamer populáció világszerte elérte a 2.2 milliárdot, emellett a teljes online közeg 3,65 milliárd főre tehető. A milliárdokat is meghaladó számok mellett az e-sport fogyasztói bázisa eltörpül, (nagyságrendileg csak 185 millió főt számlál), ami az internethasználók 5 százalékát teszi ki. Az elemzők ezekből az adatokból indultak ki, és arra a következtetésre jutottak, hogy az e-sport egyáltalán nem telített; felső korlátja az internethasználók teljes bázisa.
Fókuszváltás
A közvetítési jogok piaca jelenleg a teljes e-sport bevétel 14%-a. A legtöbb üzleti sportokhoz hasonlóan itt is a szponzorációs piac dominál. A bank szerint bár továbbra is várható előrelépés ezen a területen, de a legnagyobb mértékű növekedést a médiajogok fogják produkálni.Forrás: Kotaku.co.uk
Az előző állítást tökéletesen alátámasztja a Twitch $90 milliós üzlete, melynek köszönhetően 2 évig birtokolja az Overwatch League közvetítési jogait. Egyre több olyan óriás kér szeletet az e-sport közvetítésekből, mint például a Facebook, ami pedig egyet jelent: megindul a licit a jogokért.
A Fortnite hatás
A népszerű Battle Royale több rekordot is megdöntött ebben az évben. Kezdődött a nézettséggel, majd folytatódott a $100 milliós e-sport alapról, amelyet korábban már megírtunk.
A legtöbb e-sport játékban szinte elképzelhetetlen, hogy egy átlagos játékos topligáik jusson. Alapesetben az út a professzionális e-sporthoz, hosszú és bonyodalmas, –különösen az egyre inkább teret nyerő franchise rendszer esetében. Ehhez képest a Fortnite és a Battle Royale játékmód teljesen egyedi lehetőségeket kínál az amatőr játékosoknak. A gyengébbek ügyes rejtőzködéssel könnyűszerrel ellavírozhatnak a végjátékig, de bizonyos szituációkat is nagyobb eséllyel nyerhetnek meg, mint mondjuk egy profi FIFA, vagy MOBA játékos ellen.
Lokalitás
A tradicionális sportban a jegyeladás meghatározó eleme a teljes bevételnek. Ha az alap bajnoki struktúrát vesszük alapul, minden klub a saját otthonában fogadja az összes többi csapatot, így a helyi szurkolók bármely gárdát megtekinthetik ízlésük szerint. Ehhez képest az e-sport versenyek csak néhány, –erre a célra kijelölt– létesítményekben kerülnek megrendezésre, a legrangosabb eseményeket leszámítva. Ennek fejlődésében látja az ágazat további növekedési potenciálját a Goldman Sachs.