Miért fog 5 éven belül négyszeresére duzzadni az e-sport piac?

Miért fog 5 éven belül négyszeresére duzzadni az e-sport piac?

Az egyesült államokbeli pénzintézet kimutatása figyelembe veszi –többek között– a berobbanó Fortnite és Overwatch gazdasági hatásait is.

A Goldman Sachs Group elemzői szerint a 2017-ben $655 milliót meghaladó iparág $2.96 milliárdra duzzadhat 2022 végére. Piaci oldalról a beáramló tőke hátterében az ágazat hatalmas növekedési potenciálja áll, amihez a vállalatok már nem észlelnek olyan jelentős mértékű bizonytalanságot, mint évekkel ezelőtt.

A beszámoló alapján 2018-ra a gamer populáció világszerte elérte a 2.2 milliárdot, emellett a teljes online közeg 3,65 milliárd főre tehető. A milliárdokat is meghaladó számok mellett az e-sport fogyasztói bázisa eltörpül, (nagyságrendileg csak 185 millió főt számlál), ami az internethasználók 5 százalékát teszi ki. Az elemzők ezekből az adatokból indultak ki, és arra a következtetésre jutottak, hogy az e-sport egyáltalán nem telített; felső korlátja az internethasználók teljes bázisa.

Fókuszváltás

A közvetítési jogok piaca jelenleg a teljes e-sport bevétel 14%-a. A legtöbb üzleti sportokhoz hasonlóan itt is a szponzorációs piac dominál. A bank szerint bár továbbra is várható előrelépés ezen a területen, de a legnagyobb mértékű növekedést a médiajogok fogják produkálni.Forrás: Kotaku.co.uk

Az előző állítást tökéletesen alátámasztja a Twitch $90 milliós üzlete, melynek köszönhetően 2 évig birtokolja az Overwatch League közvetítési jogait.  Egyre több olyan óriás kér szeletet az e-sport közvetítésekből, mint például a Facebook, ami pedig egyet jelent: megindul a licit a jogokért.

A Fortnite hatás

A népszerű Battle Royale több rekordot is megdöntött ebben az évben. Kezdődött a nézettséggel, majd folytatódott a $100 milliós e-sport alapról, amelyet korábban már megírtunk.

A legtöbb e-sport játékban szinte elképzelhetetlen, hogy egy átlagos játékos topligáik jusson. Alapesetben az út a professzionális e-sporthoz, hosszú és bonyodalmas, –különösen az egyre inkább teret nyerő franchise rendszer esetében.  Ehhez képest a Fortnite és a Battle Royale játékmód teljesen egyedi lehetőségeket kínál az amatőr játékosoknak. A gyengébbek ügyes rejtőzködéssel könnyűszerrel ellavírozhatnak a végjátékig, de bizonyos szituációkat is nagyobb eséllyel nyerhetnek meg, mint mondjuk egy profi FIFA, vagy MOBA játékos ellen.

Lokalitás

A tradicionális sportban a jegyeladás meghatározó eleme a teljes bevételnek. Ha az alap bajnoki struktúrát vesszük alapul, minden klub a saját otthonában fogadja az összes többi csapatot, így a helyi szurkolók bármely gárdát megtekinthetik ízlésük szerint. Ehhez képest az e-sport versenyek csak néhány, –erre a célra kijelölt– létesítményekben kerülnek megrendezésre, a legrangosabb eseményeket leszámítva. Ennek fejlődésében látja az ágazat további növekedési potenciálját a Goldman Sachs.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!



Üzlet - GPS-nyomkövetővel a család biztonságáért (x)

Mobiltelefonok, tabletek, okosórák - egyre több olyan eszköz jelenik meg, amely a számítástechnikát apró, mobil formában teszi elérhetővé, hogy aztán megkönnyítse és biztonságosabbá tegye a mindennapi életünket.

Üzlet - UV-C fertőtlenítés palackozásnál

A rendszeres és az alkalmankénti sportolás során egyaránt fontos az elegendő mennyiségű folyadékbevitel. Ez napi szinten több liter ásványvizet vagy üdítőt, frissítőt jelent. Az egészség megóvása szempontjából lényeges, hogy megfelelően fertőtlenített palackokból igyanak a fogyasztók.