Houston baj van: tudj meg mindent a Classic és Basic szettek erejéről

Houston baj van: tudj meg mindent a Classic és Basic szettek erejéről

Érdekes nézőpontból magyarázza a metában újra (és újra) felbukkanó, ősöreg paklikat a Fade2Karma csapata.

A Basic és Classic kártyák nagy része a Hearthstone megjelenése óta megtalálható Standard módban, ez alól pedig csak azok képeznek kivételt, amik erejük miatt a Hall of Fame-be kerültek. De milyen kritériumnak kell megfelelnie, egy sokak által kedved eszköznek ahhoz, hogy ebbe a módba űzzék? Az első és legfontosabb, hogy erejének nagyon markánsan kell meglátszania a metán. Hallottatok már olyan lapokról, amelyek egy egész paklit elvittek a hátukon, nem? Na pont róluk beszélünk! Természetesen olyan is előfordult már, hogy a Team 5 tagjai csupán azt szerették volna elérni, hogy a még nerf előtti eszement verzióval játszhassanak a Wild kedvelői és ezért száműzték a Molten Giant-et a Hírességek csarnokában.

De mégis miben befolyásolják ezek a kártyák a metát?

Erre a kérdésre a válasz borzasztó egyszerű (és olykor elszomorító is lehet). Az előbb emlegetett Classic és Basic lapok szinte minden szegmensében befolyásolhatják a játékot. Újra és újra ugyan azzal a paklival játszol? Valószínűleg azért mert az abban megtalálható Basic/Classic lapok borzasztó erősek. Szeretnéd, ha kedvenc kasztodra új archetípus érkezne, de ez már nagyon régóta csupán egy kósza gondolat? Igen, itt is ezeket a kártyákat lehet hibáztatni. Ezért is örülünk annyira, hogy a Hall of Fame szerepel a játékban. A Fade2Karma csapata azonban a magyarázatnál is tovább ment. Ők (mint sokan mások) úgy gondolták, hogy mostanában lehet már találkozni olyan lapokkal, amik szintén megértek a "rotációra". Nézzük hát meg közösen, hogy milyen javaslatokkal álltak elő!

Az előbb emlegetett kártyák hada

Nourish/Wild GrowthHa hiszitek, ha nem, ez a két kártya a legtöbbet játszott kasztspecifikus lap az egész játékban, legalábbis ezt mutatják a HSReplay adatai. Ezek az eszközök a legtöbb Druid archetípusban szerepelnek (kivétel ez alól a Spiteful Summoner), így jogosan merülhet fel a Hall of Fame-be helyezésük ötlete. Azonban nem kell egyből ilyen radikális változtatásokra gondolni. Bőven elég, ha a Wild Growth vonul el egy hosszabb szabadságra, mivel egy második körös Ramp sokkal többet segít a Druid játékosoknak, mint "bünteti őket" az esetleg tempóveszteség miatt.

Mountain GiantHogyan hangzik számotokra a 4 mana 8/8? A Warlock játékosoknak biztosan ismerős a helyzet, ugyanis tőlük lehet látni ezt az igen alattomos playt. A probléma ezzel az egész helyzettel az, hogy a 4 esetleg 3 mana 8/8-as lény nagyon nagy előnnyel szolgál az előbb emlegetett játékosoknak és az ellenségnek még a megelőzésre sem lehet ideje/ereje. Lefagyasztod a pástra került Giant-et esetleg feldobsz egy-két Taunt-ot, ez eddig mind szép és jó, viszont az előbb emlegetett megoldások is csak egy körig szólnak. Akkor mi lehet a legjobb megoldás? A Handlock valószínűleg nem fog kimenni a divatból egész addig, míg ez a lap Standard módban is játszható, -így valószínűleg ideje őt a Hall of Fame-be küldeni.

Divine Favor
width:100%Ez a kártya egy tipikus játékstílust tart folyamatosan életben (ez pedig nem más, mint a dobj el mindet a kezedből és húzd fel a paklid nagy részét 3 manáért). Az Aggro Paladin, a Murloc vagy Dude verzió egytől egyig használni fogják, amíg lehetőségük nyílik rá. A legegyszerűbb így az lenne, ha azt mondhatnánk viszlát Divine Favour, találkozunk Wildban. Egy kicsit bonyolultabb, de talán jobb megoldás lenne, a manaköltség emelése minden egyes kihúzott lap után. Tehát az elsőt még 3 manáért, de a másodikat 4-ért, a harmadikat pedig 5-ért kaparinthatnád meg. Ezzel a módszerrel jócskán le lehetne csökkenteni a kártya népszerűségét és erejét.

Fiery War Axe
Emlékeztek még a régi, szép időkre, amikor a Fiery War Axe csak 2 manát kóstált 3 helyett? Nyilván ez a manaköltség emelkedés csökkentette le ennyire a népszerűségét. Itt, ahogy a cikk elején már emlegetett Molten Giantnél is, azért lehetne javasolni a Hall of Fame-et, mivel ott eredeti formájában lehetne játszani a kártyával, ezzel is tisztelegve eredeti ereje előtt.

Preparation
Nagyon sok játékostól lehet hallani, hogy örülnének egy Preparation nerfnek, vagy esetleg nyugdíjazásnak, mivel hatalmas költség csökkenést lehet ezzel a 0 manás varázslattal elérni. Mi azonban nem vagyunk teljesen biztosak abba, hogy megérett már a Hall of Fame-re. Gondoljatok csak bele, ha tényleg bekerül a Preparation Wild módba, akkor az olyan kártyákat, mint például a Sprint vagy a Fan of Knives sokkal nehezebb lesz játszani. Inkább egy Innervate-hez hasonló gyengítéssel kellene első körben megoldani a problémát. 

Alexstrasza
A kártya ami népszerű eleme a World of Warcraft lore-nak, borzasztóan meggyengítheti ellenfeledet. A játékos ugyanis azt a dolgot kapja meg, amit valószínűleg egész meccs alatt próbált elkerülni; a sebzést, amely itt igazából életerő csökkentést jelent. Ez azért igen szomorú, mert nem egyszer fordult már elő, hogy egy játékos két kör alatt nyert úgy, hogy egy életerőt nem tudott elvenni ellenfelétől egészen Alexstasza kijátszásáig. Ti mit gondoltok, érdemes nyugdíjba küldeni az egyik legmenőbb sárkányt a játék történetében?

Kövess Minket!