Lemásolhatod a házim, csak kicsit változtass rajta!

Lemásolhatod a házim, csak kicsit változtass rajta!

Ugyanaz, de mégis más, -de néha mégis ugyanaz! A power creep jelenség nem most jelent meg a Heathstone-ban, de az új lapok kapcsán ismét előtérbe került!

A Blizzard vállán hatalmas a teher. Több mint 1500 kártyát adtak ki eddig és ez csak növekedni fog, ahogy folyamatosan érkeznek az újabb kiegészítők. Új mechanikák, új szinergiák és új fajok jelentek meg, -és ezeket valahogyan egyensúlyba kellett hozniuk. Maradjunk annyiban, hogy ez nagyjából sikerült is, bár néha több hónapot is késik a követelt változtatás. Az új lények többségében egyediek, de néhány valahonnan ismerős lehet a tapasztaltabb játékosok számára. Miért ad ki a Blizzard power creepeket,- és egyáltalán szükség van-e rájuk?

De mit jelent a fogalom?

A power creep jelenség először talán a GVG kapcsán került napirendre, hiszen a War Golem – Dr. Boom párhuzamot csak az nem vette észre, aki csukott szemmel játszott. Egy vanilla (képesség és faj nélküli) 7/7-et kaptunk 7 manáért a Basic setből, erre érkezett Dr. 7, ami 7 manáért szintén 7/7 volt, de emellé idézett még két Boom Botot is, amik plusz fenyegetést jelentettek azonnal. Vagyis egy már létező laphoz hasonlítva, nagyjából ugyanazért a kijátszási feltételért egy sokkal jobb és használható lényt kaptunk.  Lehet persze mondani, hogy egy kiegészítő legendary kártyája nyugodtan lehet erősebb (hiszen drágább és csak 1 fér el a paklikban), mint egy Basic setes common lap, de az addig sem népszerű War Golem, a Doktor érkezése után teljesen eltűnt a süllyesztőben. Ekkor még a Standard formátumnak a közelében sem jártunk, -vagyis a rotáció még szóba sem került a Dr.Boom vs. War Golem összehasonlításban.

Rotáció, mutáció

Minden kiegészítőben vannak olyan kártyák, amik kizárólag azért szerepelnek benne, hogy egy korábbi (Classic / Basic) kártyát upgradelve kiadjanak újra, hátha beválik. Az Ice Rager és az Evil Heckler a The Grand Tournamenttel érkezett; mindkét lapot már láttuk korábban, hiszen a Magma Rager 1 életerővel kevesebbel rendelkezett, de a mana és a támadóérték stimmelt, a Booty Bay Bodyguard ugyanúgy 5/4-es volt, de 1 manával drágábban. Hiába az erősített statok, ha egyszerűen még így sem érte meg berakni őket a paklikba, így nem tekinthetők power creepnek a legszűkebb értelemben, hiszen nem képviseltek valódi erőt. A TGT idején már tudta a Blizzard, hogy szükség lesz bevezetni a Standardot, hiszen kezdett túl sok kártya lenni a gyűjteményben, amiket sokkal nehezebb volt összhangba hozni. Nyugodtan kísérletezhettek tehát, hiszen a rotáció miatt úgy is a Wildban végzik a TGT-s kártyák.

Szükséges rosszak

Ha végig megyünk az összes kártyán, rögtön kiszúrhatunk párat, amiknek tényleg semmi értelme. Nem szinergizálnak semmivel, önmagukban gyengék és tulajdonképpen duston kívül semmire sem jók. Ezek azok a lapok, amelyek az expanziók egy mérhető hányadát teszik ki minden új megjelenés során. Am'gam Rager, Shadow Rager, Ice Rager… (Hogy a legendarykre és elrontott mechanikákra is emlékezzünk néhány félresikerült eset: Moorabi, Blood-Queen Lan'athel, Duskfallen Aviana...) Egyik sem működött, de a Blizzard úgy volt vele, hogy 132-135 lapot muszáj kiadnia, ezért beletett néhány mémpotenciált is. Néha viszont megtalálják az első ránézésre borzalmas lapoknak is az ideális paklit, elég csak Sjow Darkmire Moonkin fiesztájára gondolni. Van benne logika, hiszen ha csak és kizárólag erős lapokat adnának ki, akkor teljesen összeomolna az egész játék. A jelenlegi megoldás, -hogy 135-ből legalább 50-60 lap soha nem kerül be metapaklikba-, egyelőre jónak tűnik. A Classic + Basic kártyák kiegészülnek az aktuális expanziók legjobb lapjaival, ezekhez néha odacsapódik még egy-két gyengébb lap, amit a környezete erőssé tehet és meg is kaptuk a Hearthstone esszenciáját.

Lépj át az árnyékodon!

A Boomsday Projectben is már érkezett két olyan lap, amit korábban láthattunk, kicsit más variációban. Az Am'gam Rager és az Upgradeable Framebot, illetve az Evolved Kobold és a Cosmic Anomaly között is vonható párhuzam. A Framebot valószínű kulcskártya lesz minden, Mechek köré épülő deckben, és nem csak azért, mert olcsóbb, mint a Rager. Egyszerűen jó szinergiával rendelkező koncepciókat hozott a Blizzard, amik segíthetnek abban, hogy az egyik legnépszerűbb lap legyen a Boomsday Projectben. A Cosmic Anomalyt pont az a class kapta, ami eddig is épített az Evolved Koboldra. A Whispers of the Old Gods rotálása miatt jelenleg nincs 4 manáért két spell damage-t adó lény a Standardban. Ezek után végre a Wild Freeze Mageben másfél év után lehet változtatni valamit, Standardban meg jöhet az új spell damagere épülő változat felemelkedése.

Egy biztos: a power creepek esélyt adnak a Blizzardnak, hogy korrigálják a korábban kiadott gyenge lapokat és felfrissítsék a játékot. Többségében ezek a számítások tényleg bejönnek, és az új (átdolgozott) lap erős lesz, de néha maradnak az Ice Rager szintű félmegoldások, amik nem sok vizet zavarnak.

Kellenek a power creepek a Hearthstoneba? Szerintetek nem kéne inkább változtatni néhány régi és jelenleg haszontalan lapot, hogy legalább kicsit is játszhatóak legyenek?

KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!